متن سخنرانی راحله راحمی پور در کنفرانش کمپین برای آزدی کارگران زندانی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

من راحله راحمی پور عضوی از خانواده های دادخواه هستم. خانواده هایی که عزیزانمان بدست حکومت به قتل رسیدند و نه می بخشیم و نه فراموش میکنیم. من  میخواهم از فرصت شرکت دراین کنفرانس استفاده کنم و حمایت و پشتیبانی گرم  خودم را از منشور خواستهای حداقلی منشور‌ مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و‌ مدنی ایران اعلام کنم. این منشور صدای ما مردم است وقتی  که در بندهایی از آن از آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه زندانیان سیاسی، منع جرم انگاری فعالیت سیاسی و صنفی و مدنی و محاکمه علنی آمرین و عاملین سرکوب اعتراضات مردمی صحبت میشود. وقتی که بر  لغو فوری صدور و اجرای هر نوع مجازات مرگ، اعدام، قصاص و ممنوعیت هر قسم شکنجه روحی و جسمی تاکید میکند و وقتی از نقطه پایان گذاشت بر تاریخ یکصد سال عقب‌ماندگی و در حاشیه ماندن آرمان بر پایی جامعه ای مدرن و مرفه و آزاد در ایران، صحبت میکند. ما مردم در ایران با فریاد زن، زندگی، آزادی،  آزادی و برابری و زندگی ای درخور  انسان میخواهیم.  از همین را باز هم تاکید میکنم که من به عنوان صدایی از درون خانواده های دادخواه از منشور بیست تشکل حمایت و پشتیبانی میکنم.

***

راحله راحمی پور  از خانواده های دادخواه، خواهر جان باخته حسین راحمی پور که به ناپدید سازی قهری برادر و نوزاد برادرش اعتراض دارد و دادخواه است.

حسین راحمی پور یکی از فعالان سیاسی بود که در دو دوره حکومت پهلوی و جمهوری اسلامی زندانی سیاسی بود و در شهریور سال ۱۳۶۳اعدام شد

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب