دولت بلژیک مجرم است

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

اقدام استرداد جلادان “حکومت اسلام سیاسی سرمایه” بازتولید قتل و خشونت علیه همه بشریت است ! سیما منصوری

مندرج در کارگر کمونیست ۷۳۸

مناسبات سرمایه و حکومت هاشان بیش از هر دوره ای چرکین و نفرت انگیز است. سرمایه داری معاصر قبل از تونل های گاز و کوره های آدم سوزی اش ترمز اقداماتش را نکشید واز آنها عبور کرد!

اگر جنبش فاشیستی ” و کوره های آدم سوزی اش را در برابر انقلابات کارگری اروپا و جنبش های سوسیالیستی اش بجلو آوردند، در اواخر همان قرن، “دیپلماسی” و نهادهای سرمایه و امپراطوری های مالی شان هزینه کردند و وقت گذاشتند و ژورنالیسم متخصص دروغ گویی را به خدمت گرفتند تا با سازمان دادن یک ساختار سیاسی/ایدئولوژیکی ازآدمکشان مسلمان دیپلمات شده و با سازمان دادن و جلو راندن “اسلام سیاسی از ظرفیت های کپک زده و سهم حکومتی دادن در هیئت درندگان جمهوری اسلامی و طالبان و داعش و بازتولید و تربیت قصابان حقانی و… در استراتژیک ترین مناطق جغرافیای سیاسی/اقتصادی سرمایه ، انقلابات کارگری و جنبش سوسیالیستی اش و بطور کل بر جنبش های رادیکال توده مردم بمعنای فجیع ش خون بپاشند و بکوبندش!

جهان دوقطبی داشت فرو میریخت و خاورمیانه نمیتوانست معطل بماند.

“نظم نوین سرمایه” و چیدمان حکومت ها و منفعت ها در معادلات جدید و سهم بری قدرت های بزرگ داشت حدادی میشد.

سرمایه بین الملل و اقتصاد بازار آزاد باید در تلاطمات سیاسی اجتناب ناپذیر بر چنین متنی و بر بستر اصلی تر جدال کار و سرمایه پاسخ میگرفت و بازسازی وساماندهی میشد.

طراحی “کمربند سبز امنیتی ” و جلو راندن “حکومت های سلاخ اسلامی” در میانه این تلاطمات سیاسی و در برابر انقلابات و خطر سوسیالیسم کارگری ضرورت بقا منفعت  سرمایه در این جغرافیای سیاسی/اقتصادی پر تلاطم بود .

آیا بشریت وسعت نپذیرفتن های این مردمان و اعتراضات و اعتصابات و شورش ها و انقلابات شان را ، و رابطه اش با کشتارها و آمار  سرهای بریده شده توسط “اسلام سیاسی سرمایه” در این مناطق را دارند ؟!

چه تعداد و چه حجمی از بمب و با چه لجستگی  بر سر مردمان (ایران و عراق و افغانستان، سوریه و یمن و لیبی  و خانه ها و زیرساخت های زندگی شان را خالی کرده اند تا  “ناتو” و آمریکا موقعیت گذشته شان را یادآوری کرده باشند و پایان “امید به سوسیالیسم” را اعلام و جشن بگیرند ؟!

 تا با ساماندهی “نظم نوین “کار و سرمایه و دکترین  “کارگر ارزان کارگر خاموش”  زندگی برای اروپائی ها و غربی ها و..”کمی قابل تحمل تر” باشد !

چه تعداد توده مردمان و کارمزدی( آماده به خرج خود ) از آوار جهنم سرمایه بر زندگی شان به قصد همان اروپا و غرب و..” قابل تحمل تر “‘گریختند و چه تعداد هرگز بجایی نرسیدند و بین راه کشتار شدند و آنها که مانده اند بربریت سرمایه را بر دوش میکشند ؟!

در اینجا گفتن از کشمکش و “مبارزه طبقاتی” ، تعریفی کلاسیک و کمرنگ و تعدیل شده از جنگ بی وقفه توده کارمزدی و مردم حتی برای سفره معیشت شان با “حکومت سلاخ اسلامی” ست که به آن تمکین نمیکنند!

این قدرت نپذیرفتن اجتماعی مردم ایران و پیشروی در جدال هایشان علیه وضعیت موجود است که با کمک گرفتن از دستاوردها و جسارت بشریت توانست ستون فقرات “اسلام سیاسی سرمایه” را با محاکمه “حمید نوری” و.. در چشم مردمان بین الملل به رسوائی بکشانند.

حمید نوری و اسدی و ملاعمر و سلبمانی و…..، نه بعنوان قاتلین بیمارگونه و جلادان حکومتی ، اینها نماد و پرچم شنیع ترین و “بی پرنسیب ” ترین جنبش سیاسی دست ساز سرمایه در فراتر رفتن از فاشیسم هستند که انسان های زنده را کرور کرور سر میبرند، به سنگسار میکشند  و زنده میسوزانند.

محکومیت حمید نوری و اسدی و…، پیشروی طبقه کارگر و این مردم و  “تو دهنی زدن” به حکومت سلاخ اسلامی ست که از بطن چهار دهه جنبش دادخواهی انسانی و از دل جدال هایشان علیه وضعیت موجود بیرون زده است.

و مهمتر اینکه بیان قدرت و نیروی نهفته در جنبش های اجتماعی/انسانی توده مردمانی ست که “اسلام سیاسی سرمایه “ی در حکومت را در زمین خود سرمایه به محاکمات علنی کشانده اند.

محاکمه حکومت هائی که قدرت های بزرگ عصای زیر بغل شان اند و بدون سرویس دهی سرمایه بین الملل در برابر جنبش های کارگری و اجتماعی و انقلابات مردم  زانو بر زمین خواهند سائید!

حکومت بلژیک دارد میکوشد دست “حکومت بربریت سرمایه”ی در لب پرتگاه را بگیرد و از میان مخمصه هایش بالا بکشد.

توافقنامه بلژیک رسمیت دادن به آدم ربایی و گروگانگیری و ترورهای حکومتی و ابجاد یک مکانیسم “خون شوئی از جنایات سرمایه در سازوکارهای قانونی و دیپلماتیک ” است .

حکومت های سرمایه و نهادهای اعمال قدرت شان اگر به حال خود رها شوند بر تن شنیع ترین “پدیده “ها و اقدامات شان ردای “دیپلماسی و قانون” میپوشانند، و پارلمان های بورژوائی کهنه کار ترین ساختار شیادانه در فریبکاری و حقنه کردن به توده مردم اند .

نه دولت بلژیک و نه هیچ دولت و حکومتی حق ندارند نمادهای یک جنبش اسلامی ضدانسانی و جلادان حکومتی شان را که به قدرت اجتماعی و اراده و رای مردم گرفتار و محکوم شده اند را به معامله منفعت های سیاسی/اقتصادی خود بکشانند.

شما دولت ها و حکومت های سرمایه خود صورت مسئله اید و این وحوش اسلامی سرمایه” را خودتان بجلو هل داده اید، همانطور که طالبان را از روی فرش قرمز آوردید  و سهم حکومتی و پول و  اسلحه و شلاق دستشان داده اید .

“حمید نوری و اسدی و…” با اراده و خواست و رای “پارلمان ” وحکومت بلژیک و از سر “خیر خواهی اش ” گرفتار و محاکمه نشده که بتواند بر سرشان معامله منفعت کند ،

 اراده و تلاش و خواست یک جامعه سرکوب شده زیر تیغ این جلادان با دسترسی به حداقل دستاورد های بشری و کمک انسانیت مردمانی که در کنارشان ایستاده اند، “جنبش اسلام سیاسی در قامت بربریت سرمایه” را   به محاکمه کشیده و گرفتارشان کرده اند.

مردم ایران در هرکولی ترین و پرهزینه ترین جدال هایشان علیه وحوش اسلامی و بربریت سرمایه ای که بر سرشان آوار کرده اید این جلادان را گرفتار کرده و بخشا  مسئولیت جنایات شان را بر دوش شان گذاشته اند ،

این چه ربطی به روابط حکومت ها و معضلات و منافع و معاملات آنها دارد ؟!

دولت و پارلمان بلژیک با این توافقنامه مرتکب جرم شده و باید به فدرت افکار و اعتراضات اجتماعی مردم اروپا و…افشا و رسوا و به عقب رانده شوند.

چنین اقدامات منفعت طلبانه حکومتی سرمایه رسما جوامع بشری را در مخاطره تروریسم و آدم ربایی حکومتی سوق خواهد داد. این توافقات نفرت انگیز ماهبتا از سر منفعت های طبقه کارمزدی و توده مردم نیست، و نه تنها مکان زیست اجتماعی همه مردم و آزادیخواهان وکمونیست ها و  معترضان پناهنده شده را نا ایمن خواهد ساخت ، بلکه  میتواند بستری برای رسمیت دادن به معامله های سیاسی/اقتصادی برای “به دام انداختن” معترضان و مخالفان سیاسی و….استرداد و سپردن به دست جلادان  حکومت هایشان باشد. یعنی  “مهر قانون” کوبیدن بر معاملات پشت پرده کنونی شان . همان معامله ای که برای استرداد جولیان آسانژ و…کرده اند.

تاریخ سرمایه و حکومت هایشان نشان داده اند که برای سود و بقاعشان بر سر هر چیزی میتوانند معامله کنند. از خالی کردن بمب اتم بر سر هیروشیما تا قتل عام های ویروسی، از سوزاندن انسان ها در میانمار و سربریدن ها در خاورمیانه تا تحویل “آقا منشانه ” قدرت سیاسی در افغانستان به طالبان و…!

سرمایه هیچ حد و مرزی در روابط کالائی و معامله گری های خود ندارد، همه چیز برایش قابل خرید و فروش است.

مگر اینکه طبقه کارگر و مردم بطور کل نپذیرند و نگذارند!

همان قدرت اجتماعی که حکومت سلاخ اسلامی را توسط نمادهای سرکوب و جنایاتش( نوری و اسدی و..) به محاکمه کشید، میتواند به اعتبار قدرت جنبش های اعتراضی در ایران و با تکیه بر قدرت دخالتگری و جسارت توده مردم اروپا و…، ساخت و پاخت دولت ها و حکومت هایشان در معامله  بازتولید  قتل و آدم ربایی و گروگانگیری را رسوا و به عقب برانند.

هیچ دولت و حکومتی حق ندارد بر سر تلاش و اراده و تصمیم این مردم و همراهی و دخالتگری بشریت متمدن معامله کند.

شما حکومت ها خودتان صورت مسئله اید و این جنایتکاران را شما بجلو هل داده اید . حق ندارید در خواست و رای و قضاوت  این مردم دخالت کنید، مردم شما را محاکمه کرده اند و گوشه ای از جرائم تان را بر دوش

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب