کارگران در هفته ای که گذشت : تنظیم کننده کارگر کمونیست

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۴۲

دوشنبه  ۸ مرداد

-بازنشستگان ذوب آهن اصفهان برای پیگیری مطالبات خود برای ساعت ۹ صبح روز ۹ مرداد به تجمع در مقابل استانداری فراخوان داده ند. در  فراخوان این کارگران آمده است: ” بعد از ۴۵ سال روشن شده که جابجایی مهره ها در یک ساختار ضد کارگری و ضد بازنشستگان هیچ ثمره ای نخواهد داشت‌. معیشت و درمان و آسودگی ما بدون مطالبه گری پیگیر و متحدانه بدست نخواهد آمد.“

-کارگران اخراجی کارخانه شادگان در برابر کارخانه تجمع کرده و خواستار بازگشت به کارشان شدند.

-بازنشستگان مخابرات برای پیگیری مطالباتشان در شهرهای مختلف از جمله در مریوان، سنندج، تبریز، کرمانشاه،  ارومیه تجمع کردند.

یکشنبه ۷ مرداد

-کارگران رسمی   در شرکت فلات قاره در سیری برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع زدند.

شنبه ۶ مرداد

-کارگران رسمی نفت در شرکت نفت و گاز پارس عسلویه برای پیگیری مطالبت خود دست به تجمع زدند.

-کارگران شرکت ام‌دی‌اف خوانسار شوش در اعتراض به بیکار شدن از کار  به علت چپاولگریهای مدیران و عدم  تامین برق برای کار تولید تجمع کردند.

– کشاورزان شرق اصفهان بار دیگر بدلیل مشکل بی آبی و به خطر افتادن کشت و معیشتشان و فشار سنگین اقتصادی  در جلوی اداره آب منطقه‌ای اصفهان با خواست حقابه دست به تجمع اعتراضی زدند

-نیروهای خدماتی شهرداری نیشابور بخاطر  عدم پرداخت حقوق معوقه شان، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

-خبر دیگر مربوط به تجمع  اعتراضی صدها کارگر اخراجی فولاد شادگان خوزستان در این روز است. با بلند شدن صدای اعتراض این کارگران خبر اخراج آنها تکذیب شده بود. در این تجمع اعتراضی کارگران  خوستار بازگشت به کار خود شدند.

– کارگران اخراجی گروه ملی فولاد مقابل استانداری خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.این کارگران در پی اعتصاب اسنفد ماه ۱۴۰۲  فولاد برای اجرای طبقه بندی مشاغل و سایر مطالباتشان از طرف مدیرعامل علی محمدی اخراج شده بودند و با وجود برکناری علی محمدی و روی کار آمدن مدیرعامل جدید همچنان به کار بازنگشته اند.

جمعه ۵ مرداد

-کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در لاوان در ادامه اعتراضات یکساله برای پیگیری مطالباتشان دست به تجمع زدند. این کارگران جمعه ها تجمع میکنند

پنجشنبه ۴ مرداد

– امروز حدود ۳۰۰نفر از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه از واحدهای مختلف شرکت در اعتراض به افزایش و تغییر ساعات کار و همچنین عدم پرداخت پاداش، مقابل درب مدیریت شرکت تجمع اعتراضی برپا کردند

– سرمایه گذاران غارت شده رضایت خودروی طراوت نوین بار دیگر  در میدان غفاری تاکستان تجمع کردند و با مسدود کردن چهارراه بانک ملی و ایجاد راه‌بندان و ترافیک در بلوار اصلی این شهر فریاد اعتراض خود را بلند کردند.

چهارشنبه ۳ مرداد

– کارگران رسمی نفت در ادامه اعتراضات یکساله خود در سکوی نفتی بهرگانسر  و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری تجمع و اعتراض کردند.

سه شنبه ۲ مرداد

– امروز دوم مردادماه کارگران رسمی مناطق نفت خیز جنوب اهواز و  پالایشگاه گاز فجر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه بر اساس فراخوانی از قبل اعلام شده دست تجمع زدند و پیگیر مطالباتشان شدند. اهم مطالبات کارگران رسمی نفت عبارتند از: حذف مدیران فاسد، حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت معوقات آن، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و استرداد مازاد مالیات کسر شده.

– کارگران بیکار شده در پروژه پتروشیمی ارغوان گستر در ایلام در اعتراض به عدم رسیدگی به خواستهایشان دست به تجمع زدند.

– حدود ۱۲۰ نفر از کارگرانِ پیمانکاریِ این پتروشیمی، طی ۴۰ روز گذشته، با نزدیک شدن به پایان پروژه‌ی راه‌اندازی و البته رسیدن موعد فعالیت خط تولید کارخانه، کنار گذاشته شدند. مدیران می‌گویند پروژه‌ی ساخت تمام شده و دیگر به کارگران نیازی نیست و اصلا ظرفیت جذب هم نداریم. کارگران به این وضعیت اعتراض دارند.

– بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه برای پیگیری مطالباتشان تجمع مشترکی بر پا کردند. در این تجمع اعتراضی بازنشستگان شعار میدادند: “معلم زندانی آزاد باید گردد”، “رسول بداقی آزاد باید گردد”،” شریفه محمدی آزاد باید گردد”،  و “درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید”. در این تجمع قهرمانی فر یکی از معلمان بازنشسته زن قطعنامه ای را قرائت کرد که درآن بر آزادی فوری رسول بداقی معلم زندانی که هم اکنون یک کارزار سراسری معلمان است،  آزادی شریفه محمدی فعال کارگری محکوم به  اعدام و آزادی تمای زندانیان سیاسی تاکید شده بود. این قطعنامه با کف زدن تجمع کنندگان همراه بود.

– کارگران شرکت کشت و صنعت مغان نیز در اعتراض به وضع بد معیشتی و بی پاسخ ماندن مطالباتشان دست به تجمع زدند.

– در شیراز دانشجویان بالینی دانشگاه علوم‌ پزشکی به دلیل “سوءاستفاده دانشگاه برای استفاده از دانشجویان به عنوان نیروی کار ارزان و کاهش کیفیت آموزش بالینی” تجمع اعتراضی برگزار کردند.

– کارگران شهرداری در یاسوج در اعتراض به تعویق پرداخت دو ماه حقوق و شرایط سخت کاری و معیشتی شان دست به تجمع زدند.

دوشنبه ۱ مرداد 

–  بازنشستگان مخابرات به روال دوشنبه های هر هفته برای پیگیری مطالبات خود در در ۱۲ استان و در شهرهای اردبیل، بندرعباس، ارومیه، رشت، کرمانشاه، تبریز، سنندج، اصفهان، اهواز، تهران، زنجان، ساری، شهرکرد و خرم آباد،  تجمع کردند.

– نیروهای نهضت سواد آموزی در اعتراض به وضع بد معیشتی و بلاتکلیفی شغلی خود در  مقابل وزارت اموزش و پرورش تجمع کردند .

 

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب