گسیل بیشتر گله آخوند به مدارس-کاظم نیکخواه   

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۴۴

جنگ و جدال آشکار و گسترده میان خرافه و علم، مذهب و مدرنیسم و انسانیت و عقب ماندگی بیش از هر جای دیگری در ایران جریان دارد. مردم و بویژه جوانان میخواهند از بلای اسلام و قوانین و حکومت اسلامی خلاص شوند، و حکومت اسلامی میخواهند همه چیز را اسلامی کند و به قهقرا ببرد. این جنگی است میان امروز و عصر توحش. و نتیجه آن قطعا پیروزی انسانیت و علم بر خرافه و جهل خواهد بود.

به گزارش ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی آخوند حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیر “ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پروش” با اشاره به “طرح امین” در مدارس و تقویت اقامه نماز در مدارس گفته است هم اکنون ۲۰ هزار آخوند مربوط به “طرح امین” در مدارس فعالیت دارند. او با خوشحالی اشاره میکند که اعتبارات و بودجه ستاد “تحول بنیادین آموزش و پرورش” افزایش چشمگیری یایفته است. او به تاسیس مدارس مسجد محور و “حبل المتین” نیز اشاره میکند و میگوید یک سری مدارس اسلامی و “مسجد محور” نیز تاسیس خواهد شد.

اول اشاره کنیم که این ۲۰ هزار آخوند و طلبه ای که این شخص اشاره میکند فقط مربوط به طرح کذایی امین است و علاوه بر دهها هزار آخوندهایی است که طی این سالها در مدارس مستقل شده اند.

قرار است این آخوندها و طلبه ها تریبت و آموزش را در مدارس “ارتقا” دهند و کودکان را به اصولی علمی آشنا سازند!

قبلا این خبر منتشر شده بود که قرار است چند صد هزار آخوند به همه مدارس کشور اعزام شوند و این خبر خشم خانواده ها و معلمان را بر انگیخت. اما فورا وزارت اموزش و پرورش این را تکذیب کرد و اعلام کرد که قرار نیست برای هر مدرسه ای آخوند اعزام شود. بلکه بحث بر سر مراکز  آموزشی است و در هر مرکزی یک آخوند مستقر میشود که اساس سیاستهای آموزشی را کنترل کند. منظورشان از مراکز آموزشی هم بنا به توضیح اینها فقط دپارتمانها و ادارات آموزش و پرورش بود و نه مدارس.  اما معلوم است که همان خبر اولیه درست بوده است که تلاش جمهوری اسلامی گسیل گله بیشتر آخوندها به همه مدارس است.

مساله اینست که جوانان عموما به نیروهای فعالی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده اند. یک ذره به قوانین و سنتها و راه و رسم اسلامی اعتقاد ندارند و تلاششان اینست که خود را از شر حکومت و قوانین مذهبی خلاص کنند. ابعاد ضدیت و خصومت جوانان و دانش آموزان با حکومت اسلامی به حدی است که هر روز از منبر و حوزه و مراکز اسلامی فریاد وا اسلاما و هشدارها شنیده میشود. این تحول برای حکومت هشدار دهنده است. نسلی دارد پرورش می یابد که یک ذره به جمهوری اسلامی که هیچ، به اسلام و مذهب و سنتهای مذهبی اعتقاد ندارد و میخواهد زندگیش را بنا به استانداردهای امروزی و علمی و انسانی تعیین نماید.

طرح امین جدا از پولهای کلانی که بعنوان بودجه آموزش اسلامی نصیب یک مشت آخوند و مفتخور میسازد، تلاش و تقلای حکومت برای غلبه بر این سیل بنیان کنی است که برای خلاصی از شر حکومت اسلامی به حرکت در آمده است. نه فقط جوئان، بلکه کلا در سراسر جامعه  بخشهای وسیعی از مردم بحق از اسلام و مذهب زده شده اند. آیا حق ندارند؟ در هیچ کجای دنیا به این شکل آشکار نمیشود نقش مذهب در خدمت ستمگران و مفتخوران و سرمایه داران بی خاصیت را مشاهده کرد. در هیچ کجا نمیشود خرافه بودن مذهب را دید و باور کرد. همان کسانی که به مردم مذهب و اسلام را آموزش داده اند مشغول دزدی و ثروت اندوزی و تجاوز و قتل و جنایت هستند و از دزدی دستمزد زیر خط فقر کارگر با نیروی مسلح و زندان و دستگیری دفاع میکنند.. نیازی به بررسی خرافی بودن مذهب نیست. مذهب در خیابان و کوچه و شهر و مدرسه دارد چهره کثیف خود را نشان میدهد.

جامعه ایران و بویژه جوانان نه فقط هر روز اسلام سیاسی و حکومتی را در برابر خود و علیه خود مشاهده و لمس میکنند، بلکه به عمق نقش مخرب و کثیف اسلام و مذهب در خدمت به ستم و امتیازات طبقاتی و به فلاکت کشیدن کارگران و اکثریت مردم بیشتر و بیتشر پی میبرند.  مذهب ، همه مذاهب همیشه ابزاری در خدمت اقلیت مفتخور حاکم بوده اند. از برده داری تا زمین داری و سرمایه داری همه جا مذاهب را در خدمت کردن و توجیه فقر و مسکنت و محرومیت اکثریت مردم مشاهده میکنیم.

در ایران مذهب چهل و چند سال است که دارد جنایت و چپاول میکند. آموزش مذهب در مدارس چه چیز را میخواهد به دانش آموزان آموزش دهد؟ دزدی؟ تجاوز؟ اعدام و قتل و کشتار؟ خرافه و جهل و عقب ماندگی؟

تقلای جمهوری اسلامی برای اعزام گله آخوندها به مدارس یک تلاش فی الحال شکست خورده است. آخوندهایی که مدارس میروند تنها و تنها خود را در معرض خشم معلمان و دانش آموزان قرار میدهند و قطعا توسط دانش آموزان به ریشخند و تمسخر گرفته میشوند.

معلمان خواستشان آموزش رایگان و علمی و غیر ایدئولوژیک در مدارس است و جنبش معلمان با این خواست مشخص میشود. جدایی دولت و آموزش و پرورش از مذهب یک خواست حداقلی جا افتاده در میان مردم این کشور است و با سرنگونی جمهوری اسلامی آنرا فورا عملی خواهیم کرد. هیچ تردیدی در این نباید داشت. اما این تنها گام اول است. نقد مذهب و خرافه و آزادی عقیده و بیان و نقد و طنز مذهب و همه خرافات، فورا موجی عظیم از تفکر پیشرو ضد مذهبی را به جریان خواهد انداخت. جمهوری اسلامی با دست و پا زدن با طرح امین و مدارس مسجد محور و امثالهم، وحشت خود را از این تحول گریز ناپذیر بیان میکند. اما سرانجام محتوم این تقلاها و طرحها از هم اکنون روشن است.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب