جمهوری اسلامی ۲۸روز در وحشت از اعلام قتل آرمیتا گراوند-مهران محبی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۰۳

جمهوری اسلامی سرانجام قتل آرمیتا گراوند را رسما اعلام کرد. حکومت کودک کش ۲۸ روز انواع ترفندهای کثیفش بکار برد تا جنایتی که در حق به نوجوان ۱۶ ساله مرتکب شده بود را مشمول گذر زمان کند و از خشم و حساسیت مردم نسبت به این جنایت حکومتی بکاهد. خانواده آرمیتا را زیر فشار گذاشت تا هیچ خبری را درج ندهند و بیمارستان محل نگه داری آرمیتا و فضای اطراف آن را کاملا امنیتی کرد. اخبار ضد و نقیض منتشر کرد ومرگ آرمیتا را انتشار و تکذیب کرد.

برای حکومت کودک کش اگر امکان داشت، زمان بیشتری را برای اعلام رسمی قتل آرمیتا می خرید. اما نتوانست بیشتر از این مقاومت کند. فضای اعتراضی جامعه مقاومتش را شکست. جمهوری اسلامی امیدوار بود حمله حماس به اسرائیل و در مرکز توجه جهانی قرار گرفتن جنگ غزه، افکار عمومی داخل را از قتل حکومتی آرمیتا به سوی بحران منطقه ای منحرف کند. ولی موفق نشد. مردم ایران جمهوری اسلامی را از هر دو جنبه زیر فشار گذاشتند. هم به حمایت حکومت از حماس و دست داشتنش در جنگ ارتجاعی میان حماس و دولت دست راستی اسرائیل اعتراض کردند و هم پیگیر قتل آرمیتا شدند.

آنچه جمهوری اسلامی از لحظه ای که آرمیتا در اثر حمله مرگبار درندگان موسوم به حجاب بان بر زمین افتاد تا لحظه اعلام رسمی قتل او از سر گذراند، وحشت و استیصال بود. وحشت و استیصالی که حالا بعد از طی آن مدت نه پایان یافته و نه حتی کم شده است. وحشت و کابوس سرنگونی تا پایان عمر رژیم همراهش خواهد بود. جمهوری اسلامی می خواست اعلام مرگ آرمیتا را به تعویق بیاندازد تا از شعله ور شدن یکباره آتش انقلاب “زن، زندگی، آزادی” جلوگیری کند. ممکن است موقتا چنین شود. اما نمی تواند خدشه ای در عزم و اراده مردم برای سرنگونی این رژیم وارد کند. جمهوری اسلامی حکومتی است که هر لحظه از عمر جنایتکارانه اش جنایت می کند. زن را به خاطر بی حجابی به قتل میرساند، معیشت را از کارگر و مزدبگیر می گیرد، بیکاری را گسترش می دهد و فقر، گرسنگی و خودکشی را در جامعه رواج می دهد. آزادی را سلب می کند و مخالفانش را مانند داریوش مهرجوئی و وحیده محمدی فر ترور و سلاخی می کند و هر جنایت دیگری می کند تا سرپا بماند. این رژیم هر لحظه زندگی را به کام مردم تلخ می کند و در نتیجه هر لحظه بر باروت خشم عمومی می افزاید و این باروت هر آن ممکن است منفجر شود و حکومت جانیان را به آتش بکشد.

جمهوری اسلامی را باید زیر فشار بیشتر گذاشت. نباید هیچ مجالی برای نفس کشیدن بهش داد. باید وسیعا به قتل آرمیتا به دست حکومت آدمکش، ضد کودک، ضد کارگر، ضد زن و ضد رفاه و شادی اعتراض کرد. عکس آرمیتا را بر در و دیوارهای کارخانجات، مراکز کارگری، مدارس و دانشگاه ها و خیابانها نصب کنیم.

حکومتی که در آستانه سرنگونی قرار گیرد و لرزه های سرنگونی را بر پیکر خود احساس کند، وحشی تر و درنده تر می شود و بی رحم تر قتل و جنایت می کند. راه حل جلوگیری از ارتکاب جمهوری اسلامی به قتل و کشتار و جنایت بیتشر، سرنگون کردن آن است. برای سرنگونی اش هر چه بیشتر و سریعتر صف خود را متحد تر و سازمانیافته تر کنیم . از کارخانه و مراکز کار گرفته تا مدرسه و دانشگاه و خیابان، خود را سازمان بدهیم و مبارزاتمان را سراسری و به هم پیوند بزنیم .

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب