جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی یک عرصه مهم مبارزه برای پیشروی انقلاب سخنرانی شهلا دانشفر در کنفرانس به مناسبت بیست ژوئن روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۳۶

با این کنفرانس به استفبال بیست ژوئن (سی خرداد)  روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی میرویم. چهاردهمین سالگرد این روز مهم اعتراضی  است. تبریک میگویم به  کمیته آزادی زندانیان سیاسی که مبتکر این روز و چنین کنفرانسی بود. کمیته آزادی زندانیان سیاسی امسال این روز را به جایگاه “مبارزات زنان در جامعه”، حمایت از خانواده های دادخواه، علیه احکام اعدام  اختصاص داده است. کمپین برای آزادی کارگران زندانی  از این فراخوان پشتیبانی میکند .

ما امسال در شرایطی بیست ژوئن را گرامی میداریم که دو سال انقلاب زیبای زن زندگی آزادی که آوازه اش جهانی شد سر بلند کرد و امروز در فضای انقلابی جامعه جمهوری اسلامی ماشین سرکوب و جنایاتش را فعالتر کرده تا دستاوردهای انقلاب را پس بگیرد و  کل جامعه را عقب زند و این سرکوبگریها حمله به انقلاب زن زندگی آزادی است، از همین رو روزجهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران امسال جایگاه سیاسی برجسته تری پیدا کرده است. سرکوبگریهای حکومت ابعاد جنایتکارانه تری پیدا کرده است .  در این شرایط مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی یک عرضه مهم مبارزه برای رفع موانع پیشروی انقلاب است.

ما امروز با یک جنبش قدرتمند برای آزادی زندانیان سیاسی روبرو هستیم. در خارج کشور باید صدای رسای این جنبش و زندانیان سیاسی باشیم.

طی این دو سال هزاران نفر بازداشست شده اند، در درون زندان زندانیان مورد  آزار و شکنجه و تجاوز جنسی  قرار گرفته اند. و فشار بر روی زندانیان  ابعاد  جنایتکارانه تری بخود گرفته است. حکومت با پرونده سازی های کاذب و گرفتن اعترافات اجباری زیر شکنجه برای بازداشت شدگان پرونده های سنگین تشکیل داده و با احکام محاربه و  مفسد فی العرض و غیره بساط جوخه های دارش را بر پا کرده است. و اعدامها نیز گسترش یافته است.

بعلاوه در برابر فضای پر تلاطم اعتراضی در میان کارگران و کل جامعه هم اکنون ما شاهد بیشترین فشار ها بر معلمان، فعالین کارگری، دانشجویان، خانواده های دادخواه و تشکلهای مردمی هستیم. در این اوضاع و احوال با  تشدید سرکوبگریها وضعیت در ایران اضطراری است .

در مقابل همه این سرکوبگریها  جامعه ایستاده و انقلاب به اعماق ریشه دوانده  است. بیحجابی تصویر غالب بر خیابانهاست و  زنان با با شجاعت تمام در حلقه حمایت مردمی سنگر فتح شده حجاب را پاس میدارند. جنبش علیه اعدام و برای آزادی زندانیان سیاسی با قدرت در مقابل سرکوبگری های حکومت ایستاده است و راه تداوم انقلاب را همواره میکند. زندانها و در میان آن بند زنان زندان اوین یک سنگر مهم اعتراض علیه اعدام و سرکوب است. از جمله ما شاهد بلند شدن فریاد زن زندگی آزادی از سوی این زندانیان بودیم، هنگامیکه مقامات قضایی جنایتکار حکومت به این زندان رفتند و در آنجا مورد کیفرخواست زندانیان بخاطر اعدام معترضین انقلاب محسن شکاری و مجید رضا رهنورد و دیگر اعدامها قرار گرفتند. این زندانیان همچنین بساط آپارتاید جنسی حاکم را مورد کیفرخواست قرار دادند و الان هم از سوی آنها کمپینی علیه تجاوز جنسی به زنان در زندانها به راه افتاده است. همچنین ما شاهد کیفرخواست ما همچنین سه شنبه های اعتراض علیه اعدام از سوی زندانیان سیاسی را داریم که استارت آن در نهم بهمن ماه  از زندان قزلحصار زده شد و دامنه اش به بندهایی از زندان اوین و نیز زندان مرکزی کرج، خرم‌آباد، مشهد، سقز، خوی و نقده کشیده شد.

در کف خیابان هم شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد، معلم زندانی آزادی باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد به شعارهای تجمعات اعتراضی مردمی  از جمله از سوی بازنشستگان تبدیل شده است. همین هفته گذشته در تهران بازنشستگان شعار دادند: زندان ، تهدید دیگر اثر ندارد. در اهواز فریاد نه تهدید، نه زندان، نه اعدام نیست جلو دار ما به شعار هفتگی آنها تبدیل شده است. امروز بازنشستگان با شعار تجمع اعتصاب حق مسلم ماست اعتراض خود را به امنیتی کردن مبارزت بلند کردند . بعلاوه اینکه ما در همین مدت شاهد شورش در زندانها علیه اعدامها بوده ایم.

این چنین است که ما شاهد یک جنبش قدرتمند برای آزادی زندانیان سیاسی و علیه زندان، شکنجه و اعدام هستیم. مردم ایستاده اند و با اشکال مختلف مبارزاتی خود تداوم انقلاب را فریاد میزنند. این شرایط    فوکوس من بر د و نکته است یکی اینکه  امروز زندانیان سیاسی در ایران نیاز به وسیعترین حمایت های بین المللی دارند. در برابر ابعاد جنایتکارانه سرکوبگریهای حکومت و وضیعت اضطراری زندانها صدای رسای آنها در سطح جهان باشیم . صدای سپیده قلیان، راحله راحمی پور از چهره های برجسته جنبش دادخواهی، نسرین جوادی و ناهید خداجو کارگر بازنشسته، رضا اقدسی، رسول بداقی، رضا شهابی، داود رضوی، حسن سعیدی و عباس دریس که خطر اعدام بالای سرش است و همه زندانیان سیاسی باشیم. و بداینم که مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و علیه اعدامها  یک عرصه مهم مبارزه برای تداوم قدرتمند تر انقلاب است.  دوم اینکه با کارزار جهانی به جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی و علیه سرکوبگری های جمهوری اسلامی قدرت ببخشیم.

و بالاخره اینکه  جا دارد من هم همین جا زد  و بند کثیف جمهوری اسلامی و دولت سوئد را در رابطه با استرداد حمید نوری این مهره کثیف و جنایتکار جمهوری اسلامی اعلام کنم. دادگاه حمید نوری و محکومیت او بجرم جنایت علیه بشریت یک موفقیت بزرگ بود.  دادگاه او دادگاه محاکمه جمهوری اسلامی بود. همه این جانیان را در تهران به محاکمه خواهیم کشید. دوستان گفتند این مماشاتها باید با کنش مقابل ما پاسخ بگیرد. من هم تایید میکنم و ما همچون کارزار جهانی علیه اعدای باید کارزاری جهاانی علیه زندان و برای آزادی زندانیان سیاسی شکل دهیم و امیدوارم این کنفرانس سرآغازی برای آن باشد. پلاتفرم ما با یکوت جهانی جمهوری اسلامی این رژیم آپارتاید جنسی و اعدام و زندان  است. پلاتفرم ما محاکمه تک تک سران حکومت بخاطر جنایاتشان است. کنار هم بایستیم و برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی متحد شویم. به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی و جامعه ای که در آن زندان و زندانی سیاسی نداشته باشیم. به امید پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی.

 

 

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب