سیاوش مدرسی: نگاهی گذرا به اول مه در خارج کشور

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

یک سوال از سیاوش مدرسی دبیر تشکیلت خارج کشور حزب کمونیست کارگری

مندرج در کارگر کمونیست ۷۲۵

کارگر کمونیست: روز گذشته اول مه مه روز جهانی کارگر بود. تصویر اولیه شما از این روز در سطح جهان چیست و پیام و تاکیدات  شما به عنوان دبیر تشکیلات حزب کمونیست کارگری در خارج کشور در تظاهرات های این روز چه بودند؟

سیاوش مدرسی:اجازه میخواهم اول ماه مه روز همبستگی و اعتراض جهانی طبقه کارگر در جهان را به شما و تک تک خوانندگان  شما تبریک بگویم. امسال اول ماه مه در شرایط ویژه‌ای در سطح‌جهان برگزار شد. گرانی سرسام آور! گسترش فقر در کنار ثروت‌اندوزی‌های بی‌سابقه، جنگ اکرائین و تحمیل هزینه‌های آن به معیشت مردم رنگ و بو و توسعه و عمق بیشتری به تظاهراتهای روز جهانی کارگر داده بود. در این روز بسیج پلیس در برلین و پاریس بی‌سابقه بود و گزارشات از درگیری بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه، آلمان، ترکیه و کره جنوبی خبر میدهند.

در تظاهراتهای روز جهانی کارگر، کارگران، طرفداران محیط زیست، دانشجویان، جنبش‌های برابری طلبی، فمنیستها، ترنس جندرها و آنارشیستها بطور گسترده‌ای شرکت داشتند و بعضا تظاهراتها تا پاسی از شب ادامه داشت.

حضور تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران در تظاهراتهای این روز فراتر از سنت هرساله بود. به این معنا که ما  همصدا با جنبش سراسری کارگران، معلمان، بازنشستگان و کل مردم به تنگ آمده در ایران، در شهرها و کشورهای مختلف با حمل پرچم و پلاکادهای بزرگ و توزیع اطلاعیه  های خبری خود تلاش کردیم صدای اعتراض معلمان و کارگران و بازنشسته‌ها در افکار عمومی باشیم.  ما همدوش  با اعتراضات و فریاد دادخواهی در تظاهرات ۱۱ اردیبهشت در ایران،  خواهان آزادی زندانیان سیاسی و مخصوصاً آزادی گروگانهای جنبش کارگری و معلمین از زندانهای رژیم جور و جهل اسلامی سرمایه در ایران شدیم. از جمله از شرکت فعال فعالین حزب در کشورهای سوئد از شهرهای استکهلم، مالمو، یوتبوری و بوروس، در فنلاند در شهر هلسینکی، در کشور دانمارک از شهر کپنهاگ، در آلمان از شهرهای کلن،‌ فرانکفورت، هانوفر، کاسل، لایپزیک  و در شرق و غرب کانادا از تورتنو و  ویکتوریا  گزارش دریافت کرده ایم. گفتنی است که در کنار در کنار تظاهراتهای اول مه  مراسم جشن اتحاد و همبستگی مبارزاتی نز برگزار شد و فعالین حزب در آنها حضور فعال داشتند.  گزارشهای تصویری این مراسمها در برنامه پخش مستقیم  تلویزیون کانال جدید هم همزمان پخش شد.

همبستگی و اتحاد مبارزاتی جنبش کارگران با جنبش معلمان و بازنشستگان برای همه ما نوید دورانی تازه در مبارزه برای رهایی جامعه از چنگال این هیولای فساد و جنایت اسلامی در ایران است. نوید اتحاد هرچه بیشتر اجتماعی و سرنگونی نظام ضد بشری اسلامی ایست. نبض و صدای ما با نبض و صدای جنبش آزادیخواهانه و برابری طلبانه، رادیکال و حق‌طلبانه مردم میزند، ما خود بخش جداناپذیری از این جنبش هستیم. زنده باد اتحاد و همبستگی ما!

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب