صدا و سیمای رسوا زیر فشار اعتراضات و افشاگری عمومی به غلط کردن افتاد -مهران محبی 

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۲۹

فاجعه متروپل باعث قربانی شدن تعداد زیادی از کارگران و  افرادی که هنگام ریزش ساختمان در آن بودند،شد. حکومت مانند همیشه در برخورد به هر بحرانی در جامعه که سران جنایتکارش در خلق آن سهیم و نقش داشته اند و از ترس فوران خشم مردم در صدد مقابله  بر آمده و اینبار نیز به جای اقدام برای نجات افراد مدفون در زیر آوار، همراه با  گسیل سرکوبگرانش برای مقابله با مردم خشمگین آبادان، مزدوران حقیرش در صدا و سیما را نیز به محل فرستاد تا اخبار دروغ پخش کنند تا بلکه به شکلی چپاولگری های پشت پرده  و  سیاستهای جنایتکارانه شان را در قبال جان مردم  پرده پوشی کنند. از جمله برای اینکار دست به پخش نمایشات مشمئز کننده و عوامفریبانه زدند و در یکی از نمایشات رسوای خود، یکی از مزدوران خود را به عنوان نجات یافته از زیر آوار توسط امدادگران حکومتی در بیمارستان معرفی کرد. او در حالیکه بر روی تخت بیمارستان دراز کشیده و عینک سالم و بدون خش خوردگی بر چشم داشت و هیچ آثاری از جراحت بر سر و صورت و بدن نداشت، بی شرمانه می گفت که سی ساعت زیر آوار مدفون بوده که توسط امدادگران حکومتی   نجات یافته است!

این در حالی بود که تصویر و فیلم همین مامور حقیر هنگام جمع آوری ضایعات فلزی ناشی از آوار ساختمان در رسانه های اجتماعی پخش شده بود.

صدا و سیمای حکومتی به خاطر این رسوایی غیر قابل انکار، روز بعد ناچار شد مزدور خود را مجددا مقابل دوربین قرار دهد تا بابت رسوایی و دروغگویی سازمان یافته اش از مردم عذرخواهی کند.

این قدرت اتحاد و اعتراض مردم است که حکومت را اینگونه در مقابل خود به زانو در می آورد. عذرخواهی این مزدور و به غلط کردن افتادنش به معنای واقعی به غلط کردن افتادن سران حکومت در برابر مردم به خشم آمده ای است که عزم جزم کرده اند تا حکومت سراپا فساد  و جنایتکارشان را سرنگون سازند و همه آنان را به جرم چهل و سه سال جنایت علیه مردم به محاکمه کشیده و به سزای اعمالشان برسانند. دور نیست روزی که تک تک جنایتکاران از خامنه ای گرفته تا باقی سران ریز و درشت حکومت که در جنایات علیه مردم دست داشته اند در دادگاه های مردمی در مقابل مردم زانو بزنند و بگویند که غلط کرده اند.

هفتم خرداد ماه ۱۴۰۱

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب