کارگران در هفته ای که گذشت-تنظیم کننده: کارگر کمونیست

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

لینک به فیل کارگر کمونیست ۸۳۰

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

– مریم زلکی از بازنشستگان دستگیر شده در یازدهم اردیبهشت ماه در اهواز، همچنان در زندان بسر میبرد.  مریم زلگی  باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

– کامیونداران و رانندگان کامیون شیراز و برمشور کوشک بیدک ظفرآباد در اعتراض به کمبود سوخت، نرخ کرایه‌ها و افزایش جریمه‌های حمل‌ و نقل شهرداری و وضع بد معیشتی خود دست به اعتصاب زدند.

– بازنشستگان مخابرات برای پیگیری مطالباتشان در شهرهای تهران، رشت، کرمانشاه، شیراز، تبریز، سنندج، زنجان، بیجار، ارومیه، همدان، بندر عباس، مریوان، اصفهان و اردبیل  تجمع کردند.

 یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

– بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، تهران، کرمانشاه، اراک و اهواز در اعتراض به فقر و بی تامینی و علیه  جنگ حکومت علیه زنان و سرکوبگریهایش تجمع کردند. دستنوشته های بازنشستگان در این روز با مضامین “بیمارستان نداریم”، “تفریحگاه نداریم”، “امکانات نداریم”، “امنیت نداریم”، “اشتغال نداریم”، بیان مشخص اعتراضات اصلی آنها بود. در این حرکت اعتراضی بازنشستگان از جمله شعار میدادند:” حجاب حجاب شعارشون، دروغ و دزدی کارشون”، “تامینو غارت کردند، ما را بیچاره کردند”

– بازنشستگان فولاد در شهرهای تهران و اصفهان تجمع کرده و صدای اعتراضشان را علیه فقر  و بی تامینی و چپاولگریهایشان بلند کردند.

– تعدادی از پرستاران میناب با امضای یک تومار خواستار لغو اضافه‌کار اجباری شدند و خواستار اختیاری شدن  اضافه کاری ها و پرداخت حق‌الزحمه عادلانه برای شیفت‌های اضافی شدند. لغو اضافه کار اجباری با دستمزد ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان به ازای هر ساعت کار، یکی از مطالبات اصلی جامعه پرستاری کشور است.

 – به دستور گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، هلدینگ پارسیان، کارگران پالایشگاه ستاره سبز سیراف اخراج شدند.

-عثمان_اسماعیلی، فعال کارگری از زندان سنندج به زندان سقز منتقل شد. وی علیرغم وضعیت نامناسب جسمانی، از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. عثمان اسماعیلی به ۱۶ ماه حبس محکوم شده است و در تاریخ ۲۲ آبان‌ سال گذشته جهت تحمل حبس راهی زندان سقز شد.

شنبه ۱۵ اردیبهشت

– اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته و زندانی سابق طی ابلاغیه‌ای به تاریخ دهم اردیبهشت  به شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ تهران احضار شد که ظرف پنج روز خود را معرفی کند.

 جمعه ۱۴ اردیبهشت

– کارگران رسمی عملیاتی نفت شاغل در شرکت نفت فلات قاره در لاوان همچون جمعه های گذشته برای پیگیری مطالبات خود تجمع کردند . اهم مطالبات کارگران رسمی نفت عبارتست از:  خواستهای فوری اعلام شده کارگران  رسمی نفت عبارتند از:  حذف کامل سقف‌حقوق، حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت معوقات آن و عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی نفت.

– یک کارگر ۴٠ ساله معدن هشونی کوهبنان بنام عبدالله اسماعیلی با ۱۸ سال سابقه کار ساکن روستای جور کوهبنان در اثر سانحه در معدن درگذشت. محیط های کار بدلیل سودجویی ها و چپاولگری های حکومت به قتل گاه کارگران تبدیل شده است. محیط های کار باید بدور از هرگونه سودجویی ای مطابق با بالاترین استاندارهای جهان امن شوند.

 پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

– معلمان شاغل و بازنشسته در چندین شهر  به مناسبت روز معلم  و بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، تجمعاتی اعتراضی بر پا کردند. این تجمعات در شهرهای تهران، الیگودرز، مریوان، سقز، یاسوج، خمینی شهر، اسلام آباد غرب، هرسین، بوشهر، قزوین و‌ رشت برگزار شدند و تجمعات کنندگان در سخنرانی هایشان  روز معلم و روز جهانی کارگر را گرامی داشتند.  در رشت معلمان از شهرهای فومن، انزلی، رودبار و لاهیجان نیز حضور داشتند.

 چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

– به مناسبت روز جهانی کارگر و بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری در شهرهای مختلف تجمع داشتند. این تجمعات در تهران، اراک، کرمانشاه    برگزار شدند. در تجمعات روز جهانی کارگر، شرکت کنندگان با شعارهای اعتراضی خود علیه اعدام ها و در اعتراض به حکم اعدام توماج صالحی رپر محبوب مردمی و علیه جنگ حکومت با زنان بر سر حجاب و فقر و فساد حاکم بر جامعه تداوم انقلاب را فریاد زدند. شعارهای این  تجمعات عبارت بودند از: “توماج خودش یک ملته، ملت رو آزاد کنید”، “توماج صالحی آزاد باید گردد”، “نه تهدید، نه زندانی، نه اعدام، نیست جلو دار ما” ،  “اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد” ، ” تجمع، تشکل حق مسلم ماست”، “بیکاری، تورم بلای جان مردم” ، و “شورای عالی کار حامی سرمایه دار”. بازنشستگان خواهان آزادی همه کارگران و معلمان زندانی و تمام زندانیان سیاسی شدند.   در اراک بازنشستگان با سر دادن سرود زیر بار ستم نمیکنیم و شعارهای اعتراضی علیه فقر و بی تامینی و چپاولگریهای حکومت کل بساط توحش و بردگی حاکم را به چالش کشیدند.

– بیش از چهارصد نفر از کارگران کاغذ سازی پارس در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و عدم امینی شغلی و بی پاسخ ماندن مطالباتشان چهاردهمین روز متوالی مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و با بدست گرفتن دستنوشته ای روز جهانی کارگر را گرامی داشتند.

 – کارگران نیشکر هفت تپه بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده، ساعتی دست از کار کشیدند و با تجمع و سخنرانی و شعار دادن روز جهانی کارگر را گرامی داشتند. در این تجمع کارگران علیه مدیریت و خصوصی سازی شعار دادند و بر اتحاد کارگران تاکید کردند.

  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

-بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری در اهواز مقابل سازمان تامین اجتماعی اهواز تجمع کرده  و پیگیر مطالباتشان شدند. محور شعارهای تجمع کنندگان علیه فقر، تورم، اختلاسها و دزدیها بود وتجمع کنندگان خواستار آزادی کارگران زندانی، معلمان زندانی و توماج صالحی رپر محبوب مردمی شدند.

–  کارگران کاغذپارس در اعتراض به  بلا تکلیفی بیش از هفتصد کارگر این واحد تولیدی و عدم امنیت شغلی و تعطیلی کارخانه درمقابل فرمانداری شوش تجمع اعتراضی برپا کردند.

 دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

– بازنشستگان مخابرات نیز برای پیگیری مطالباتشان همچون دوشنبه های قبل در شهرهای مختلف از جمله کرمانشاه، سنندج،  اهواز، قروه، بروجرد، تبریز ، تهران، و اردبیل تجمع کردند. اعتراض این بازنشستگان به فقر و گرانی و بی تامینی و عدم پاسخگویی به خواستهایشان است.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب