کارگران در هفته ای که گذشت : تنظیم کننده کارگر کمونیست

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۳۹

دوشنبه ۱۸ تیر

– بازنشستگان مخابرات در اعتراض به فقر و فساد و سرکوبگریهای حکومت و بی پاسخ ماندن مطالبات خود در شهرهایی  چون سنندج، اصفهان  تجمع کردند.

یکشنبه ۱۷ تیر

– بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای تهران، کرمانشاه، شوش و اهواز تجمع کردند. در این روز همچنین بازنشستگان فولاد نیز در شهرهای اصفهان، قائمشهر، دامغان و اهواز در اعتراض به فقر و فلاکت و بساط سرکوبگریهای حکومت و برای پیگیری مطالبات خود تجمع کردند. بازنشستگان در شوش و تهران با شعار  شریفه محمدی آزادی باید گردد اعتراض خود را به حکم اعدام وی اعلام کردند.

-هفت تشکل انجمن برق و فلزکار کرمانشاه،   شورای بازنشستگان ایران،   شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت،   شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیررسمی نفت(ارکان ثالث)،  شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران،   ندای زنان ایران و نهاد دادخواهان طی بیانیه ای حکم وحشیانه اعدام برای شریفه محمدی فعال کارگری محبوس در لاکان رشت را محکوم کردند.

-اعتصاب سراسری هزاران کارگر پروژه ای نفت وارد هجدهمین روز شد  و ۱۲۳ شرکت نفت و گاز به اعتصاب پیوسته اند.

جمعه ۱۵ تیر

-شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی بیانیه ای صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی را محکوم و بر آزادی فوری او تاکید نمود.

– الجاندرا اورتگا فوئنتس، مسئول کنفدراسیون اتحادیه های کارگری اسپانیا، (“کمیسیون های کارگران اسپانیا”) در بخش کشورهای عربی، آفریقا، آسیا و‌ همچنین در سازمان جهانی کار اعلام نمود: «شریفه محمدی، فعال ایرانی، در ۴ جولای به بهانه فعالیت کارگری در تشکل های مستقل، به شورش (بغی) متهم و به مجازات اعدام محکوم شده است. این حکم ظالمانه باید فوری لغو گردد.»

پنجشنبه ۱۴ تیر

– پس از ماهها حبس ناعادلانه و اعمال انواع شکنجه، پرونده‌سازی در غیاب دادرسی ناعادلانه، روز پنجشنبه دادگاه انقلاب رشت  شریفه محمدی، فعال کارگری، را به اعدام محکوم نمود این حکم جنایتکارانه و غیرانسانی تعرضی به انقلاب زن زندگی آزادی و  برای منکوب کردن فعالان صنفی، مدنی و سیاسی است. صدور این حکم با موجی  از اعتراضی در میان بخش های مختلف کارگری روبرو شده و کمپینی برای آزادی و لغو حکم اعدام وی به جریان افتاده است. به این کمپین بپیوندیم.

چهارشنبه ۱۳ تیر

– کارگران ارکان ثالث در شرکت ملی حفاری در ادامه اعتراضات قبلی و در اعتراض به وضعیت بد معیشتی خود دست به اعتصاب زده و در اهواز تجمع کردند.

– نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “گوره‌شیر” سردشت گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار دادند و در نتیجه آن یک کودک کولبر به نام محمد الی  ز روستای دولتو از ناحیه پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و گلوله بعد از اصابت به کبد از ناحیه شکم وی خارج شد. کشتار کولبران بخشی از جنایات حکومت اسلامی است که هر روزه  اخبارش میرسد. کولبران کارگران بیکاری هستند که بدلیل بی تامینی مطلق به این شغل خطرناک مشغولند. ابعاد وحشتناک بی تامینی باعث شده که کودکان و افرادی در سنین بازنشستگی به این کار روی آورند. جمهوری  اسلامی قاتل کولبران است و سران این حکومت بخاطر تمامی جنایاتشان باید محاکمه شوند. تمامی افراد بیکار و بدون درآمد و کم درآمد باید از مقرری ماهانه مکفی برخوردار باشند.

سه شنبه ۱۲ تیر

– زندانیان سیاسی در زندان‌های  اوین (بندزنان، بند ۸، بند ۶ و بند ۴)،  قزلحصار (واحد۳ و واحد ۴)، مرکزی  کرج،  خرم آباد،  خوی،  نقده،  سقز و  مشهد و شماری از زندانیان سیاسی زندان   تبریز (بند زنان)  در بیست و سومین هفته سه شنبه های اعتراض علیه اعدامها دست به اعتصاب غذا زدند.

دوشنبه ۱۱ تیر

– اعتصاب  کارگران پروژه ای پیمانی نفت وارد دوازدهمین  روز خود  شد و هزاران کارگر در شرکتهای نفت و گاز به کمپین ۱۴-۱۴ پیوسته و خواستار چهارده روز کر و چهارده روز استراحت و افزایش دستمزدها و حذف پیمانکاران هستند.

-بازنشستگان مخابرات در ادامه دوشنبه های اعتراضی خود در  شهرهای بابل، بندر عباس، ارومیه، تبریز، سنندج، مریوان، اصفهان، زنجان، بیجار در برابر ادارات مخابرات تجمع کردند.

 

 

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب