در محکومیت احکام گستاخانه علیه ۱۷ کارگر گروه ملی فولاد اهواز-منصور فکور

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

محکومیت کارگران معترض در گروه ملی فولاد، اقدامی وحشیانه علیه همه کارگران است.

مندرج در کارگر کمونیست ۷۹۹

شعبه دوازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز علیه هفده کارگر معترض گروه ملی فولاد اهواز بخاطر اعتراضاتشان علیه فساد مدیریت و علیه سطح نازل حقوق ها و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، با گستاخی تمام احکام زندان و شلاق صادر کرده است. 

بر اساس این حکم، هفده کارگر گروه ملی فولاد به نامهای مهدی ولی‌پور، خالد شریفی، رعید عبیداوی، طارق خلفی، سیدرسول حراگ، نادر حردانی، علی نادری، مهدی نگراوی، مسعود حیدری، عبدالحسین حمیدی‌پور، مصطفی عبیات، عبدالکریم سیاحی، کاظم حیدری، علی الهی‌فر، هادی وائلی‌زاده، حسن جاوید حمودی و غریب حویزاری، به پرداخت دو میلیون و پانصد هزار تومان جزای نقدی بدل از سه ماه حبس تعزیزی و مجازات ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده اند . اتهام آنها نیز “اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال” اعلام شده است.

اخلال در نظم عمومی” یعنی اخلال در نظم حرکتهای چرخهای سرمایه داری وحشی حاکم که حکومت با تمام دم و دستگاهش و با تمام قوانینش ارتجاعی اش در خدمت آنست.  تشکیل پرونده های امنیتی برا ی کارگران و مردم معترض و اتهاماتی چون “اخلال در نظم عمومی ” برچسبی معمول از اتهامات ماشین سرکوب رژیم جمهوری اسلامی در به عقب راندن طبقه کارگر  است.

این نخستین بار نیست که اعتراض کارگران بخاطر مسائل شغلی و معیشتی خود  با واکنشی امنیتی مواجه شده و سرکوب میشود.

 این پرونده در پی شکایت «شرکت صنعتی و بازرگانی شفق راهیان اکسین» یعنی کارفرمای این شرکت و گزارش حراست کارخانه برای کارگران معترض گروه ملی گشوده شده است. بدین ترتیب حکومت حامی سرمایه داران با دستگاه سرکوب و با قوانینش تمام در خدمت بردگی و استثمار کارگران مثل همیشه عمل کرده و  حکم رانده است.  حکومتی که امروز کل جامعه علیه آن بر پا خاسته و میخواهد به کل این بساط بربریت و توحش پایان دهد.

حکم صادره علیه هفده کارگر گروه ملی با موجی از اعتراض در مدیای اجتماعی روبرو شده است. از جمله دو تشکل شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی و کارگران غیر رسمی (ارکان ثالث) در اقدامی مهم علیه این احکام گستاخانه بیانیه ای مشترک داده و انزجار خود را اعلام کرده اند.  در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: ” بدین ترتیب دستگاه قضایی و بازوی سرکوب آن یعنی حراست در محیط های کار همراه با مدیریت فاسد شرکت چنین حکمی را برای تنبیه کارگران صادر کرده اند، چرا که اساسا این پرونده در پی شکایت «شرکت صنعتی و بازرگانی شفق راهیان اکسین» یعنی کارفرمای این شرکت و گزارش حراست کارخانه برای کارگران معترض گروه ملی گشوده شده است و این داستانی است که در همه محیط های کاری جریان دارد. در جای جای مجموعه صنعت نفت نیز ما کارگران بر اساس همین گونه پرونده سازی ها دستگیری و بازداشتی داشتیم و در مقابلش ایستادیم.  ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن اعلام انزجار و اعتراض به حکم صادره برای کارگران گروه ملی فولاد اهواز، همبستگی خود را با این کارگران و همه کارگران گروه ملی اعلام میداریم و بر لغو فوری این احکام شنیع و وحشیانه تاکید داریم.   ما وظیفه خود میدانیم که صدای اعتراض خود را به چنین احکامی و چنین مجازاتهای ارتجاعی بلند کنیم.  مجازات شلاق باید کلا ممنوع شود.”

بیانیه تشکل‌های کارگری نفت و اعلام انزجار و محکومیت اقدامات ضد کارگری رژیم، اهمیت زیادی دارد آنهم در یک مرکز کلیدی  اقتصادی کشور که حکومت همواره از به میدان مبارزه آنها وحشت دارد. چنین بیانیه هایی در عین حال بازتابی از شراط ملتهب جامعه است . جامعه ای که علیرغم سرکوبگری های حکومت با شعار “قسم بخون یاران ایستاده ایم تا پایان” تداوم انقلاب را فریاد میزند. برای مثال در بخش دیگری از بیانیه دو  تشکلهای کارگری چنین آمده است:”میدانیم که حکومت در محاصره اعتراضات ما کارگران و همه  مردم است و چون از گسترش اعتراضات سراسری بشدت نگران است، دست به چنین اقداماتی ضد کارگری میزند. میدانیم که حکومت در محاصره اعتراضات ما کارگران و همه  مردم است و چون از گسترش اعتراضات سراسری بشدت نگران است، دست به چنین اقدامات ضد کارگری ای میزند ولی نباید اجازه دهیم و اجازه نخواهیم داد. در همه جا در سطح سراسری صدای اعتراض خود را علیه این حکم وحشیانه بلند کنیم و از کارگران معترض فعالانه دفاع کنیم.”

بیانیه تشکل‌های کارگری نفت، ضمن روشنگری هرچه بیشتر طبقه کارگر از شرایط موجود، در عملکرد وحشیانه و ضد کارگری دستگاه قضایی و ماشین سرکوب رژیم، در روزی که بلوچستان مشت بر آسمان، خواهان سرنگونی رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی است، با دعوت از طبقه کارگر و جامعه معترض، همگان را به ایستادگی و همبستگی در برابر اقدامات وحشیانه رژیم و دستگاه سرکوب آن فرا خوانده و خواستار لغو فوری مجازات شلاق است. تجمع ، اعتراض، و تشکل را حق مسلم همه کارگران و مردم میخواند و  از کرامت و حق و حقوق کارگر سخن میگوید . این گفتمان ها امروز در  جریان انقلابی که هر روز بیشتر راه خود را هموار کرده و به جلو گام برمیدارد بسیار مهم است و تاثیر مستقیمی در تعمیق انقلاب دارد.

این پیام  در واقع پیامی به کل جامعه است. با یک اتحاد وهمبستگی سراسری مبارزاتی میتوان حکومت را از سرکوبگریهایش عقب زد و انقلاب را  با قدرت بیشتری به جلو برد.

ما شاهد گرامیداشت با شکوه سالگرد انقلاب و یادمان مهسا امینی در ۲۵ شهریور ماه بودیم. ما در همین هفته خروش عظیم و قدرتمند مردم در زاهدان و دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان در گرامیداشت جانباختگان جمعه خونین زاهدان را داشتیم. جامعه نیز همچنان در تلاطم انقلابی است. در چنین شرایطی بیانیه محکم تشکل‌های کارگری نفت، در حمایت از کارگران گروه ملی فولاد اهواز و بر علیه قوانین و ماشین سرکوب رژیم، خواب را از چشمان حاکمان جمهوری اسلامی ربود و صدای همبستگی و اتحاد طبقه کارگر را با جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی بیش تر از پیش برجسته نمود.

زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی،

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب