کارگران در هفته ای که گذشت-تنظیم کننده سهیلا رضوانی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۰۶

روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲

– بازنشستگان مخابرات در شهرهای اهواز، تهران، کرمانشاه، مریوان، اصفهان، سنندج، اردبیل، ارومیه، شیراز، رشت، بندرعباس، زاهدان، تبریز، اراک، بیجار، ایلام، خرم‌آباد، ساری، شهرکرد و ‌همدان در اعتراض به فقر و گرانی و عدم‌ رسیدگی به مطالباتشان مجدداً مقابل شرکت مخابرات دست به تجمع زدند.

– کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای سومین روز متوالی در اعتراض به بی توجهی مدیریت شرکت به خواسته‌ها و مطالباتشان مقابل مدیریت شرکت دست به تجمع و راهپیمائی زدند. در برابر این اعتراضات مدیریت عقب نشینی کرده و  کارگران موقتا به اعتراض خود پایان داده  و نوشتند: “توانستیم بخشی از حق و حقوق خود از موضوع طبقه بندی را بصورت علی الحساب دریافت کنیم و این به معنای یک دستاورد مهم برای ماست”. د رهمان بیانیه اعلام کردند که  اگر به وعده داده شده عمل نشود، اعتراضاتشان را گسترده تر به پیش خواهند برد.

– اعتراضات کارکنان رسمی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری به عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان مجدداً در این روز ادامه یافت. اعتراضات این کارگران روالی هر روزه پیدا کرده است.

– حسین تاج و رامین صفرنیا وکلای اسماعیل عبدی اعلام کردند، پس از گذشت حدود هشت سال و نیم از اجرای دو حکم پیاپی زندان ( ۵ سال حکم قبلی و ۳.۵ سال از حکم دوم)  برای اسماعیل عبدی، امروز ۲۲ آبان ۱۴۰۲ قاضی مظلوم ریاست شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران با آزادی او با تودیع وثیقه تا پایان زمان دادرسی و صدور رای موافقت کرد.

– عثمان اسماعیلی، فعال کارگری جهت اجرای حکم ۱۶ ماه حبس، بازداشت و به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

–  معلمان خرید خدمات در شهرهای  رفسنجان و اصفهان با خواست استخدام در آموزش و پرورش دست به تجمع اعتراضی زدند.

–  کارکنان رسمی شرکت نفت فلات قاره شاغل در سکوی سلمان در اعتراض به عدم پاسخگوئی مسئولین نسبت به خواسته‌های‌شان و تعرضات معیشتی  دست به تجمع زدند.

روز ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲

–  کارکنان اخیرالاستخدام وزارت نفت شاغل در برخی مناطق عملیاتی، مجدداً نسبت به نحوه‌ی تعیین کف حقوق و مزایای به شکل حداقلی و بی‌عملی و عدم پاسخگوئی مسئولان به خواسته‌های آنان دست به اعتراض زدند.

– بازنشستگان کشوری در شهرهای  سنندج، ایلام، کرمانشاه، قزوین، همدان، اهواز مجدداً و مطابق با سه‌شنبه‌های اعتراضی و در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق خواسته‌هایشان دست به تجمع زدند.

– جمعی از  بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت مازندران در اعتراض به دست درازی به صندوق بازنشستگی نفت و مصوبه دولت برای ادغام صندوق‌های بازنشستگی و همچنین پرداخت نشدن حقوق قانونی‌شان مقابل صندوق بازنشستگی کارکنان نفت مازندران در ساری دست به تجمع زدند.

– مینی‌بوس‌داران ارومیه در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت دست به تجمع اعتراضی زدند.

– کارگران شهرداری ایلام برای چندمین بار به علت عدم پرداخت مطالبات سه ماهه مقابل دادگاه تجدید نظر دست به اعتراض زدند.

روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲

–  رسول بداقی با تودیع وثیقه برای مدت سه روز به مرخصی آمد و در ۲۹ آبان به زندان بازگردانده شد. او در ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در آستانه هفته معلم در ایران بازداشت شد . او از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۴ سال و ۶ ماه حبس و بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس محکوم شده و به مدت دو سال از فعالیت و عضویت در گروه ها و خروج از کشور منع شد.

– تداوم اعتراضات کارکنان رسمی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری در مراکز عملیاتی نسبت به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان.

– کارگران ارکان ثالث شاغل در پالایشگاه نفت آبادان در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان دست به تجمع زدند.

روز پنجشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲

–  کشاورزان اصفهان در اعتراض به عدم‌ رسیدگی‌ به مشکلاتشان و کمبود آب دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

– در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار، یک کارگر در عجب شیر حین انجام کار طی حادثه ای دچار مصدومیت شد.

روز جمعه ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲

– مسعود زینال زاده، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران از زندان اوین آزاد شد.

 – خبات دهدار، فعال کارگری اهل سنندج توسط دادگاه انقلاب این شهرستان به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

– جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه عملیات لاوان با تجمع خود نسبت به عدم رسیدگی به مطالبات خود دست به تجمع زدند.

روز شنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۲

– شماری از پرستاران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، مقابل ساختمان استانداری یزد دست به تجمع زدند.

– جمعی از پرستاران بیمارستان امام خمینی در اسلام آباد غرب، در محل کار خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

– گروهی از پرستاران در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان، در مقابل دانشگاه علوم پزشکی در کرمانشاه دست به تجمع زدند.

– یک کارگر سیمبان شرکت توزیع برق لاهیجان در حین انجام کار طی حادثه ای جان خود را از دست داد.

– کارکنان قرارداد موقت وزارت نفت در اهواز  در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان مجدداً دست به تجمع زدند. خواست آنها رسمی شدن قرار دادهاست.

– برابر ابلاغیه قبلی جلسه دادگاهی رضا اقدسی در تاریخ ۲۰ آبان کنسل و به ۲۷ آبانماه ۱۴۰۲ تغییر یافته است. در این روز مجددا بدون هیچ توضیحی جلسه دادگاهی وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران کنسل شد و این امر موجب نگرانی شدید خانواده از وضعیت وی شده است.

روز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲

 – بازنشستگان تأمین اجتماعی شوش، کرمانشاه، اهواز واراک در اعتراض به فقر و بی تامینی و وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان مجددا دست به تجمع زدند.

  – پرستاران گیلان مقابل ساختمان‌ معاونت توسعه دانشگاه در اعتراض به عدم پرداخت تعرفه ها و  برای پیگیری دیگر مطالباتشان دست به تجمع زدند.

– بازنشستگان صنایع فولاد اصفهان، تهران، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مقابل ساختمان صندوق فولاد این شهر دست به تجمع زدند.

– پرستاران کرمانشاه در اعتراض به عدم پرداخت کارانه ها و برای پیگیری مطالباتشان برای دومین روز مقابل استانداری  دست به اعتراض زدند.

– هاجر سعیدی فعال جنبش زنان و کارگری شهر سنندج، جهت گذراندن یک سال حکم حبس تعزیری راهی زندان مرکزی سنندج شد.

– کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب واقع در اهواز در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان مجدداً دست به تجمع زدند.

– کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت نفت فلات‌قاره واقع در جزیره سیری در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان مجدداً دست به تجمع زدند.

– کارکنان اخیرالاستخدام شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان مجدداً دست به تجمع زدند.

– دو کارگر در مشهد و بناب دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند. محیط های کار هر روزه قربانی میگیرد.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب