جامعه هر روز گلوی حکومت را بیشتر می فشارد-مهران محبی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۳۱

 کمتر از یک ماه از سال جاری سپری شده بود که حکومت به خاطر گران کردن چندصد درصدی برخی اقلام ضروری زندگی مردم، با امواج توفنده تظاهراتهای خیابانی در ده ها شهر مواجه گردید و بلافاصله در شعار های اعتراضی مردم کلیت رژیم و خامنه ای به عنوان سنبل آن نشانه گرفته شد.  شعارهای “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر رئیسی”، تانک، توپ، فشفشه، آخون باید گم بشه ”  خشم و نفرت خود را از این حکومت ابراز کردند بخصوص از ابتدای امسال در هر اعتراض توده ای جایگاه اولین و اصلی ترین شعارها را کسب کرده اند. شعارهایی که گویای خواست اصلی مردم مبنی بر سرنگونی حکومت به عنوان تنها عامل تمام نکبت های آوار شده بر سر جامعه است.

حکومت می داند که به ته خط رسیده است و مردم نیز خود را آماده سرنگون کردنش کرده اند. جامعه نیز به یقین رسیده است که تا این حکومت پابرجاست روی خوشی، سعادت،رفاه، آزادی و شادی و امنیت را نخواهد دید. هنوز شهرهای زیادی در تب و تاب اعتراض به گرانی بودند که فاجعه فروریختن برج متروپل رقم خورد و در یک جنایت دیگرحکومتی، صدها نفر از کارگران و مردم آبادان زیر آوار مدفون گردیدند که هنوز آمار دقیقی از تعداد قربانیان در دست نیست .  

مردم داغدار آبادان به درست حسین عبدالباقی و مقامات و مسولان جنایتکار حکومتی از مزدوران محلی مانند شهردارآبادان و شریعتی استاندار جانی خوزستان و سرداران سپاه در منطقه گرفته تا قوه قضائیه و دادستانی کل را عوامل این جنایت معرفی کردند  و بیش از ده شبانه روز شهر آبادان را تبدیل به میدان جنگ با مزدوران سرکوبگر نمودند .

جنایت متروپل آبادان، علی رغم بر جا گذاشتن داغی عمیق بر وجود بازماندگان قربانبان، باعث ایجاد یک همبستگی عمومی و سراسری در شهرهای دیگر با مردم آبادان و در مقابل رژیم گردید .

خواست معرفی، محاکمه و مجازات عوامل جنایت متروپل حالا به خواست عمومی جامعه تبدیل گردیده است  و اینبار هم،  خامنه ای، رئیسی و همه آخوندهای کپک زده و سپاه آماج حمله مردم قرار گرفتند .

مردم دیگر دست از سر حکومت جانیان بر نمی دارند. همانطور که حکومت نیز نمی تواند بدون تعرض مداوم و همه جانبه به زندگی مردم و سرکوب اعتراضات توده ای به حیات خود ادامه دهد .

در ادامه تظاهرات ها علیه گرانی و جنایت متروپل که پیوسته به جریان افتادند،  اعتراضات و تظاهراتهای قدرتمند بازنشستگان بلافاصله یک روز بعد از اعلام تصویب افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی توسط وزیر کار از روز شانزدهم خرداد  شروع شد.  و این اعتراضات در ادامه اعتراضات مردمی علیه سونامی گرانی حکومت را حسابی زیر فشار قرار داده است .

سران حکومت با توجه به گسترش روزافزون اعتراضات و همبستگی در میان همه بخشهای جامعه علیه کل حکومتشان می دانستند که اینبار نیز زیر ضربات خرد کننده اعتراضات شدیدتربازنشستگان قرار خواهند گرفت، اما تنها راهشان شکستن بار اقتصاد به بن بست رسیده شان چپاول بیشتر مردم است. به عبارتی روشنتر جمهوری اسلامی نه راه پیش دارد و نه راه پس .در بحران و ورشکستگی کامل اقتصادی قرار گرفته و خود عامل ریشه ای این بحران است. پول و ثروت هست اما در قبضه باندهای مختلف مافیایی حاکم است و  برای تامین هزینه های حکومت داری خود از قبیل راضی نگه داشتن دستگاه های سرکوب داخلی و مزدوران منطقه ای شان باید  بیشتر از پیش به معیشت مردم دست درازی کند. اما مردم دیگر چنین اجازه ای را نمی دهند و با هر اقدامی از طرف حکومت، گلویش را بیشتر می فشارند . جمهوری اسلامی نابود باید گردد.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب