سخنرانی “وزیر آموزش و پرورش” در نماز جمعه  کرمانشاه!

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۹۴

روز سوم شهریور رضا مراد صحرایی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در کرمانشاه بود. شاید این اولین بار است که وزیر آموزش پرورش سخنران نماز جمعه است. این اقدام او  قبل از هر چیز استیصال حکومت و قدرت و جایگاه مبارزات ما معلمان آنهم در آستانه یکسالگی انقلاب زن زندگی آزادی و شروع سال جدید را  به نمایش میگذارد. آغاز سال تحصیلی جدید که همواره پیام آور دور جدید از اعتراضات معلمان و امروز در همراهی مردم برای پیگیری خواستهایشان است. در این سخنرانی بخشی از صحبهای رضا مراد صحرایی بر سر حقوق معلمان که یک موضوع مهم مبارزات چند ساله آنان است متمرکز بود.  در حالیکه قیمت هزینه های زندگی و نرخ تورم سرسام آور ونجومی افزایش می یابد و خودشان از خط فقر سی میلیون سخن گفته اند، افتخار رضا مراد صحرانی در این سخنرانی اینست که معلمی ندارند که زیر ده میلیون تومان حقوق بگیرد. (بیشرمی هم حدی دارد) .  او با گفتن اینکه  تا سال گذشته ۲۴۰ هزار معلم کشور کف حقوق را دریافت میکرده اند و با اجرای رتبه بندی معلمان میانگین حقوق معلمان ۲۶ درصد افزایش داشته چنین ادعای سخیفی را میکند. الان هم در برابر اعتراضات گسترده ما معلمان به اجرای سرهم بندی شده طرح رتبه بندی او عاجزانه وعده تدوین اصلاحیه ای بر این طرح را میدهد.  طرحی که زیر فشار اعتراضات گسترده و قدرتمند ما معلمان که دامنه اش بیش از ۲۰۰ شهر را گرفت در دستور کار حکومت قرار گرفت و هنوز هم این مساله یک موضوع جدال ما با حکومت است.  

این سخنان رضا مرادی طبعا با واکنش اعتراضی شدیدی در مدیای اجتماعی از سوی معلمان روبرو شد. در پاسخ به این بیشرمی معلمان در مدیای اجتماعی نوشتند: ” رضا مراد صحرایی با افتخار از حقوق ده میلیون تومانی معلمان که بیست میلیون تومان با خط فقر فاصله دارد سخن به میان آورده. آیا رییس مجلس از حقوق چند ده میلیون تومانی نمایندگان و ایضا سایر امتیازات ایشان در تریبون نماز جمعه تا کنون خبر داده است . پیشنهاد میشود که معلمان زندانی را آزاد کنید و میکروفن ها را به دستشان بدهید تا مشکلات و مطالباتشان را اعلام کنند وگرنه خاموشی گزینید ! “.

یک خواست اعتراضی ما معلمان همواره افزایش حقوق به بالای خط فقر و برچیده شدن حقوقهای نجومی بوده است. و این خواستی است که امروز در تجمعات روزهای سه شنبه های اعتراضی معلمان بازنشسته با شعار “خط فقر ۳۰ میلیون حقوق ما ۷ میلیون” و با فریاد “درمان رایگان حق مسلم ماست”، بازتاب یافته است.  و شعار “وزیر بی لیاقت استعفاء استعفاء” پاسخ ما معلمان در کف خیابان به جناب رضا مراد صحرایی است. رضا مراد صحرایی در سخنرانی اش همچنین از  “سند تحول بنیادین مبنای آموزش و پرورش  مبتنی بر قرآن و مبانی اسلام سخن گفت.  این سخنان در آستانه یکسالگی انقلاب زن زندگی آزادی است که از زبان وزیر آموزش و پرورش بیان میشود. دلیلش نیز انقلابی است که یک نیروی مهم اعتراضی آن همین دانش آموزانی بودند که با آتش زدن حجابها و با اعتراضات هر روزه شان شعار آزادی ، آزادی، آزادی را سر دادند. و دلیل دیگرش اعتراضات ما معلمان است که فریاد زدیم و گفتیم آموزش ایدئولوژیک ملغی باید گردد. گفتیم مدرسه جای آخوندها نیست. علیه کودک همسری و محرومیت کودکان از تحصیل ایستادیم  و بر آموزش و پرورش رایگان ، مدرن، انسانی، شاد و با کیفیت تاکید کردیم. خیال جناب رضا مراد صحرایی راحت، جواب او را ما معلمان در کف خیابان و همراه با مردمی که از کل این بساط بربریت و توحش به امان آمده اند، میدهیم. معیشت، منزلت ، حق مسلم ماست.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب