کارگران در هفته ای که گذشت : تنظیم کننده کارگر کمونیست

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۴۵

دوشنبه ۲۹ مرداد

– پرستاران بیمارستان‌های امداد، ولایت و بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم‌الانبیا در مشهد وارد اعتصاب شدند و دست به تجمع زدند. پرستاران مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی اصفهان، پرستاران بیمارستان‌هایی در اهواز و اراک نیز به اعتراضات سراسری کادر درمان پیوستند.

– .  این تجمعات در این هفته در شهرهای تهران، ارومیه، تبریز، بندرعباس، خرم آباد، ساری، زنجان، کرمانشاه، خرم آباد، بروجرد، بیجار، رشت، سنندج و اصفهان برگزار شدند.

– اعتصاب بیش از هزار کارگران واگن پارس ادامه دارد. اعتراض آنها به بیکارسازی ها و نداشتن امنیت شغلی شان ادامه دارد. یک نگرانی این کارگران تعطیلی شرکت و از دست دادن شغل و کارشان است.

– کارگران رسمی نفت در شرکت  نفت و گاز پارس عسلویه (سایت۱) و کارگران  شاغل در پالایشگاه گاز فجرجم در بوشهر در اعتراض به بی پاسخ ماندن مطالبات خود تجمع داشتند.

– اعتراضات کشاورزان در اصفهان بخاطر بی آبی و با خواست حقابه و بازگرداندن آب به زاینده رود ادامه دارد. کشاورزان در فلکه خوراسگان بصورت تحصن اعتراضشان را  ادامه  می دهند و هر روز جمعیت بیشتری در این تحصن شرکت میکنند.

– اعتصاب بیش از هزار کارگر واگن پارس ادامه دارد. اعتراض آنها به بیکارسازی ها و نداشتن امنیت شغلی شان است.

یکشنبه ۲۸ مرداد:

– بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، تهران، کرمانشاه  و فولاد در اصفهان برای پیگیری مطالبات خود تجمع کردند.

– کارگران شرکت نگین فام خوزستان در قلعه تل در اعتراض به وضع بد کاری و معیشتی خود و با خواست برکناری مدیریت دست به تجمع زدند.

– کارگران رسمی نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری برای پیگیری مطالباتشان تجمع کردند.

– پرستاران بیمارستان‌های هاشمی‌نژاد و ولایت در مشهد و پرستاران آزمایشگاه‌های بیمارستان امام رضا در این شهر به اعتصاب پیوستند. اعتصاب کادر درمان در مشهد از روز شنبه ۲۷ مرداد در بیمارستان‌های امام رضا، قائم و اکبر شروع شد و امروز نیز ادامه دارد. امروز همچنین پرسنل  فوریت‌های پزشکی در کنار سایر پرستاران اعتصابی در بیمارستان امام رضا مشهد حضور یافتند و پرستاران یکی از بیمارستان‌های جهرم دست به تجمع زدند. در اراک بیمارستانهای امیرالمؤمنین، ولی عصر و خوانساری از روز ۲۷ مرداد در اعتصاب کامل هستند. اعتصاب در شهرهای دیگر نیز همچنان ادامه دارد.

شنبه ۲۷ مرداد:

– معلمان بازنشسته ۱۴۰۱ در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و بی پاسخ ماندن مطالباتشان مقابل سازمان برنامه وبودجه در تهران تجمع کردند.

جمعه ۲۶  مرداد:

– کارگران رسمی نفت در اعتراض به عدم پاسخگویی به مطالباتشان  در شرکت نفت فلات‌قاره منطقه سیری و لاوان  تجمع اعتراضی بر پا کردند.

– کارگران آب و فاضلاب اندیمشک در اعتراض به تعویق پرداخت چهار ماه دستمزد خود برای سومین روز تجمع کردند.

پنجشنبه ۲۵ مرداد:

– پرستاران شهرستان داراب استان فارس، در اعتراض به وضعیت شغلی و معیشتی خود و عدم پاسخگویی نهادهای مسئول به مطالباتشان، دست به اعتصاب زدند.

 چهارشنبه ۲۴ مرداد

– کارگران و رانندگان خدمات شهری شهرداری ایلام در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و معوقات چندین ماهه خود تجمع کردند.

– پرستاران در بیمارستان ولی عصر نورابادممسنی به اعتصاب پیوستند.

سه شنبه ۲۳ مرداد

–  کارگران شهرداری سربندر (خوزستان) در اعتراض به عدم پرداخت حقوق ماه ۳ و ۴ همچنین ۵ ماه بیمه عقب افتاده دست به اعتصاب زدند.

– در ادامه اعتراضات پرستاران در تفت یزد  در بیمارستان بهشتی نیز پرستاران دست به اعتصاب زدند و کارکنان اطاق عمل نیز کار را تعطیل کردند.

– معلمان نهضت سوادآموزی در اعتراض به وضع بد معیشتی و با مطالبه استخدام در آموزش و پرورش مقابل دفتر پزشکیان تجمع بر پا کردند.

– پرستاران و کارکنان درمانی بیمارستان “ولی عصر” و کادر درمان بیمارستان  در اسلام‌آباد غرب، در اعتراض به پرداخت نشدن عادلانه ی تعرفه، کارانه و اضافه کار و پایمال شدن حقوق خود تجمع کردند.

– کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری در پالایشگاه های سوم، پنجم، هفتم، نهم، دهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی  بار دیگر برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع زدند.

دوشنبه  ۲۲ مرداد

– بازنشستگان مخابرات برای پیگیری مطالباتشان در ادامه دوشنبه های اعتراضی در اهواز تجمع  کردند. این اعتراضات سراسری است.

– جمعی از نیروهای اخراجی شرکت سیمان خوزستان با سابقه دو سال به بالا برای چندمین بار در یک ماه اخیر مقابل درب شرکت تجمع کرده و خواهان بازگشت بکار خود شدند.

– کوکب بداغی پگاه، از معلمان  معترض در شهر ایذه در استان خوزستان،  با رأی هیئت تخلفات، برای بار دوم و این بار به چهار ماه انفصال از خدمت محکوم شد.

 

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب