از “دیپلماسی با عزت” حکومت چه چیزی نصیب مردم خواهد شد؟- مهران محبی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۹۳

گرفتن ژست های عجیب و حیرت آور و سراپا دروغ و ریاکارانه جمهوری اسلامی پدیده جدیدی نیست. این حکومت در زمینه شیادی و دروغگوئی و توجیه اعمال جنایتکارانه و تحریف حقایق و وااقعیتها براستی عجوبه ای است که در عصر حاضر بی همتاست و شاید در طول تاریخ هم نایاب بوده است. اعجوبه ریا، این بار برای توجیه و ماست مالی کردن شکستش در مذاکره بر سر برجام و مشخصا در مقابل آمریکا، عنوان “دیپلماسی با عزت” را بر رسوائیش درماجرای یک باجگیری گذاشته است.

ماهیت شیادانه و ریاکارانه حکومت هم برای ما کارگران و مردم ایران و هم برای تمام بشریت در جهان شناخته شده و امری اثبات گردیده است. آنچه که هر دروغ و برخورد و رفتار وارونه حکومت ، ما مردم در ایران را نگران و به تعجب وا می دارد ناروشنی و ابهام نسبت به عمق و گستره بلاهائی است که متعاقب هر دروغ و شیادی برای لاپوشانی شکستهایش چه در سطح داخلی و چه بین المللی زندگی هشتاد میلیون انسان را تحت تأثیر مخرب و ویرانگر خود قرار می دهند.

جمهوری اسلامی حکومت جام زهر نوشیدن ها، نرمش های قرمانانه و دیپلماسی های باعزت طی ۴۴ سال عمر خود درمیدان های شکست بین المللی، و حکومت پروپاگاندا و وارنه نمایش دادن شکستهایش در مقابل مردم ایران است.

این حکومت دزد و گروگانگیر که امروز با پر روئی بر طبل پیروزی تحت عنوان “دیپلماسی با عزت” می کوبد، قرار است در ازای آزادی ۵ نفر گروگان تبعه آمریکائی که اتفاقا ۴ نفرشان ایرانی با تابعیت آمریکائی هستند، یعنی قبل از آنکه آمریکائی باشند، ایرانی بوده و هستند، ۶ میلیارد دلار پول فروش نفت بلوکه شده در کره جنوبی را با قید شروط و به مرور دریافت کند. در حالیکه ۵/ ۴ سال قبل بنا بر گزارشات منتشر شده در مورد مناقشات هسته ای همین امکان با شرایط بهتری برای جمهوری اسلامی مهیا بوده است. بی تردید بر خلاف ادعاها و تبلیغات دروغین حکومت، این یک توافق بر سر مسئله هسته ای نیست، بلکه معامله ای کثیف و باجگیری ای شرم آور در برابر آزاد کردن ۵ گروگان آمریکائی است.

اما مردم ایران که طبق معمول جنایت پیشگی جمهوری اسلامی که ۴۴ سال است بر ثروت و سرمایه های هنگفت متعلق به عموم جامعه چنگ انداخته است و بخصوص تجربه دستیابی به پولهای بلوکه شده ناشی از تحریمات هسته ای در غرب را داشته است، دیگر انتظار فرجی در زندگی خود ندارند و در عالم واقعی نیز همچنان بر سنگینی بار گرانی و فقر افزده خواهد شد و کمر مردم خم تر خواهد شد.

وضعیت فلاکتبار اکثریت مردم، حاصل ۴۴ سال حاکمیت جنایتکاران، دزدان و غارتگرانی است که تمام سرمایه های اجتماعی را چپاول کرده و با بخشی از آن زندگی های شاهانه برای خود در داخل و خارج رقم زده اند و بخش دیگرش را هزینه دستگاه سرکوب و کشتار در داخل و پروار کردن دستجات و سازمانهای تروریستی اسلامی در منطقه برای حفظ نظامشان کرده اند.

ما فراموش نکرده ایم که سال ۱۳۹۵ طبق گفته ها و آمارهای ضد و نقیض مقامات حکومتی مبلغی بین ۳۰ الی ۱۲۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده از طرف آمریکا آزاد شده و هیچ بهبودی در اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم در پی نداشت و همچنان روند وخیم تر شدن شرایط زندگی ادامه یافت. خود شاهد بودیم که بخش اعظم آن ده ها میلیارد دلار مستقیم روانه سوریه شد تا تروریستهای اسلامی و بشار اسد مردم سوریه و کودکان بی پناه را قتل عام کنند.

حالا قرار است که اجازه خرید کالاهای غذائی و داروئی با ۶ میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده از طریق بانک های قطری به جمهوری اسلامی داده شود. برای ما مردمی که تحت حاکمیت باندهای جنایتکار، مافیائی و تروریستی ده ها سال است که چپاول و غارت می شویم و روز به روز بر فقر و فلاکت و گرسنگی و کوچکتر و بی رونق ترشدن سفره هایمان افزوده می شود، یقین داریم که حتی اگر تا آخرین دلار این ۶ میلیارد هم تحت نظارت بین المللی تبدیل به کالاهای اساسی داروئی و غذائی شود، نه تنها قیمت مواد غذائی و داروئی کاهش نخواهد یافت، بلکه با تقسیم شدن این کالاها میان باندهای تبهکار و مافیائی حکومت به بازارهای سیاه سرازیر شده و از دسترس اکثریت مردم محروم جامعه به دلیل ناتوانی مالی خارج خواهند شد.

حکومتی که به خاطر بقاء و منافع خود آگاهانه و عامدانه و بر اساس نقشه از پیش طرح کرده خود به هواپیمای مسافربری شلیک می کند و ۱۷۶ انسان را در آسمان به قتل می رساند و حکومتی که آدم ربائی بخشی از هویت و استراتژی حاکمیتیش برای تأمین مالی از طریق باجگیری شده است، تردیدی نیست که از کالاهای خوراکی و داروئی ای که قرار است در ازای ۶ میلیارد دلار آزاد شده وارد کشور شوند به عنوان منبعی برای رسیدن به مبالغ خیلی بیشتری از طریق احتکار و فروش آنها با چند ده برابر قیمت خریدشان به مردم  استفاده خواهد کرد و بخشهائی از آن را هم برای گروهای تروریستی تحت حمایتش و همچنین برای جاهائی مانند کربلا جهت مانورهای تبلیغاتی خواهد فرستاد.

اکثریت مردم کارگر، معلم، بازنشسته و هر مزدبگیر کم درآمد و هر انسان محروم و تنگدستی در ایران تحت حاکمیت ننگین جمهوری اسلامی چه با تحریم و چه بدون تحریم، سهمشان از زندگی، فقر، نداری و بیکاری و درگیر بودن با انواع نابسامانیها و ناامنی ها بوده و همچنان نیز هست. ما مردم دوران حاکمیت جمهوری اسلامی بدون تحریمهای بین المللی را هم تجربه کرده ایم که چگونه منابع و ثروت و سرمایه های عمومی و اجتماعی را صرف تروریسم اسلامی در سراسر جهان و دستیابی به بمب هسته ای و ساخت موشک برای تقویت بلوک تروریسم اسلامی در برابر تروریسم دولتی غرب کرده اند و زندگی را بر ما تباه نموده اند.

راه نجات ما مردم از مسیر لغو تحریمهای بین المللی نمی گذرد و خواست امروز ما نیست. ما خواهان هیچ نوع تحریم اقتصادی نیستیم، اما خود سالهای سال تجربه کرده ایم که با آزاد سازی پولهای بلوکه شده و کم کردن دامنه تحریمها هیچ تأثیر مثبتی بر اوضاع اجتماعی جامعه نداشته و باعث هیچ درجه از بهبودی در شرایط زندگی ما نشده است. این حکومت تنها به بقاء خود می اندیشد و در این راستا از هیچ قباحت، رذالت و جنایتی فرو گذاری نمی کند.

تنها راه نجات ما برای رسیدن به یک زندگی انسانی، به آرامش و رفاه، گسترش اعتراضات در همه عرصه ها از خیابان گرفته تا کارخانه و مدرسه و دانشگاه و غیره  و تا سرنگونی این حکومت جنایتکار است.

باید شعار “فقط کف خیابون به دست میاد حقمون”، شعار معمول بازنشستگان را به عمل تبدیل کنیم و خیابان ها را به تسخیر خود در بیاوریم.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب