پیش بسوی اعتصابات سراسری-شهلا دانشفر

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

معلمان وارد اعتصاب میشوند و دانشجویات  استارت اعتصاب را زده اند

مندرج در کارگر کمونیست ۷۴۶

تظاهرات و اعتراضات مردمی در شهرهای بسیاری ادامه دارد و هر روز بر شمار شهرها افزوده میشود.  مردم در گیر نبردی جانانه با  سرکوبگران حکومت هستند و  با شعار جمهوری اسلامی نمیخوایم‌، نمیخوایم عزم خود را برای جمع کردن بساط جهنمی این حکومت به نمایش میگذارند.  یک حلقه کلیدی در این شرایط برپایی اعتصاب عمومی و سراسری است. اعتصابات سراسری باعث پیوستن نیروی وسیعتری به اعتراضات خیابانی است. اعتصابات سراسری کمر رژیم را به لحاظ اقتصادی میشکند و بخشهای هرچه وسیعتری از مردم را در مبارزه علیه حکومت دخیل میکند. . اعتصابات سراسری تقویت کننده و تداوم بخش اعتراضات خیابانی است. به این اعتبار اعتصابات سراسری اقدامی ضروزی و حیاتی در مقطع کنونی از جنبش سرنگونی است. معلمان اکنون پیشتاز این حرکت شده و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی بیانیه ای برای هفته اول مهر ماه در همبستگی با اعتراضات مردمی و در اعتراض به  سرکوبگریهای حکومت و  بازداشتها و پادگانی شدن فضاهای آموزشی برای روزهای دوشنبه ۴ مهر و چهارشنبه ۶ مهر اعلام اعتصاب کرده است. شورای هماهنگی در این بیانیه  از تمامی معلمان شاغل و بازنشسته،پیشکسوتان و بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی، تشکلهای کارگری ، ورزشکاران و هنرمندان و همه  افراد  ذی نفوذ در جامعه خواسته است که در  کنار دانش آموزان و دانشجویان و مردم حق طلب قرار گیرند تا آسیب کمتری به جامعه برسد.شورای هماهنگی همچنین اولتیماتوم میدهد که اگر سرکوبگریها ادامه یابد برنامه های بعدی خود را در اعتراض به شرایط کنونی و در همراهی با دانش آموزان و دانشجویان و مردم عزیز ایران اعلام خواهد کرد.

 از سوی دیگر دانشجویان استارت اعتصاب خود را زده اند. از جمله  دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به سرکوبها ،  دستگیری گسترده معترضان و ربوده‌ شدن دانشجویان اعلام اعتصاب کرده و خواستار همراهی استادان با اعتراضات مردمی شده اند. این دانشجویان تمامی دانشگاهها را به اعتصاب فرا خوانده اند. دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به سرکوبها و دستگیریهای گسترده فراخوان به اعتصاب داده است و دانشجویان پیشرو اصفهان و جمع هایی از  دانشجویان دانشگاه های خواجه نصیر، هنر، هنر سوره، خوارزمی، دانشگاه تهران و علامه طباطبایی، بوعلی سینا، چمران اهواز،  از این فراخوان حمایت کرده و آموزش آنلاینی را تحریم کرده اند. بدین ترتیب اعتصاب دانشجویان دارد سراسری میشود.

این دانشجویان در بیانیه شان اعلام کرده اند که در اعتراض به بازداشت دانشجویان، محاصره دانشگاه به وسیله نیروهای امنیتی و جایگزینی ناگهانی و «توهین‌آمیز» آموزش مجازی به جای آموزش حضوری تا اطلاع بعدی از حضور در کلاس‌های درس خودداری می‌کنند. آنها از استادان خود و دیگر دانشجویان نیز خواسته اند که تا برچیده شدن فضای امنیتی از دانشگاهها  از حضور در کلاس‌های درس خودداری کنند.  دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز در فراخوانی اسامی دانشجویان بازداشت شده  را اعلام کرده  و بر ادامه تجمعات خود تاکید نموده اند.  آنها  در این فراخوان اعلام کردند: “در این وضعیت که وحوش نظام می‌خواهند با دستگیری و ارعاب صدایمان را خفه کنند، ما با مقاومت و ایستادگی آن‌ها را به عقب می‌رانیم.”

بدین ترتیب اعتصابات سراسری دارد  شکل میگیرد و زمینه برا ی همه گیر شدن  آن در میان بخش های مختلف کارگری  بسیار فراهم است.  هم توازن قوا  این را ممکن میکند. هم بخش های مختلف کارگری، از جمله کارگران نفت، معلمان، بازنشستگان پیگیر مطالباتشان هستند و  قبل از این اعتراضات با اولتیماتوم هایشان بر پیگیری خواستهایشان تاکید کرده بودند.  بویژه معلمان که تجربه اعتصابات و تجمعات سراسری را دارند، آماده ترین نیرو برای برپایی اعتصابی سراسری هستند. ضمن اینکه امروز نیز بیانیه های اعتراضی همه این بخشها در حمایت از اعتراضات مردمی و علیه سرکوبگری های حکومت نشان از زمینه مناسب برای اعتصابات سراسری است.  فراخوان من به همه این بخش ها برپایی اعتصابات عمومی سراسری ,و تقویت اجتماعات وسیع خیابانی است. زنده باد اعتصاب، زنده باد انقلاب مردم

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب