مانیفست حزب کمونیست کارگری

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

برای پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی

مندرج درکارگرکمونیست ۷۶۲

انقلاب زن زندگی آزادی انقلابی است مدرن و پیشرو، چپ، آزادیخواهانه و عمیق. انقلابی علیه همه آنچه جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته با سرکوب و اعدام و زندان و شکنجه به مردم تحمیل کرده است. انقلابی که بر متن فضای رادیکال جامعه و بر شانه های دو خیزش عظیم توده ای در سال های ۹۶ و ۹۸ و با اتکا بر تجارب غنی مبارزاتی کارگران، زنان و دانشجویان و جوانان، معلمان، بازنشستگان، نویسندگان و هنرمندان، خانواده های دادخواه، وکلا و کادر درمان، فعالین سیاسی و فعالین جنبش های مختلف آزادیخواهانه و مردمی شکل گرفته و میرود تا طومار حکومت مرتجع اسلامی را در هم بپیچد.

این انقلابی تاریخی است برای کوتاه کردن دست مذهب و صنعت مذهب از زندگی مردم، پایان دادن به بیحقوقی و ستم و تبعیض به زنان، پایان دادن به سرکوب و دیکتاتوری و استثمار و فقر و نابرابری و به همه محرومیت های تاریخی اکثریت عظیم جامعه. انقلابی علیه حکومت های مافوق مردم و علیه بی اختیاری و بیحقوقی اکثریت عظیم جامعه. انقلاب علیه تمام آن ماشین جنایت و سرکوبی که طبقات حاکم نسل اندر نسل با تیغ و اسید و زندان و اعدام بر جامعه حاکم کرده اند.

انقلاب جاری از نظر آمال و ارزشها و ایده آلهایش نه تنها با اسلام و اسلام سیاسی بلکه همچنین با جنبش ناسیونالیستی و ایدئولوژی و سیستم ارزشی ملی- میهنی مغایر است. آرمان و آمال انقلاب جاری رهائی انسان و انسانیت است و نه گذشته گرائیو تاریخ نیاکان و مقدسات و تابوها و تعصبات مذهبی- قومی- ملی- میهنی که همواره ابزار سلطه و توجیه گر منافع طبقات حاکم بوده است. 

 انقلاب زن زندگی آزادی در عین حال انقلابی است علیه کل جنبش اسلام سیاسی و برای رهایی زنان و مردم منطقه از شر این جنبش ضد انسان و ضد زندگی. انقلابی که با پیروزی اش راه را برای پیروزی مدنیت و آزادیخواهی بر اسلام سیاسی و حکومت های ارتجاعی در منطقه هموار میکند. 

برای پیشروی و پیروزی انقلاب، داشتن تصویر روشنی از سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و خصوصیات نظامی که باید جایگزین آن شود مطلقا ضروری است. اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران خواهان حکومت و جامعه ای مدرن، متمدن، انسانی و بری از هر گونه تبعیض و نابرابری از جمله تبعیضات مذهبی و قومی و ملی و جنسیتی و طبقاتی هستند. تنها نظامی میتواند این آمال تاریخی اکثریت عظیم مردم را متحقق کند که مرکز و محور ارزشها و سیاستها و قوانین اش انسان و انسانیت و ارزشهای جهانشمول انسانی باشد.

هدف فوری انقلاب سرنگونی جمهوری اسلامی و درهم شکستن ماشین سرکوب و ارگانها و نهادها و قوانین آن است. سرنگونی حکومت باید چنان همه جانبه و ریشه ای باشد که مانع بازگشت و اعاده قدرت ارتجاع در اشکال دیگر شود و به دیکتاتوری، درهیچ هیات و قالب دیگری، منجر نگردد. پیروزی نهائی انقلاب در گرو تحقق اهداف وخواستهای آزدیخواهانه و برابری طلبانه و رفاهی مردم است. شعار زن زندگی آزادی نماد و بیانگر این اهداف و خواستها است. 

حزب کمونیست کارگری اعلام میدارد پیروزی انقلاب، به معنی سرنگونی تمام و کمال جمهوری اسلامی و تحقق آرمانهای انقلاب، مستلزم عملی شدن خواستها و اهداف زیر است: 

١- انحلال دولت، مجلس، قوه قضائیه، دادگاهها، بنیادها و سایر نهادهای سیاسی و اجرائی و ایدئولوژیک رژیم 

٢- انحلال فوری کلیه نهادها و نیروهای جاسوسی، امنیتی، سرکوبگر مسلح و شبه مسلح حکومت. 

٣- الغای قانون اساسی، قانون مجازات اسلامی، قانون قصاص، قانون کار، قوانین ضد زن و تمام قوانین ضد انسانی جمهوری اسلامی.

۴- بازداشت فوری و محاکمه علنی سران و کلیه مقامات جمهوری اسلامی که در انقلاب جاری و در تمام طول حاکمیت این رژیم مسئول، آمر و یا عامل کشتار و جنایت علیه مردم بوده اند. پیگرد بین المللی مقامات فراری حکومت.  

۵- حسابرسی مالی از کلیه مقامات حکومت و وابستگانشان و همچنین کلیه موسسات و بنیادهای مذهبی، اقتصادی و نظامی جمهوری اسلامی. مصادره اموالی که این مقامات و موسسات از راه دزدی و غارت اموال مردم تصاحب کرده اند، بازگرداندن اموال و دارایی های به سرقت رفته کشور که توسط سران و مقامات حکومتی به خارج کشور برده شده و صرف آن در خدمت رفاه همه افراد جامعه.

۶- ممنوعیت مجازات اعدام. اعدام قتل عمد دولتی است و مطلقا در هیچ شرایط و تحت هیچ بهانه و برای هیچ جرمی نباید اعمال شود.

٧- آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی. پایان دادن به پدیده زندانی سیاسی و عقیدتی.  هر نوع شکنجه، ارعاب، تحقیر و اعمال فشار فکرى و روانى بر افراد بازداشتى، متهمین و محکومین از جمله اعتراف اجباری مطلقا ممنوع است.

٨- لغو حجاب و هر نوع پوشش اجباری مذهبی. ممنوعیت هر نوع جداسازى زنان و مردان در موسسات و مجامع و اجتماعات و معابر و وسائل نقلیه عمومى. ممنوعیت هر نوع جداسازى و محروم سازى افراد از محیط اجتماعى و امکان معاشرت با دیگران. آموزش و پرورش مختلط در تمام سطوح. 

٩- برابرى کامل و بى‌قید و شرط زن و مرد در تمام حقوق و شئون اجتماعی، مدنى و فردى  و لغو فورى کلیه قوانین و مقرراتى که ناقض این اصل است.

١٠- جدائی کامل مذهب از دولت، از سیستم قضائی و از آموزش و پرورش. ممنوعیت تدریس دروس مذهبى، احکام مذهبى و یاتبیین مذهبى موضوعات در مدارس و موسسات آموزشى.  

١١- لغو مذهب رسمی. آزادی کامل مذهب و بی مذهبی به عنوان عقیده و امر خصوصی افراد. 

١٢- ممنوعیت هر نوع تقویت مالى و مادى و معنوى مذهب و فعالیت ها و نهادها و فرقه هاى مذهبى توسط دولت و نهادهاى دولتى.

١٣- اعلام و تضمین آزادی بی قید و شرط بیان و اندیشه، اعتصاب، اعتراض، تجمع، تشکل و تحزب. آزادی رسانه ها، آزادی استفاده از مدیای اجتماعی.

١۴- برسمیت شناسی بی قید و شرط حق تشکیل سازمانهای صنفی و مدنی، اتحادیه ها و شوراهای مستقل از دولت برای کارگران، معلمان، دانشجویان و دانش‌ آموزان، کارکنان ادارات و بطور کلی همه مردم. 

١۵- تامین رفاه و حرمت و شادی کودکان. مصونیت کودکان و افراد زیر شانزده سال از هر نوع دست اندازى مادى و معنوى مذاهب و نهادهاى مذهبى. ممنوعیت حجاب کودکان. ممنوعیت جلب افراد زیر شانزده سال به فرقه هاى مذهبى و مراسم و اماکن مذهبى .تضمین حق هر کودک به یک زندگى شاد، ایمن و خلاق.تضمین رفاه و سعادت هر کودک، مستقل از وضعیت خانوادگی و سطح درآمد خانواده. 

١۶ – لغو تبعیض و ستم ملی، قومی و اتنیکی. برسمیت شناسی حقوق برابر برای همه شهروندان در همه مناطق و استانهای کشور.

١٧- برسمیت شناسی حق تحصیل و فعالیت ادبی و هنری و رسانه ای به زبان مادری و ایجاد امکانات لازم برای این امر.

١٨ – لغو کلیه  تبعیضات و نابرابریهای مذهبی و جنسیتی و حقوقی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی. باید همه مردم به عنوان انسان از حقوق و موقعیت و امکانات اقتصادی-اجتماعی کاملا یکسانی برخوردار باشند. 

١٩- مقابله با آلودگیها و تخریب محیط زیست. این حق همه شهروندان و نسلهای آتی است که از هوای پاک و سالم، آب پاک، مواد غذایی سالم و زیستن در یک طبیعت سالم و امن برخوردار باشند.  

٢٠- برخورداری همگان از آموزش و پرورش و بهداشت و درمان رایگان.

٢١- تامین فوری مبرم ترین نیازهای رفاهی جامعه. تعیین حداقل دستمزد و افزایش دستمزد با دخالت مستقیم نمایندگان تشکل هاى کارگرى در مقیاس سراسرى. بالا رفتن اتوماتیک حداقل دستمزد به تناسب تورم. تامین معیشت کلیه افرادی که فاقد درآمد کافی هستند. 

٢٢- رفع هر گونه تبعیض علیه رنگین کمانی ها ( جامعه LGBTQ+ ). افراد با هر گرایش جنسی میتوانند زندگی مشترک داشته باشند. ازدواج رنگین کمانی ها باید به رسمیت شناخته شود.

٢٣- آزادی همه شهروندان در مناسبات و روابط شخصی و خصوصی. برسمیت شناسی ازدواج مدنی و 

“ازدواج سفید”.  کلیه افراد بزرگسال، اعم از زن و مرد با هر گرایش جنسی، در تصمیمگیرى در مورد ازدواج و طلاق و زندگی مشترک با یکدیگر، و در روابط جنسى خود با سایر افراد بزرگسال کاملا آزادند. روابط جنسى داوطلبانه افراد بزرگسال با هم، امر خصوصى آنهاست و هیچکس و هیچ مقامى حق کنکاش و دخالت در آن و یا اعلان عمومى آن را ندارد.

٢۴- زدودن هر نوع رنگ مذهبی از ازدواج در اسناد و مراجع رسمی دولتی. اجرا یا عدم اجرای مراسم خاص، اعم از شرعی و عرفی، برای ازدواج  نقشی در رسمیت آن و مقام آن در برابر قانون ندارد.

حزب کمونیست کارگری پیگیرانه و فعالانه برای تحقق اهداف فوق مبارزه میکند. حزب اعلام میدارد که پیروزی انقلاب و تحقق تمام و کمال شعار زن زندگی آزادی تنها با حاکمیت مستقیم شهروندان و لغو هرگونه حکومت مافوق مردم و با امحای استثمار و بردگی مزدی امکانپذیر است. 

حزب برای  برقراری جمهوری سوسیالیستی، یعنی نظام مبتنی بر اعمال اراده و دخالت مستقیم و مستمر مردم متشکل در شوراها در سیاست و حاکمیت، و خلع ید سیاسی و اقتصادی از آیت الله های میلیاردر و کل طبقه استثمارگر حاکم مبارزه میکند.  

جمهوری سوسیالیستی مورد نظر ما، نظامی است با بالاترین سطح رفاه عمومی، بیشترین آزادیهای سیاسی و اجتماعی و مدنی، عاری از هر نوع تبعیض و نابرابری، با مرزهای باز بروی دنیا و تنش زدائی و سیاست مسالمت آمیز با همه دولت ها در منطقه و در جهان، و مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی و فرهنگی و اجتماعی و فلسفی و هنری جامعه بشری که امروزه  در غرب نمایندگی میشود.  

ما همه مردم آزادیخواه و سرنگونی طلب و همه فعالینو نیروهای انقلابی که پرچم زن زندگی آزادی را به اهتراز درآورده اند به مبارزه برای اهداف فوق فرامیخوانیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب