پیامهای  ارسال شده به  برنامه ویژه  آنلاین حزب کمونیست کارگری  به مناسبت روز جهانی کارگر  

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۲۵

پیام کارگر رنج دیده، پرویز

یک می روز جهانی کارگر مبارک

بعنوان یک کارگر زجر دیده از استثمار، خشونت و حقوق زیر خط فقر، این روز را به شما عزیزان، تبریک میگویم. با کنار هم بودن و اتحاد مان، میتوانیم یک دنیایی بهتر و عاری از خشونت و استثمار بسازیم. این دستهای سیاه و روغنی ما هست که سرزمینی سفید و شاد میسازند. دستان ترک خورده ما هست که ترک های این سرزمین را درست میکند.  بیایید کنار همدیگر و همراه کارگران پیشرو، جهانی عاری از این فقر و بدبختی بسازیم. رفاه حق ماست. زندگی شاد حق ماست. زندگی در آزادی حق ماست. شادی حق ماست. برابری و انسانیت حق ماست. حقوق برابر زن و مرد حق ماست. حضور در استادیوم ها و پایکوبی در کوه ها و کنسرتها و خیابانها حق ماست. بیایید با اتحادمان و در کنار هم بودن در روز جهانی کارگر، زندگی شادی بسازیم.

 کارگران، رنجبران روزتان مبارک

پیام جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه

روز جهانی کارگر را تبریک میگوییم

ما جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه روز جهانی کارگر را به همه کارگران در ایران و در جهان شادباش میگوییم. ما دستاوردهای خوبی در در نتیجه مبارزاتمان داشته ایم، اما هنوز مطالباتی داریم که پاسخ نگرفته است. همکارمان محمد خنیفر از بازگشت آرامش به هفت تپه صحبت کرد. شاید برای ایشان که روی دوش ما کارگران به کار بازگشت، آرامشی صورت گرفته باشد، از این بابت خوشحالیم. اما، تا وقتی مطالبات دیگر ما پاسخ نگیرد، و تا وقتی وضع معیشتی ما هر روز بد تر و بدتر شود، ما کارگران نیشکر هفت تپه، همچون همه کارگران و همه مردم، آرامشی نداریم.

ما به کل این سیستم تبعیض و نابرابری و دزد بازار اعتراض داریم.  ما با ۵ سال اعتراض و مبارزه  توانستیم از اسدبیگی سردسته باند مافیایی حاکم بر نیشکر هفت تپه، خلع ید کنیم و همانطور که بارها تاکید کرده ایم، این موفقیت ها تماما نتیجه ۵ سال مبارزه خودمان بوده است و نه هیچ مقامی از حکومت و حکومتیان. ما امروز  همچنان بر کوتاه شدن دست باقیماندگان باند مافیایی اسد بیگی تاکید داریم.

 ما پیگیر مطالبات دیگرمان چون؛ دائمی شدن تمام قراردادهای موقت کاری، مختومه شدن پرونده فرزانه زیلابی وکیل کارگران و آزادی بدون قید و شرط سپیده قلیان از حامیان نیشکر هفت تپه هستیم. ما در عین حال با افزایش سرسام آور هزنیه های زندگی، همچون همه مردم دغدغه معیشتی داریم. لذا، همصدا با همه کارگران در ایران بر حق داشتن یک زندگی انسانی تاکید داریم.

زنده باد اول ماه مه، معیشت، منزلت، حق مسلم ماست، “روز جهانی کارگر گرامی باد”

پیام آرش برزای کارگر نفت

من آرش برزای از کارگران پروژه‌ای پیمانی نفت هستم. یکی از دهها هزار کارگری که سال گذشته برای  گرفتن حق و حقوقمان دست به اعتصاب زدیم. زیر فشار اعتراضات ما، کارفرمایان تا حدی مجبور به عقب‌نشینی شدند. برخی مطالباتمان اجرایی شد و برخی پیمانکاران مفتخور زیر قول و وعده‌هایشان زدند.

 یکی از  مطالبات اساسی ما برچیده شدن بساط پیمانکاران دزد و چپاولگر است. اگر چه آنها هنوز به قلدری‌هایشان ادامه می‌دهند، اما اعتصاب قدرتمند ما توانست این مطالبه را به یک گفتمان گسترده در میان بخش‌های مختلف کارگری تبدیل کند. بعلاوه، ما ضربه‌ی موثری به فضای پادگانی مراکز نفتی زدیم. امروز کارگران با شهامت‌تر و متحد‌تر  دست به اعتراض میزنند و حق و حقوق خود را مطالبه می‌کنند. ما با این اندوخته‌ها، خودمان را برای دور جدیدی از اعتصابات آماده می‌کنیم.

ما در سال گذشته در هفشجان مجمع عمومی تشکیل دادیم و اعلام کردیم که نمایندگان منتخب مجامع عمومی ما، نمایندگان واقعی ما هستند. امسال تلاش خواهیم کرد قدمی جلوتر برداریم و با تشکیل مجامع عمومی و انتخاب نمایندگان واقعی خود، پرچم شوراهای واقعی کارگری را برافراشته‌تر کنیم.

مطالبات ما شامل:

۱- کوتاه شدن دست پیمانکاران

۲- لغو قوانین مناطق ویژه

۳- افزایش حقوق‌ها در رده‌های مختلف شغلی  بر اساس مطالبات اعلام شده‌ی ما

۴-  مزد هیچ کارگری با توجه به گرانی اقلام اساسی زندگی نباید کمتر از ۱۶ میلیون باشد.

 ۵- پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی

 موارد بالا ۵خواست فوری و عاجل ما است. ما با این خواسته‌ها و با  تاکید بر حقِ داشتن یک زندگی انسانی روز جهانی کارگر را گرامی می‌داریم.

 نابود باد سرمایه داری، زنده باد سوسیالیسم

  آرش کارگر نفت

گرامی باد اول مه روز جهانی کارگر

 آرش کارگر نفت

هر سال در اول ماه مه روز جهانی کارگر در سرتاسر دنیا طبقه کارگر این قشر زحمت کش و مولد، در اعتراض به تبعیضات و حق و حقوق ضایع شده خود توسط نظام سرمایه داری و دولت های استثمار گر تلاش می کنند صدای خود را به گوش جهانیان برسانند. متن زیر به پاس  زحمات کلیه ی کارگران  می باشد.

 به امید پیروزی نهایی کارگران

ناله را هر چند می خواهم که پنهان بَر کِشم

سینه می گوید که من تنگ آمدم فریاد کن…

۱ مه روز کارگر، روز امید، روز نشاط و شادابی، روز دردهای نگفته، روز بغض های در گلو،  فریادهای خفته در سینه، روز همبستگی کارگران، روز یکی شدن و یکی ماندن و روز بیداری است. همچنین روز ترس و شکست برای آنهایی است که من و ترا به استثمار خود درآورده اند. ما هرگز نباید دچار بی تفاوتی شویم . ما از بی تفاوتی بیشترین ضربه را خورده ایم. بدون شک و بی تردید این ما کارگران هستیم که به پشتوانه یکدیگر این نظام سرمایه داری را به زیر  خواهیم کشید و فریادی بَس است دیکَر را به تمامی سرمایه داران جهان اعلام خواهیم کرد. 

شرم و مرگ بر نظام سرمایه داری

کیان رضایی، کارگر نفت

اول ماه مه روز جهانی کارگر را تبریک میگویم

من کارگر نفت هستم. در عسلویه کار میکنم. روز جهانی کارگر را به همه کارگران در ایران و در جهان شادباش میگویم. روز جهانی کارگر روز  ماست. این روز برای این است که بیاییم و اعتراضمان را بیان کنیم. فریاد خشممان را علیه سیستم سرمایه داری و بردگی کار بلند کنیم. اول مه نه فقط ما کارگران، بلکه روز همه ما ۹۹ درصدی های جامعه است که زندگی و معیشتمان بدست غارتگران سرمایه به چپاول رفته ست.

یک جدال بزرگ ما کارگران نفت با پیمانکاران غارتگر است. عسلویه، جایی که من در آن کار میکنم، یک اردوگاه اجباری کار است. ما با مبارزات دو سال اخیرمان عسلویه را به صحنه اعتراض علیه بساط پیمانکاران تبدیل کرده ایم. یک مطالبه فوری ما برچیده شدن بساط این مفتخوران است. خواست مهم دیگر ما لغو قوانین بردگی تحت عنوان قوانین مناطق ویژه اقتصادی است. ما به فضای امنیتی محیط های کار اعتراض داریم. و بالاخره ما خواهان یک زندگی در خور انسان هستیم. از جمله همین امروز خواستار افزایش حقوقهایمان به سطحی هستیم که برای تامین معاشمان کفایت کند. خواستار این هستیم که فرصت بودن با خانواده و لذت بردن از کودکی فرزندانمان را داشته باشیم. خواستار برخورداری از بیمه های اجتماعی از جمله درمان رایگان و تحصیل رایگان برای همه هستیم. خواهان حق اعتراض و پایان یافتن قلدری های سرمایه داران مفتخور هستیم. خواستار آب سالم، هوای سالم و محیط کار بدون خطر هستیم. ما خواهان جامعه ای هستیم که انسان در آن حرمت داشته باشد. زن و مرد برابر باشند. کودک زندگی شاد و همراه با رفاه داشته باشد. دست مذهب از سر جامعه و مردم کوتاه شود. ما انسانیم و میخواهیم انسانی زندگی کنیم. اول ماه مه روز بیان رسای این خواستهاست. این ها پلاتفرم مبارزاتی فوری ماست. ما یک دنیای بهتر میخواهیم. زنده باد سوسیالیسم،  زنده بد اول ماه مه

پیام صفیه راستگو پرستار

روز جهانی کارگر گرامی باد

من به عنوان یک پرستار روز جهانی کارگر را تبریک میگویم. ما پرستاران یک بخش خدماتی کارگری با وظایفی شاق و طاقت فرسا و با حقوقی نازل هستیم. بیماری کرونا بختکی بر علیه جان مردم است و در صف جلوی جنگ علیه کرونا جان ما پرستاران و کادر درمانی بیش از همه در خطر است. ما همکاران بسیاری را در طول شیوع این بیماری مرگبار از دست دادیم. اگر اسیر جهنم سرمایه داری نبودیم بسیاری از همکاران عزیزمان و کسانی دیگر که جان باختند میتوانستند الان در کنار ما باشند. براستی که کرونا کثافت سرمایه داری را مقابل چشم همه دنیا گذاشت. خصوصا در ایران که حکومتی کرونایی بر سر کار است.

در ایران با فتواهایشان و سیاست هایشان کشتار جمعی کردند. حالا هم مدارس را بازکرده اند بدون اینکه کمترین مقررات و شرایط سازمان جهانی بهداشت در مقابله با کرونا را رعایت کنند. علاوه بر این،  محرومیت از درمان رایگان و نداشتن تامین شغلی و عدم حمایت از کسانی که کارشان را بخاطر کرونا از دست داده اند، ابعادکشتار و فجایع انسانی را صد برابر کرده است.

من  یک پرستار دادخواهم و به مناسبت اول مه صدای اعتراضم را که صدای همه مردم است فریاد میزنم و می گویم که رفاه، سلامتی و آسایش حق ه مردم است. نابود باد جمهوری اسلامی

 زنده باد سوسیالیسم

رامین نادری

روز جهانی کارگر را شاد باش میگویم!

لازم است در روز جهانی کارگر بار دیگر بر ضرورت اتحاد و همبستگی برای به زیر کشیدن حکومت اسلامی که تنها راه برای احقاق حقوق، آزادی و رهایی ما‌ست تاکید شود. زنده باد اول مه روز جهانی کارگر و زنده باد همبستگی کارگران و ۹۹ درصدی ها برای سرنگونی جمهوری اسلامی!

بهروز برزو، مدافع حقوق کارگر

اول مه روز جهانی کارگر، روز اعتراض به کل بساط توحش و بردگی حاکم است. روزی که فرصتی است برای بی‌صدایان و طرد‌شدگان ایران که فریادهای متحد خود را بر سر طبقه‌ی حاکمه فرود آورند و به آنان هشدار دهند که همچون همرزمان خود در تمامی نقاط جهان، آنان نیز عزمی راسخ برای نابودی مناسبات موجود که منشاء تبعیض و نابرابری است، دارند.  طبقه‌ی کارگر ایران سال‌هاست که در این مسیر قدم گذاشته است. پیام کارگران در این روز تاکید بر مطالبات و شعارهایی است که در طول سال در اعتراضات و اعتصابات خود به اشکال مختلفی مطرح کرده اند. کارگران خواسته‌ای کمتر از جمع شدنِ کل بساط استثمار و انقیاد که در چارچوب حکومت اسلامی به وحشیانه‌ترین شکل ممکن اجرایی شده است، ندارند. بمناسبت این روز تلاش کنیم این صدا را هرچه منسجم‌تر و متحدتر و با طنینی به مراتب رساتر در جامعه اعلام کنیم که:

لغو کار موقت و پیمانی و کوتاه شدن دست پیمانکاران دزد و چپاولگر، افزایش فوری حقوق ها در سطح داشتن یک زندگی شایسته انسان، برخورداری از بیمه های اجتماعی چون درمان و تحصیل رایگان برای همه، پرداخت مقرری ماهانه به همه کارگران بدون درآمد یا کم در آمد و از جمله  به کارگران بیکار و قرار گرفتن آنها تحت پوشش بیمه بیکاری مکفی، برسمیت شناخته شدن حق تشکل، تجمع، اعتراض و تحزب و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و همچنین آزادی تمامی زندانیان سیاسی، بویژه آزادی معلمانی که اخیراً بعد از اعتصابات و اعتراضات باشکوه شان دستگیر و به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند. اینها از جمله خواستهای فراگیر کارگران و همه مردم است.  اول ماه مه روز اعتراض سراسری به همه مشقات و بی تامینی ها و برای داشتن زندگی ای شاد، مرفه و انسانی است. 

جمع یک دنیای بهتر

اول ماه مه ،جشن مردم برای نابودی جمهوری اسلامی است! روز جهانی کارگر در سراسر دنیا روز اتحاد و اعتراض کارگران و همه مردم  علیه  نظام سراسسر تبعیض سرمایه  است. در ایران تحت حاکمیت  سرمایه داری فاشیستی اسلامی، اول ماه مه به یک روز مهم مبارزاتی بدل شده است.

در این روز طبقه کارگر ایران بهمراه دیگر بخشهای معترض و مردم به جان آمده در مقابل حکومت اسلامی صف آرایی  میکنند و قدرت خود را بنمایش میگذارند و با جشن و بزرگداشت این روز و طرح کیفرخواست خود علیه استثمار و تبعیض و تاکید بر مطالباتشان و با برافراشتن پرچم اول ماه مه، دنیای بهتری را برای بشریت قرن بیست و یکم  نوید میدهد.

اول ماه مه روز بزرگداشت نبردها و  پیروزی های ماست.در این روز با تکیه بر اتحاد و قدرت متحد مان برای پیشرویهای هرچه بیشتر و سرنگونی و نابودی رژیم مافیایی اسلامی، عز م مان را جزم میکنیم.

 ۱۱ اردیبهشت ( ۱ مه ) روزجهانی کارگر در حالی فرا میرسد که فقر فراگیر و فلاکت عمومی بیش از پیش مردم را زیر فشار گذاشته است و شاهد اعتصابات و اعتراضات گسترده ای در میان صفوف ۹۹ درصدیها هستیم.  اول ماه مه روز اتحاد همگانی ما  علیه سیستم دزد سالار حاکم است. در ایرن روز با اعتراض  سراسری و گسترده علیه حاکمیت یک درصدی های دزد، فاسد و فاشیست  اسلامی به میدان بیاییم. زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگر ، زنده باد سوسیالیسم

کارگر معدن فاریاب

با عرض احترام و ادب خدمت همه کارگران جهان

ما کارگران معدن فاریاب روز جهانی کارگران را به تمام عزیزان تبریک میگوییم!

رحمان کارگر

با عرض سلام

یک می برابر با ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر را به تمام کارگران جهان و ایران تبریک میگوییم.

تینا  خانه دار

من فرزند یک معلم هستم. معلم زحمتکشی که هفت سال است فوت کرده است. یادم هست که پدرم میگفت کارگران شرکت نفت را اوائل خدمتش آموزش میداد و تدریس میکرده است. از صبح تا شب آموزش داشتند. بنحوی که میگفت همه کارگرانی که درسشان میداد، چند برابر از خودم سن شان بیشتر بود. و میگفت اکثر آنها از خستگی چرت میزدند و سر کلاس بخواب میرفتند. این کلاس ها برای سوادآموزی بوده. پدرم تا لحظه آخری که فوت شد حتی هزینه های درمان سرطانش را به سختی توانستیم تامین کنیم. بعد از فوت هم هزینه های سنگ قبر و مراسم با قرض و قوله و وام تونستیم فراهم کنیم. پدر من و آن کارگرانی که او به آنها آموزش میداد، بطور کل معلم و کارگر، دو قشر عقب نگه داشته شده هستند. چه در زمان شاه و چه در زمان شیخ. در حالیکه دو قشری هستند که دو پایه و دو ستون پیشرفت یک جامعه هستند. من روز جهانی کارگر را به همه کارگران تبریک میگم. امیدوارم جهت پیشرفت زندگی بچه های آینده این مملکت معلم و کارگر دست در دست هم بگذارند. تمام توده های توده های مملکت، تمام اقشار ضعیف و محروم همه با هم یک صدا حقشون را مطالبه کنند و بتونیم حقمون را بگیریم و یک زندگی نرمال، یک زندگی آسوده، خوب و در رفاهی را هم برای خودمان و هم برای آیندگان این مملکت فراهم کنیم. این تنها خواسته من از زندگی هست.

افشار از گیلان

اول ماه مه روز جهانی کارگر را به تمامی کارگران تبریک میگویم!

در حالی به اول ماه مه نزدیک میشویم که جمهوری نکبت بار اسلامی زندگی و معاش جامعه را به گروگان گرفته و مردم را در شرایط مشقت باری قرار داده است. باید سال ۱۴۰۱ را به سال اعتراض و اعتصاب علیه جمهوری جنایتکار اسلامی تبدیل کرد. و این تنها راه نجات جامعه از دست این جانیان اسلامی است. و باید همه مردم اعم از کارگران، معلمان، کشاورزان و بازنشستگان متحدانه علیه جمهوری اسلامی به میدان آمده و یک بار برای همیشه این جانیان اسلامی را به زباله دان بیندازند. زنده باد آزادی و برابری-زنده باد شادی و رفاه

نادر از گیلان

اول ماه مه روز اتحاد و همبستگی جهانی کارگران را به تمام کارگران و معلمین و کودکان کار و زنان بی حقوق و تمام انسانهای مبارزه و آزادیخواه تبریک میگویم!

این روز، روز ماست. این حق ماست که در این روز با تظاهرات علیه ظلم و ستم و نابرابری به خیابان آمده و صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم. ما حق داریم در این روز جشن خود را برپا داریم و برای نابودی نظام سرمایه داری و حکومت جهل و جنایت اسلامی به خیابان آمده برای رسیده به آزادی و برابری و یک زندگی مرفه و شاد خیابانها را تسخیر کنیم.

زنده باد آزادی و برابری و یک دنیای بهتر

رها ثابت  معلمان

نه قلمم می شکند

 نه قدمم می لرزد

 با قلمم می نویسم

 با قلمم می روم

  تا مه من با شکوه تراز قبل

  تاریخ مبارزه علیه بردگی

 را با همدردانم در  تاریخ

 برگزارکند

  امروز ؛ روز اتحاد است

  اتحاد علیه بورژوازی هار

  جنبش های اجتماعی در ایران

 و معلمان و بازنشستگان در

  صف مقدم دراین کارزار تاریخ

  به جلو می‌روند

  با خواسته ها و مطالبات

  دانش آموزان پیوند می خورند

  و سرود ؛ اتحاد و پیروزی را

‌‌  هم خوانی می کنند

  مشق معلم امروز  اتحاد است

 کلاس درس معلم کف خیابان است

  پیوند جنبش معلمان و بازنشستگان

  با کارگران نفت ؛ پتروشیمی

  فولاد دیگر جنبش ها در ابن برهه

 از زمان هم تعیین کننده و هم

   تاریخ ساز است

  طبقه کارگر ایران  و معلمان و

  بازنشستگان  نه مثل سال ۵۷

بلکه  همانند امروز در کنار هم

 و با داشتن هژمونی مشخص

  ” نه به بیگاری ؛ نه به آپارتاید

  جنسیتی نه به ستم و استثمار

  وبا سرود برابری در توزیع

  ثروت  حاصل از دسترنج

  مزدبگیران به میدان می آید”

 ودر این کارزار تاریخ را به نفع

  ستم دیدگان قلم می زنند :

زنده باد اتحاد

و زنده باد اتحاد ما  

سیمین فرج پور

گرامی میداریم اول ما مه  روزجهانی  کارگران و زحمتکشان جهان

 تبریک میگویم به استقامت فولادینتان

به تمام آنانی که در خانه و بیرون از خانه ، در مدرسه به عنوان معلم یا در خیاط خانه ها و تولیدی ها کار میکنند.

یا در مزارع برنج و باغداری ها و یا در دامداریها و وووو

همه این عزیزان کارگرانی هستند که با مشقت فراوان زحمت میکشند وکارمیکنند و   کارفرمایانی فرصت طلب دارند و مزدی ناچیز دریافت میکنند.

 در اینجا میپردازم به کارگران زن که به دلایل مختلف اقتصادی  درسراسر جهان در  فضای خانه ها ، کار مزدی انجام مید هند و  به دلیل اینکه  در فضای خانه و لابلای کارهای بی مزد خانگی انجام میشود ، غیر تخصصی  شناخته شده و  دستمزد بسیار پایینی دارند و هیچ گونه بیمه یا سنواتی برایشان در نظر گرفته نشده است و حتی کسی نامش را شغل نمی‌گذارد و میگویند داره تفریحانه کار میکند گاهاً چنین کار کردنی به نفع کار فرما تمام میشود و به نوعی هم دستمزد کمتر رو پرداخت میکنند و هم کار بیشتر از کارگر طلب میکند بیشتر این پدیده برای زنان خارجی اتفاق می‌افتد زنانی که همراه خانواده از یک جنگ خانماسوز  و وحشتناک به این سرزمین پناه اورده اند اینجا به مراتب زندگی وحشتناکتر و طاقت‌فرساتر را تجربه میکنند  هم با دستمزد کم و ناچیز بدون بیمه و هم توهین و تحقیر بسیار برای بدست آوردن  لقمه‌ای نان شرایط را تحمل میکنند.

  من از زنانی می‌گوییم که به سختی و مشقت کار میکنند حتی با فرزندی کوچک که شاید  لقمه ی نان هم ندارند ولی با دستمزدی اندک گذران زندگی میکنند.  بی معشیتی کمرشان را خمیده تر نموده است.

من از طبقه فرودستان جامعه سخن میگویم فرقی نمیکند که اینان مهاجر هستند یا غیره همه اینان دارای کارفرمایان ناخن خشکی هستند که کار بیشتر و دستمزد کمتر را برای این زنان در  نظر  دارند گاها همون مزد کم را هم راضی به پرداختش نیستند در هر حال برای بهره کشی و تا مرزهای ممکن گسترش می یابد اکثر این زنان شبها را بیدار می‌مانند تا بتوانند کار بیشتری ارائه دهند تا شاید بتوانند مزد بیشتری عایدشان شود این واقعیت پس از گذشت یک قرن همچنان به قدرت خود باقیست آسیب پذیری ناشی از نداشتن انتخاب نیز همچنان پابرجاست کارگران خانگی اغلب احساس میکنند گزینه دیگری جز پذیرش دستمزد پایین ارائه شده ندارند زیرا موقیعت چانه زنی انها ضعیف است در حقیقت احساس میکنند که همین کار را اگر انجام  ندهند، گرسنه خواهند. ماند.

روزی فرا خواهد رسید

که کارگران جهان علیه نابرابری تبعیض فقرو استثمار می ایستند

مادیگر این زندگی را نمیخواهیم این  فقرو فلاکت شایسته هیچ انسانی نیست روزی خواهد رسید بنیان زور گویی و سلطه گری به پایان خواهد رسید

زنده باد جنبش کارگری

زنده باد اول ماه مه زنده باد نان کار ازادی

نگین پارسا، مدافع حقوق کودک و حقوق زن

بر فراز باد پرچم اول ماه مه روز جهانی کارگر

اول مه می آید و آب به لانه جانوران سرمایه میریزد.

از ماهها قبل مزدوران اسلامی در تکاپو می افتند که اول مه امسال را چه خاکی بر سر کنند تا از بهم پیوستن صفوف مبارزاتی جلوگیری شود تا نگذارتد دستهایمان را بهم گره بزنیم و متحد شویم. بگیر و ببندهای امنیتی براه می اندازند تا به قول خودشان دندان نشان دهند در حالیکه اتحاد ما چنگ و دندان هایشان را خورد خواهد کرد.

 اول مه  روز قدرت نمایی کارگران معلمان و زنان و همه نودو نه درصدیهای به جان آمده  است که میتواند حاکمان اسلامی سرمایه را خانه خراب کند از همین روی پرچم اول  مه رعشه به اندام حاکمیت سرمایه می اندازد.

 روز جهانی کارگر  روز پیروزی ما در برابر مفت خوران سرمایه است و این پیروزی را هر روز گسترده تر خواهیم کرد و میرویم تا بساط لجن زار مافیای کثیف اسلامی را  از سر زندگی ملیونها انسان جمع کنیم.

انسانهایی که زیر فشار جهنمی که برایشان ساخته اند کمر خم کرده  ولی از پای ننشسته اند.

 ما برمی خیزیم!

 همه هیچ بودگانی که میخواهیم همه چیز گردیم

و یک دنیای بهتر  را محقق کنیم.

زنده باد اول ماه مه

زنده باد سوسیالیسم

اردیبهشت ۱۴۰۱

مراد مکوندی

از مبارزه برای کاهش ساعت کار تا مبارزه برای دستمزد تا مبارزه برای برسمیت شناختن حق تشکل، تا مبارزه برای حق اعتصاب تا امروز که مبارزه، تعمیق یافته و حول شعار اداره ی شورایی کارخانه و به تبع آن اداره ی شورایی جامعه.

آنچه اول ماه مه ۱۴۰۱ را از سال های گذشته متمایز می سازد، میزان حجم نارضایتی های نود و نه درصدی ها اعم از کارگران، معلمان، بازنشستگان، کشاورزان، پرستاران، زنان، جوانان، خانواده های دادخواه، رانندگان کامیون، مالباختگان، فعالان محیط زیست، رنگین کمانی ها و . . . است.

در طول سال های اخیر علیرغم فشار ها و سرکوب ها، شاهد ایجاد تشکل های نیرومند نظیر شورای سراسری هماهنگی های کانون های صنفی فرهنگیان کشور و شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت و تشکل های بازنشستگان بوده ایم که پیش از این کارگران نیشکر هفت تپه- فولاد اهواز- رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی و دیگر تشکل های مستقل، پرچم آن را با شعار نان، کار، آزادی؛ اداره ی شورایی برافراشته بودند و موجب بهم پیوستگی و اعتلای هرچه بیشتر با جنبش های اجتماعی شدند.

نظام حاکم با یک دست، با دستگیری و پرونده سازی و شکنجه و شلاق و احکام زندان طولانی مدت برای فعالین کارگری و جنبش های اجتماعی و با دست دیگر؛ کوچکتر کردن سفره ی معیشت خانواده ها نه تنها نتوانست مانع اعتراضات سراسری شود، بلکه با اعمال بازدارنده ی خود، دامنه ی مبارزات کارگران گسترش یافته و اعتراضات را متحد تر و متشکل تر کرده است.

با پیشتازی کارگران، نود و نه درصدی های جامعه بدرست دریافته اند که هرکدام از جنبش های اعتراضی، باید مطالبات خود را با خواسته های اقشار تحت ستم، گره بزنند و صفی منسجم و یکپارچه و سازمانیافته را بوجود بیاورند. تنها از این طریق است که می توان امر سرنگونی را سرعت بخشید.

مبارزات نود ونه درصدی ها در دو دهه ی اخیر نشان داده است که باید دامنه ی اعتراضات خود را گسترش داد و آن را از حالت سراسری به سوی اعتراض همگانی سوق داد. این امر مهم امکانپذیر نخواهد شد مگر این که تحت هدایت و سازماندهی حزب طبقه ی کارگر یعنی حزب گسترش اعتراضات که مانا حزب کمونیست کارگری ست، قرار گیرد. تکار می کنیم، تنها در این صورت است که می توان به موتور جنبش سرنگونی سرعت بخشید و آن را تضمین کرد زیر که فقط و فقط برنامه و رهبری طبقه ی کارگر است که می تواند با آزاد کردن خود، آزادی و برابری واقعی را برای همگان به ارمغان آورد. حزب ک.ک.ا از زمان تشکیل خود تا کنون به شایستگی نشان داده است که می تواند این راه را به بهترین وجه، همچنان بر عهده داشته و مبارزات کارگران و جنبش های معترض اجتماعی را به سرمنزل مقصود که همانا ایجاد حکومت شورایی است، برساند.

اول ماه مه، این پیام را به جامعه پمپاژ می کند و می کوشد لزومِ برپایی جامعه ای عاری از نابرابری را به گفتمان عمومی تبدیل کند.

زنده باد آزادی، برابری، حکومت شورایی

زنده باد سوسیالیسم

در اهتزاز باد پرچم ظفرنمون اول ماه مه

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب