پیام حمید تقوائی به مردم پیرامون اعتراضات گسترده در ایران

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۲۷

به شما مردم آزاده و  بپاخاسته درود میفرستم. تظاهرات پرشور شما علیه سونامی گرانی و علیه این شرایط غیر قابل تحمل معیشتی پاسخ کوبنده ای است به مفتخوران حاکم. ما مردم از همین اولین گام با شعار مرگ بر رئیسی و مرگ بر خامنه ای بمیدان آمده ایم چون میدانیم باعث و بانی این شرایط مشقت بار جمهوری اسلامی است. چون میدانیم تا این حکومت بر سر کار است گرانی و تورم و فقر و فلاکت و فساد و بی حقوقی و تبعیض و سرکوب در جامعه بیداد خواهد کرد  و این شرایط هر روز سخت تر و جانکاه تر هم خواهد شد.

ما مردم مدتهاست عزم جزم کرده ایم که  حکومت را بزیر بکشیم. خیزشهای گسترده شهری در سالهای ٩۶ و ٩٨ هم برای جارو کردن حکومت اسلامی  و همه مصائبی بود که حکومت بر جامعه تحمیل کرده است. ولی این بار جنبش ما میتواند با قدرت به پیش برود، ثمربخش باشد و به پیروزی برسد. بخاطر اینکه امروز جنبشهای اعتراضی گسترده و فعال و پیگیری در جامعه جریان دارد. از جمله مبارزات و اعتصابات بیوقفه بخشهای مختلف طبقه کارگر، جنبش پیگیر معلمان، جنبش پیگیر بازنشستگان، و جنبش فراگیر دادخواهی که ابعادی جهانی پیدا کرده است. راه پیشروی ما بمیدان آمدن این جنبشها در حمایت و پشتیبانی از مردم بپاخاسته و از شورشهای شهری است. این جنبشها فعالین خود را دارند، تشکلهای خود را  دارند، ارگانهای سازماندهی و رهبری خودشان را دارند. و اینها بسیار فعال و بسیار پیگیر در میدان هستند. راه حل اینست که فعالین این جنبشها، شوراها، اتحادیه ها، کمیته ها، انجمن ها و چهره های این جنبشهای فعال در جامعه، دست در دست هم به حمایت از جنبش علیه سونامی گرانی و علیه فقر برخیزند. به این ترتیب مبارزات خیابانی ما، شورشها و تظاهرات شهری، میتواند با پشتیبانی تجمعات و تظاهرات سازمانیافته بخشهای مختلف جامعه، مثل کارگران و معلمان و بازنشستگان و دادخواهان، تقویت بشود، محکم به پیش برود و ثمربخش باشد. این بار میتوانیم  شورشهای شهری را به نقطه آغاز یک حرکت وسیع متشکل اجتماعی برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی تبدیل کنیم. این بعهده فعالین و کمیته ها و انجمنها و شوراهای این جنبشها و اتحاد آنها در مبارزه علیه فقر و گرانی و شرایط فلاکتباری است که جمهوری اسلامی بر جامعه تحمیل کرده است.

من تردید ندارم که با اتحاد این جنبشهای اعتراضی گسترده مبارزه ما، مبارزه ای که علیه فقر و گرانی و شرایط سخت معیشتی شروع شده، منسجم، محکم و متشکل به پیش خواهد رفت و به نتیجه خواهد رسید.

با آرزوی پیشروی و پیروزی!

حمید تقوائی

٢٣ اردیبهشت ١۴٠١   

متن کتبی پیام تصویری

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب