پیام حمید تقوایی: پیش بسوی اعتصابات حمایتی از مردم آبادان   

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۲۹

بنا به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، کارگران پالایشگاه و پتروشیمی ابادان اعلام کرده اند که در همبستگی با مردم آبادان و خانواده های قربانیان ریزش ساختمان متروپل اعتصاب خواهند کرد. این کارگران در اطلاعیه خود اعلام میکنند تا روشن شدن وضعیت شهر آبادان از نظر اجتماعی و اقتصادی و تامین امنیت و آسایش و بر آورده شدن تمام مطالبات به حق مردم این شهر از رفتن به محل کار خودداری خواهند کرد.

باید به این کارگران عزیز تبریک گفت و برایشان آرزوی پیروزی کرد. این اقدام گام بزرگی بجلو است نه تنها در حمایت از مردم آبادان بلکه در تقویت تجمعات و تظاهرات مردم شهرهای مختلف علیه حکومت. تظاهراتهائی که از هفته گذشته علیه سونامی تورم و گرانی در شهرها سر بلند کرد و بعد از فاجعه آبادان اوج تازه ای گرفته و در حال گسترش است.
بر متن ای تظاهراتها اعتصاب کارگران پالایشگاه و پتروشیمی نقش و جایگاه مهمی پیدا میکند. این اعتصاب در واقع سرآغاز بمیدان آمدن جنبش کارگری در حمایت از تظاهرات شهری و علیه جمهوری اسلامی است. و میتواند الگو و نمونه ای باشد برای کارگران بخشهای دیگر بویژه کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، کارگران فولاد اهواز و همچنین کارگران صنعت نفت در سراسر ایران.

به امید گسترش اعتصابات حمایتی از مردم آبادان و با آرزوی پیروزی.
حمید تقوائی

۵ خرداد ١۴٠١، ٢۶ مه ٢٠٢٢

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب