کارگران در هفته ای که گذشت: تنظیم از سهیلا رضوانی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۰۴

روز دوشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۲

-کارگران  رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت نفت فلات قاره در سکوهای بلال و ایلام در اعتراض به تعرضات معیشتی حکومت و عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان مجدداً دست به تجمع زدند.

-حسین واحدی(داریوش اشکانی) بازرس ارشد انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی برای بار دوم در هفته جاری با اتهام تبلیغ علیه نظام به دادگاه انقلاب احضار شد.

– بازنشستگان مخابرات در شهرهای اهواز، رشت، زاهدان، خرم آباد، کرمانشاه، سنندج، اصفهان، ارومیه، زنجان، تبریز، ساری،  اندیمشک، اراک، شیراز، تهران، هرمزگان، قزوین، ایلام، اردبیل و همدان در اعتراض به فقر و بی تامینی و  عدم‌ رسیدگی به مطالباتشان مطابق مثل دوشنبه های هر هفته دست به تجمع زدند.

– کشاورزان شرق اصفهان در اعتراض به وضعیت وخیم کاری و معیشتی خود بار دیگر مقابل ساختمان آب منطقه‌ای دست به تجمع اعتراضی زدند.

-طی ابلاغیه‌ای حکم‌ ١۶ ماه حبس تعزیری‌ عثمان اسماعیلی فعال کارگری اهل شهر سقز که توسط دادگاه انقلاب شهر سقز صادر شده بود، توسط دیوان عالی کشور عینا تایید شد. او  بایستی طی ۱۰ روز  پس از درج این ابلاغیه، به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای سقز جهت اجرای این حکم مراجعه کند.

– دادگاه شعبه ۳۵ تجدید نظر خراسان  حکم شش ماه زندان عاتکه رجبی فعال صنفی معلمان را تایید کرد.

روز سه شنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۲

 – جمعی از فرهنگیان بازنشسته و دیگر بازنشستگان کشوری در شهرهای کرمانشاه، اهواز، همدان، سنندج، قزوین، ایلام، مجدداً همانند سه شنبه های گذشته در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق خواسته‌هایشان دست به تجمع زدند.

 – فراهم نکردن امکان ملاقات جواد لعل محمدی از معلمان زندانی با خانواده اش ، موجب اعتراض وی  شد و در پی این اعتراض کارکنان زندان مشهد  این معلم زندانی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار  داده و وی را  با کبودی زیر چشم‌ها و پارگی پرده گوش و خونریزی و حال نامناسب به سلول انفرادی منتقل کردند.

– رضا اقدسی فعال کارگری ناشنوا که در روز دوم آبانماه پس از چندمین بار احضار به شعبه سوم بازپرسی اوین بازداشت و به قرنطیه زندان اوین منتقل شده بود،  روز سه‌شنبه نهم آبانماه در دادگاه انقلاب تهران بدون داشتن وکیل با ۴ عنوان اتهامی، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، حضور در تجمعات غیرقانونی کارگری و عضویت در گروه ها و دستجات معاند دادگاهی شد و سپس به بند ۴ زندان اوین منتقل گردید.

-عتراض کارکنان اخیرالاستخدام  شاغل در مناطق عملیاتی وزارت نفت همچون دیگر کارگران رسمی شاغل در نفت نسبت به نحوه‌ی تعیین کف حقوق و مزایای شغلی حداقلی خود دست به اعتراض زدند. اینکارگران اعلم کرده اند که اگر جواب نگیرند هر سه شنبه تجمع خواهند کرد.

-روز نهم آبان محسن عمرانی عضو هیات مدیره‌ی کانون صنفی معلمان استان بوشهر، برای سومین بار در دو ماه اخیر، در دادگاه انقلاب بوشهر با اتهام تبلیغ علیه نظام حاضر شد. پرونده های امنیتی تشکیل شده برای معلمان و همه فعالین سیاسی باید فورا مسدود شود.

روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲

–  کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان  و سه مطالبه فوری لغو سقف حقوق، بازگرداندن مالیاتهای اخاذی شده و لغو محدودیت سنوات بازنشسگی مجدداً دست به تجمع زدند. تجمعات این کارگران هر روزه شده است.

– یک دستگاه مینی بوس حامل کارکنان یک واحد صنعتی در علویجه اصفهان واژگون و موجب جان باختن۲ تن از کارگران و مصدومیت ۱۸ نفر دیگر شد. جاده های نا امن و سرویش های اسقاط جان بخشی از خطرات جانی کارگران است که همواره قربانی میگیرد.

روز جمعه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۲

– بنا به رویت رای شعبه چهار دادگاه کیفری بوشهر، اعضای هیات مدیره این کانون برای دومین بار طی پنجاه روز اخیر با اتهامات اخلال در نظم عمومی به مصداق تجمع غیر قانونی معلمان به حبس و شلاق محکوم گردیدند.

روز شنبه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲

– پرستاران و کارکنان درمانی بیمارستان امام ارومیه در اعتراض به پرداخت نشدن بستانکاری‌ها و سایر مطالبات و همچنین تعرفه‌گذاریها در حقوق دریافتی و عدم رسیدگی به مشکلات معیشتی‌شان دست به تجمع زدند.

– معلمان خرید خدمات در محل سخنرانی وزیر آموزش و پرورش در اصفهان دست به تجمع زده و محل را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند.

– روز ۱۳ آبان کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان مجدداً دست به تجمع زدند.

روز یکشنبه ۱۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲

–  کیفرخواست پرونده آقای مسعود زینال زاده از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران صادر شد و به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با قضاوت قاضی افشار ارجاع شده‌است.

-زینال زاده از معلمان معترض و از بازداشت شدگان مراسم آرمیتا گراوند به زندان اوین منتقل شد.

– جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد البرز مرکزی مطابق با یکشنبه‌های اعتراضی و برای پیگیری مطالباتشان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد تجمع کردند.

– کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت نفت فلات قاره در جزیره خارک نیز در اعتراض به عدم پاسخگوئی مسئولین نسبت به خواسته‌های‌شان مجدداً دست به تجمع زدند. در این روز همچنین کارگران رسمی در فلات قاره در خارک و سیری تجمع اعتراضی داشتند.

– پرستاران و کارکنان درمانی بیمارستان امام ارومیه   برای دومین روز تجمع کردند. آنها شعا ر میدادند: پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن.

– محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران، برای پرونده‌ای جدید به دادگاه فراخوانده شد. محمد حبیبی  در بیستم دیماه در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار با اتهام اجتماع و تبانی محاکمه خواهد شد.

– فواد فتحی، فعال کارگری اهل سنندج و ساکن تهران روز شنبه سیزدهم آبان، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

– جمعی از تاکسی‌داران به خاطر مشکلات سخت معیشتی خود، مقابل سازمان تاکسیرانی در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب