کارگران در هفته ای که گذشت- سهیلا رضوانی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۰۷

روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲

  – پرستاران بیمارستان توحید سنندج در اعتراض به عدم پرداخت تعرفه ها و دیگر مطالباتشان و عدم پاسخگویی به خواستهای اعلام شده خود  دست به تجمع اعتراضی زدند.

– بازنشستگان مخابرات در اعتراض به فقر و بی تامینی و برای پیگیری مطالبات خود در شهرهای زاهدان، تبریز، کرمانشاه، مریوان، اردبیل، زنجان، بندرعباس، اصفهان، خرم‌آباد، رشت، شیراز، بیجار، تهران، بروجرد، ارومیه، ساری و … مقابل شرکت مخابرات دست به تجمع زدند.

– احکام ۵ سال حبس محمدعلی زحمتکش و افشین رزمجویی و ۲ سال حبس تعزیری مژگان باقری بدون اطلاع قبلی و اطلاع رسانی جهت حضور و معرفی برای اجرای احکام، اجرا و هر سه نفر در منزلشان دستگیر شدند.

– حکم ۲ سال پابند عبدالرزاق امیری و زهرا اسفندیاری از معلمین معترض اجرا گردید. پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای معلمان و همه زندانیان سیاسی و آزادی معلمان دربند خواستهای فوری معلمان است.

– رسول بداقی معلم زندانی و از اعضای شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران عصر روز ۲۹ آبان  با پایان مرخصی سه روز خود به زندان بازگشت. او اردیبهشت سال گذشته بازداشت شد و  او به ۵ سال حبس محکوم شده است.

‏-  حمید جعفری نصرآبادی معلم ، نویسنده و مربی فوتبال از آموزش و پرورش بازخرید و اخراج گردید.

روز سه شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲

– روز ۳۰  آبان با فراخوانی قبلی بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی دراعتراض به وضع بد معیشتی و عدم تحقق خواسته های خود در شهرهای اهواز، تهران، ایلام، کرمانشاه، یزد، اردبیل و ممسنی استان فارس مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع زدند.

– پرستاران و کادر درمان در صومعه‌سرا گیلان در اعتراض به عدم پرداخت تعرفه ها و وضعیت بد معیشتی و شرایط دشوار کاری با برگزاری تجمعی به اعتراضات همکاران خود در شهرهای دیگر پیوستند.

– در سایه شرایط نامناسب کار دو کارگر در شیراز و تهران حین انجام کار دچار حادثه شدند. یک کارگر مصدوم و یک کارگر دیگر جان خود را از دست داد. محیط های نا امن کاری هر روزه قربانی میگیرد.

روز چهارشنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۲

–  انبارداران صنف ضایعات اصفهان به سبب پلمپ انبارهای خرید ضایعات و به خطر افتادن معیشت خود  دست به تجمع زدند.

– پرستاران و کارکنان بیمارستان ولیعصر فسا ، و پرستاران در سنندج و رشت در اعتراض به پرداخت نشدن عادلانه‌ تعرفه، کارانه و اضافه‌کاری دست به تجمع اعتراضی زدند. پرستاران سنندج در مقابل استانداری تجمع داشتند.

– در یک کارخانه واقع در شهرک صنعتی شمس‌آباد در جنوب شهر تهران گازگرفتگی موجب مرگ دو کارگر و مصدومیت ۳ کارگر دیگر شد. بدینگونه محیط ناامن کار بازهم از کارگران قربانی گرفت.

-کارگران شاغل و بازنشستگان و بازماندگان نفت  در اعتراض به دست اندازی به صندوق بازنشستگی و اختلاس ها مقابل صندوق بازنشستگی شیراز دست به تجمع اعتراضی زدند.

– کارگران شرکت روی در اعتراض  به عدم تعیین تکلیف مسائل شرکت و عدم پرداخت حقوق مقابل فرمانداری بندرعباس تجمع کردند.

–  کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری شاغل در واحد بهره‌برداری میدان پارسی دره‌نی در اعتراض به تعرضات معیشتی حکومت و عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان دست به تجمع زدند.

–  مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از مصدومیت ۱۶۸۰ کارگر در این استان، طی هفت ماه سال جاری خبر داد.  این خبر ابعاد فاجعه بار نا امنی محیط های را نشان میدهد که هر روزه قربانی سودجویی سرمایه داران مفتخور و جنایتکار میشوند.

– داود رضوی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد محبوس در زندان اوین، در پی وضعیت نامناسب جسمی به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شد.

روز پنجشنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۲

–  کارگران کارخانه اویلا  تاکستان به علت کسر حقوق کارگران اعتصاب کردند.

– جمعی از کارگران کارخانه کاشی جم لرستان از عدم پرداخت مطالبات مزدی چهار ماهه خود خبر دادند.

– شماری از کارگران شهرداری سنندج به دلیل‌ عدم واریز چندین ماه حق بیمه توسط کارفرما، از بازنشسته شدن محروم مانده اند.

– در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار، دو کارگر در سردشت حین انجام کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث یک کارگر جان خود را از دست داد و یک تن دیگر دچار مصدومیت شد.

روز جمعه ۳ آذرماه ۱۴۰۲

-شعبه ۲۱ اجرای احکام مشهد عاتکه رجبی را برای اجرای حکم زندان فراخواند.

– بر اساس خبر منتشر شده جمعی از کارگران شرکت آبفای اهواز از عدم پرداخت حق بیمه و مطالبات مزدی چهار ماهه خود خبر دادند.

روز شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۲

– پرستاران شهرهای سنندج و سقز در اعتراض به تبعیض در تعرفه های واریزی و عدم پرداخت سایر مطالبات پرستاری و شرایط بد معیشتی و کاری خود دست به تجمع زدند.

– جمعی از کارگران مجتمع گاز پارس جنوبی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در محوطه این مجتمع، دست به تجمع زدند.

– بر اساس اخبار منتشر شده جمعی از کارگران شهرداری سی سخت از عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه ای خود خبر دادند.

روز یکشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۲

– بازنشستگان تأمین اجتماعی شوش، کرخه و هفت‌تپه، اهواز، کرمانشاه، اراک، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً و مطابق با یکشنبه‌های اعتراضی مقابل سازمان تأمین اجتماعی دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

– عاتکه رجبی از معلمین شاغل در مشهد جهت تحمل دو ماه حبس راهی زندان وکیل آباد مشهد شد.

-بازنشستگان صنایع فولاد تهران در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مقابل ساختمان صندوق فولاد کشور واقع در خیابان وزرا دست به تجمع زدند.

-بازنشستگان صنایع فولاد اصفهان نیز در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مقابل ساختمان صندوق فولاد اصفهان واقع در خیابان نشاط دست به تجمع زدند.

-پرستاران دانشگاه علوم پزشکی در اعتراض به عدم پرداخت تعرفه و عدم پاسخگویی به خواستهایشان  تهران دست به تجمع زدند.

– به دنبال واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران واحد تولید سوهان در محور جاده‌ای قم به سلفچگان، ۱۶ نفر زخمی شدند. جاده های نا امن و سرویس های ایاب و ذهاب اسقاطی و غیر استاندار کارگران خطر جانی برای کارگران است.

– کارگران ذوب‌آهن اصفهان در اعتراض به عدم تحقق خواست‌های‌شان و سطح نازل حقوقها بصورت اخطاری از دریافت غذای شرکت امتناع کردند. این کارگران  اعلام کرده‌اند که در صورت عدم اجرای خواسته‌های‌شان در آینده مجدداً دست به اعتراض خواهند زد.

– کارکنان شرکت نفت فلات‌قاره واقع در جزیره سیری در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان و تعرضات معیشتی حکومت مجدداً دست به تجمع زدند.در همین رابطه اعتراضات اعتراضات کارکنان رسمی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری ادامه داشته و آنها در این روز نیز تجمع داشتند.

– کارگران رسمی و قراردادی شهرداری زاهدان بدلیل عدم دریافت سه ماه حقوق خود دست به تجمع زدند.

– کارکنان شرکت نورد و لوله اهواز در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و سطح نازل حقوقهایشان و پاسخ ندادن به مطالبات اعلام شده خود  در مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند.

– پرستاران بیمارستان امام در تهران در اعتراض به عدم پرداخت تعرفه ها و وخیم تر شدن وضع زندگی و کاری خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب