پیام حمید تقوایی: موقعیت ویژه جنبش معلمان و اعتصابات سراسری

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۲۸

مخاطب من در این پیام معلمان شریف و مبارز هستند. شما معلمانی که  با مبارزات پیگیرتان در مقابله با وضعیت فلاکتبار معیشتی که حکومت بجامعه تحمیل کرده است نقش مهمی داشته اید. شما در واقع خواستهای برحق اکثریت عظیم مردم، مردم بزیر خط فقر رانده شده، را نمایندگی میکنید و به همین دلیل  اکثریت قریب باتفاق مردم با شما همدل اند، با شما همراه اند و حامی شما هستند.  

جمهوری اسلامی تلاش میکند با بگیر و ببند و پرونده سازیهای رسوا و نخ نمای  امنیتی اعتراضات شما را به عقب براند و سرکوب کند. اما دوره، دوره  پیشروی است. دوره تعرض بیشتر است. تا همینجا پاسخ کوبنده کانون صنفی شما به پرونده سازیهای اخیر حکومت نشانه اینست که این تلاشها و ترفندهای حکومت دیگر کارآئی ندارد و دوره این نوع توطئه های سرکوبگرانه  تماما به سر رسیده است.

امروز جامعه یکپارچه بپا خاسته و ما شاهد شورش گرسنگان علیه گرانی و تورم و علیه شرایط مشقت بار معیشتی هستیم. و شما معلمان مدتهاست که همین پرچم را بلند کرده اید و در مقابل این وضعیت دست به تجمعات اعتراضی گسترده و سراسری زده اید. امروز زمان آن فرارسیده که اعتراضات و تجمعات شما به اعتصاب سراسری منجر بشود. فی الحال بخشهائی از کارگران، رانندگان و کارگران واحد در اعتصاب هستند، کارگران حفاری صنعت نفت در اعتصاب اند، رانندگان کامیون اعلام کرده اند که در تدارک اعتصاب سراسری هستند، و در میان رانندگان مترو، کارگران شهرداری، آتش نشانی و بخشهای مختلف جامعه هم گفتمان اعتصاب مطرح است.   

در این میان نقش شما معلمان در سازمانیافتن و شکلگیری اعتصابات سراسری میتواند تعیین کننده باشد. دلیلش موقعیت اجتماعی شما هست. جنبش شما در سطح کشور گسترده است، در هر منطقه و شهر و در هر روستائی حضور دارید ، فعال هستید و این  موقعیت اجتماعی به مبارزات شما شکلی فراگیر و سراسری داده است.  

از طرف دیگر شما بخاطر موقعیت شغلیتان با بخش اعظم جامعه در ارتباط هر روزه هستید. مردمی که فرزندان مدرسه رو دارند، اولیای دانش آموزان، خودشان را در مبارزه شما سهیم می بینند. شما علاوه بر خواستهای برحق صنفی تان، خواستار رایگان کردن آموزش در تمام سطوح هستید، خواستار ارتقای استناندارد و کیفیت بالای آموزشی هستید، خواست شما غیر عقیدتی و غیر ایدئولوژیک کردن آموزش است. یعنی درواقع جدائی مذهب از سیستم آموزشی را خواهان هستید.  اینها  خواستهای همه مردم است. و به همین دلیل است که خانواده های دانش آموزان با شما هستند، همراه شما هستند و اعتصاب شما حمایت وسیع اکثریت قریب باتفاق مردم را با خود خواهد داشت. والدین دانش آموزان در بخشی از تجمعات اعتراضی شما شرکت کرده اند و مطمئن باشید که همگی پشتیبان اعتصاب شما هم خواهند بود.

این جایگاه ویژه اجتماعی به شما معلمان عزیز این امکان را میدهد که نقش نمونه و پیشروئی در شکل گیری اعتصابات سراسری کارگران و دیگر بخشهای جامعه ایفا کنید. سوت آغاز را میتوانید شما به صدا در آورید.

اعتصابات سراسری ستون فقرات و پشتوانه محکم شورش گرسنگان است. ستون فقرات خیزشی که کوبنده و تعرضی در حال گسترش است. برای تداوم، پیشروی و به نتیجه رسیدن این خیزش توده ای باید با اعتصاب  بمیدان آمد. وقت آنست که پرچم اعتصابات سراسری را بلند کنیم و گام بلندی برای تحقق خواستهای برحق همه مردم بپاخاسته به جلو برداریم. 

دستتان را به گرمی میفشارم و برایتان آرزوی موفقیت دارم.

 به امید پیروزی  

٣٠ اردیبهشت ١۴٠١، ٢٠ مه ٢٠٢٢     

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب