کارگران در هفته ای که گذشت: تنظیم از سهیلا رضوانی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۹۷

روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

– عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر ۱۳۹۸ بازداشت و به زندان سمنان منتقل شد.

-تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان از جمله اجرای کامل آئین نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی مجدداً مقابل شرکت مخابرات در استان‌های خوزستان، تهران، اصفهان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، هرمزگان، همدان، زنجان، لرستان، گیلان، خراسان رضوی، کرمان، مرکزی و مازندران برگزار شد.

-رضا شهابی کارگر زندانی و عضو هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، به دلیل اعتراض به انتقال کیوان‌مهتدی به سلول انفرادی از حق تماس تلفنی محروم کرده‌اند.

روز سه شنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲

– جمعی از فرهنگیان بازنشسته و دیگر بازنشستگان کشوری در شهرهای کرمانشاه، سنندج، ایلام، خرم آباد، رشت، همدان، قزوین، تهران، قم و اهواز مجدداً و مطابق با سه‌شنبه‌های اعتراضی و در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق خواسته‌هایشان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری این شهر دست به تجمع زدند.

– اسماعیل عبدی، دبیر سابق کانون صنفی معلمان تهران، از زندان به مرخصی آمد.

– داود رضوی فعال کارگری و عضو هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد طی تماس تلفنی که با خانواده داشت، از حال جسمانی نامساعد خود خبر داده است.

– نیروهای امنیتی به منزل ‌محمدصادق فهیمی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان یزد هجوم‌برده و او را دستگیر کرده اند و به مکان نامعلومی برده‌اند.
روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲

– پیمان فرهنگیان شاعر و فعال کارگری جهت واخواهی نسبت به رای صادره دادگاه در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه احضار شد.

روز پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۲

– چندین ماشین اداره اطلاعات به مغازه مجید حمیدی یکی از فعالین کارگری در خیابان سیروس سنندج حمله کرده و او را بازداشت و به اداره اطلاعات سنندج انتقال داده اند

 روز جمعه ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۲

– علیرضا عظیمی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان البرز به بازنشستگی اجباری با کسر گروه محکوم شد.

 – نیروهای امنیتی با یورش به منزل امین مینایی و عزیز مرزی از اعضای انجمن صنفی معلمان سقز، وی را دستگیر کرده و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شدند.

 روز شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲

– سیزده زندانی سیاسی از جمله فعالین کارگری و معلمی زندانی که به زندان قزلحصار تبعید شده‌اند، در همراهی جنبش ژینا/ مهسا و حمایت از اعتراضات مردمی در ایران به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا زدند.

 اسامی سیزده نفری که از امروز دست به اعتصاب زده اند به شرح زیر می باشد :
سعید ماسوری، جعفر ابراهیمی، کامیار فکور، لقمان امین پور، افشین بایمانی، سپهر امام جمعه ، زرتشت احمدی راغب، محمد شافعی، سامان صیدی (یاسین)، حمزه سواری، احمد رضا حائری، رضا سلمان‌زاده، مسعود رضا ابراهیمی نژآد،

– نیروهای اطلاعات سپاه با یورش به منزل محمود صفدری از فعالین صنفی معلمان خراسان شمالی ، ایشان را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده‌اند

روز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۲

-نهادهای امنیتی شهر دیواندره، آرمان سهرابی، معلم ۳۵ ساله اهل این شهر را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

– جلسه رسیدگی به اتهامات کامران ساختمانگر از فعالین کارگری شهر سنندج در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج و بدون داشتن وکیل برگزار شد.

– بازنشستگان تأمین اجتماعی کرمانشاه در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلاتشان مجددا دست به تجمع اعتراضی زدند.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب