قطع آب و برق یک جرم سازمانیافته است حکومت-مهران محبی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۴۰

با شروع فصل تابستان و به اوج رسیدن گرما جمهوری اسلامی شروع به قطع آب و برق برای ساعت های طولانی در روز در اکثر شهرها و استان ها از جمله در مناطق جنوبی کشور که میزان گرما به بیش از ۵۰ درجه می رسد، کرده است. این جهنمی است که بخاطر بساط دزدی و چپاول حاکم و سیاست های مخرب و غارتگریهای زیست محیطی حکومت برای مردم ایجاد شده و دارد هر روزه قربانی میگیرد.

سران حکومت و مسؤلان شهری برای لاپوشالی کردن اختلاسگریهایشان، تحریم ها را عامل منطقه ای کمبود منابع آب و عدم توانائی تولید برق کافی قلمداد میکنند و در این میان با وقاهت تمام مردم را که از بی آبی و بی برقی آنهم در این گرمای سوزان تابستانی شکنجه میشوند،  تحت عنوان مصرف زیاد و بی رویه از منابع موجود خطابار اعلام میکنند. و این خود بر خشم و نفرت مردم شدت داده است.

طبق گزارشات با قطع آب و برق در تعداد زیادی از شهرها و استان ها نه تنها کسب و کارهای زیادی آسیب دیده و یا به کلی تعطیل شده اند و در نتیجه راه تأمین معیشت بسیاری از خانواده ها دچار مشکل و انسداد گردیده است، بلکه خدمت رسانی مراکزی چون نانوائی ها، مراکز درمانی و غیره دچار اختلال شده اند. و مهمتر از همه اینها میلیونها انسان مخصوصا کودکان و سالخوردگان و بیماران با تحمل گرما و بی آبی عملا نوعی از  شکنجه را تجربه می کنند.

در همین مدت بارها مردم نسبت به قطعی های مکرر و طولانی آب و برق در مناطق زندگیشان و نسبت به صدمات و اختلالات وارد شده بر امورات روزمره زندگی شان دست به اعتراض و تجمع زده   و خواهان پاسخگوئی مسؤلان و مدیران حکومتی شده اند. اما پاسخ همه فاسدان در قدرت و تصمیم  گیر همان پاسخ همیشگی یعنی تحریم و مقصر خواندن خود مردم است.

تحمیل این اوضاع بر مردم در حالی است که آب و برق و دیگر امکانات رفاهی برای کاخ های شخصی و مسکونی سران و مدیران و ساختمان ها و مکان های نظامی، انتظامی، قضائی و استانداری ها و فرمانداری ها و همه مراکز سیاسی و حکومتی بدون کمترین اختلال و قطعی ای برقرار است .

سران جنایتکار جمهوری اسلامی از هر بلائی که بر سر هر انسانی در جامعه می آورند، منافع مادی و مالی و دوام حکومت سراپا فساد و جنایت خود را تأمین و تضمین می کنند. تحت حاکمیت رژیم اسلامی حق زندگی همراه با رفاه و آسایش و حق بهره مندی از امکانات اجتماعی از عموم مردم و حتی حق زنده ماندن برای بخش های فقیر و تنگدست و حاشیه نشینان سلب شده است.  هزینه هائی که حق عموم مردم است و باید برای مردم صرف شوند، توسط باندهای فاسد چپاول می شوند و تبدیل به اموال و سرمایه های نجومی برای استفاده های شخصی آقازاده ها یا صرف تأمین مالی و نظامی باندهای تروریستی اسلامی وابسته به حکومت می شود.

این یک جنایت سازمانیافته علیه بشریت است که در دنیای امروز که اسیر نظام استثمارگر و ضد انسانی سرمایه داری اند، جریان دارد. بدین ترتیب یک درصدی حاکم از این نابرابریها و اعمال جنایت علیه اکثریت سود می برند و با توجیهات و بهانه های پوچ تلاش میشود ریشه اصلی این را مصائب را از اذهان دور کنند.  امروز در حالی که با استفاده از تکنولوژی های بسیار مدرن می شود از دل بایر ترین و کویری ترین مناطق زمین ضروریات زندگی راحت و در رفاه را برای همه انسان ها تحصیل کرد، ولی حکومت کثیفی مانند جمهوری اسلامی که بر یک کشور از هر لحاظ غنی و ثروتمند چنگ انداخته و مشغول چپاول و ویرانگری است، به خود جرأت می دهد که هر بلائی سر مردم بیاورد و از زیر بار مسؤلیت آن هم شانه خالی کند و یا در قاره آفریقا با وجود دارا بودن معادن غنی، اکثریت مردم اش دچار سؤتغذیه باشد، در حالیکه حاکمان و صاحبان سرمایه ها و کارتل ها سرمایه هاشان از پارو بالا برود.

چنین اوضاع فاجعه باری از مصادیق جنایت علیه بشریت است و کنار آمدن با آن برای بشریت متمدن شرم آور و ننگین. ابعاد این فاجعه آنچنان عظیم است که  واکنش نشان دادن در چهارچوب های تنگ و محدود قوانین حقوق بشری موجود که بیشتر تبعیضات، نابرابری ها و حتی جنایاتی که حکومت های سرمایه داری متحجر و فوق العاده فاسدی مانند جمهوری اسلامی مرتکب آن می شوند، بری آن بسیار تنگ و ناکافی است.

در دنیای امروز به طور عموم هنوز به فقر مطلق اکثریت جمعیت خیلی از کشورهای آفریقائی که به قاره منابع طبیعی معروف است و تقریبا نیمی از ذخائر طلا و یک سوم کل مواد معدنی دنیا را در خود دارد به عنوان یک پدیده و زائیده نظام اقتصادی سرمایه داری نگریسته نمی شود. مردم انساندوست جهان حتما با دیدن و شنیدین اوضاع فلاکتبار جمعیتهای گرسنه و دچار انواع بیماری های ناشی از سؤتغذیه آزرده خاطر می شوند و یا بیمارانی که به خاطر قطع آب و برق در ایران شکنجه می شوند آرزو می کنند که کاش می توانستند از لحاظ انساندوستی کاری برایشان کنند. ولی این کافی نیست. دنیا باید به این واقعیت پی ببرد که آنچه امروزه در ضدیت با احساسات انسانی اتفاق می افتد و آزار دهنده و قبیح است، طبیعی و خارج از اراده نیست. بشریت متمدن باید دریابد که نظام سرمایه داری و حکومت های حافظ آن عامل و بوجود آورنده کل تصویر زننده در دنیای موجود هستند تا به فوریت دولتها و حکومت ها را مجبور به پاسخگوئی کنند.

و این وظیفه را که باید کاری کرد که هر حکومتی را به خاطر اولویت قرار ندادن زندگی و رفاه شهروندان تحت حاکیت اش، مجرم دانست و محاکمه و مجازات کرد. امروز بر عهده ما مردم انقلابی ایران قرار گرفته است که انقلاب خود را، انقلاب “زن، زندگی، آزادی” را برای پایان دادن به عمر یکی از ضد انسانی ترین حکومت های موجود در دنیای تحت سلطه نظام سرمایه داری به پیش می بریم.

انقلاب ما برای پایان دادن به جمهوری اسلامی، حکومت فقر و تباهی و حکومت مرگ، تاریخ دیگری که زندگی و شادی، صمیمیت و دوستی و در یک کلام انسانیت اساس برای نقطه شروع و ادامه اش باشد را برای بشریت آغاز خواهد کرد.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب