پیام همبستگی اتحادیه های جهانی کارگری با مردم ایران و  تاکید بر آزدی تمامی کارگران زندانی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۵۲

اتحادیه های جهانی کارگری (GLOBAL UNIONS) در پیامی که هشتم اکتبر منتشر کردند همبستگی خود را با خیزش مردمی در ایران اعلام داشته و خواستار آزاد تمامی کارگران زندانی شدند. متن پیام را در اینجا میخوانید:

” اتحادیه های جهانی کارگری، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC)، کمیته مشورتی اتحادیه کارگری  OECD( (TUAC) و فدراسیون‌های اتحادیه جهانی (GUFs) به ادامه خشونت مقامات حکومت ایران علیه مردم را محکوم می‌کنند و خواهان فشار بیشتر بین‌المللی علیه این رژیم هستند.

با ادامه خشم عمومی از قتل مهسا امینی، حدود ۱۰۰ نفر کشته شده و تعداد زیادی زخمی شده اند. مهسا امینی صرفاً به دلیل رعایت نکردن قوانین پوشش سخت کشور توسط گشت پلیس مذهبی کشته شد.

“کل جنبش اتحادیه‌های کارگری بین‌المللی به مردم فوق‌العاده شجاعی که در برابر سرکوب وحشیانه رهبران حکومت دینی ایران ایستاده‌اند ادای احترام می‌کنند. مقاومت توسط زنان و دخترانی هدایت می‌شود که با به خطر انداختن زندگی خود، می‌خواهند به زن‌ستیزی و انقیاد و فقدان حقوق اولیه که جوهره حاکمیت مذهبی و الیت حاکم در ایران است، پایان دهند. شاران بارو، دبیر کل ITUC گفت: ما به آنها درود می فرستیم و در کنار آنها می ایستیم.

دستگیری‌های اخیر فعالین اتحادیه ای ایرانی و بین‌المللی، تلاشی مذبوحانه از سوی رژیم برای ساکت کردن مخالفان و قلمداد کردن خشم عمومی به‌ عنوان امری ساخته نیروهای خارجی است. استیو کاتن، رئیس شورای اتحادیه های جهانی (CGU) و دبیر کل فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (ITF)  میگوید: کارگران ایران و برادران و خواهران آنها در سراسر جهان حقیقت را می دانند و خواهان آزادی فوری آنها هستند.

کارگران از همه بخش‌ها در خط مقدم مبارزه برای حقوق مردمی در ایران بوده‌اند که یکی از بدترین سوابق در زمینه حقوق کارگران در جهان را دارد.

بسیاری از کارگران و فعالین اتحادیه ای به دلیل دفاع از حقوق پایه ای کارگران در حال گذراندن محکومیت‌های زندان هستند و حکومت ایران در فهرست جهانی آی تی یو سی در زمینه حقوق بین‌الملل در سال ۲۰۲۲ در رتبه پنجم قرار دارد که به معنای عدم تضمین هر گونه حقوق است. ما خواهان آزادی تمامی فعالان سندیکایی زندانی و سایر زندانیان ناعادلانه در ایران هستیم. “

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

شهلا دانشفر

 Shahla.daneshfar2@gmail.com

۵ نوامبر ۲۰۲۲

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب