آیا حزب شایسته رهبری انقلاب وجود دارد؟ – حمید تقوایی 

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۳۰

مبارزات جاری نیازمند رهبری است. رهبری ای که بتواند اعتراضات در عرصه های مختلف را هماهنگ و متحد کند و جنبش جاری را تا بزیر کشیدن حکومت به پیش ببرد و به پیروزی برساند. آیا نیروی شایسته ای برای ایفای این نقش وجود دارد؟  آیا نیرو یا حزب سیاسی ای وجود دارد که بتواند در برابر حکومت قد علم کند و مورد اعتماد و اتکا و انتخاب جامعه قرار بگیرد؟

به نظر من حزبی میتواند رهبر مردم باشد که از ابتدای روی کار آمدن جمهوری اسلامی، با کلیت این رژیم مخالف بوده و علیه آن پیگیرانه مبارزه کرده است. حزبی که همیشه مدافع و مبشر قدرت خیابان و انقلاب توده مردم برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی بوده است.

حزبی که وقتی بسیاری از نیروهای اپوزیسیون به جنبش سبز و بنفش و غیره امید بسته بودند علیه همه جناحهای حکومتی و سازشکاران و استحاله چی ها فعال بوده است.

حزبی که در پلاتفرمهای مدیای اجتماعی و در رسانه ماهواره ای ٢۴ ساعته اش آئینه تمام نمای مبارزات جامعه بوده و صدا و تریبون مردمی است که علیه حکومت بپاخاسته اند.

حزبی که رابطه نزدیکی با فعالین در جنبش کارگری و جنبش معلمان و بازنشستگان و دیگر جنبشهای اجتماعی دارد.

حزب نجات جان سکینه محمدی آشتیانی ها و نازنین فاتحی ها و کبری رحمانپور ها از اعدام و سنگسار. حزب کارزار برای نجات جان احمدرضا جلالی ها و حمیدرضا اژدری ها که همین امروز زیر حکم اعدام هستند.

حزبی که صدای رسای مردم بپاخاسته ایران در سراسر جهان است.

حزبی که در خارج کشور در برابر جنبش اسلام سیاسی ایستاده و تلاشهای حکومت برای توسعه نفوذش در کشورهای غربی را خنثی کرده است. حزب مقابله با نیروهای اسلامی و مسجد سازی و برپا کردن مراسم تاسوعا و عاشورا و دیگر تلاشهای جمهوری اسلامی در کشورهای غربی.

حزبی که کنفرانس برلین، کنفرانس دو خردادیهائی که میخواستند برای ٰژیم اسلامی آبرو بخرند را بر سرشان خراب کرد و در کارنامه مبارزاتش جلوگیری از برپائی دادگاه های شریعه در کانادا ثبت شده است.

حزب پرچمدار بایکوت و انزوای جهانی جمهوری اسلامی.

حزب کمک به هزاران پناهنده از جهنمی که جمهوری اسلامی در ایران برپا کرده است. 

حزبی که حتی مقامات حکومتی از آن بعنوان حزب اعتراض یاد میکنند.

چنین حزبی شایسته رهبری انقلاب مردم علیه جمهوری اسلامی است. 

این  حزب وجود دارد و من افتخار عضویت در آن را دارم. شما هم به حزب ما بپیوندید.-١٢ خرداد ۱۴۰۱

برگرفته از صفحه فیسبوکی حمید تقوایی

***

جنبش جاری میتواند تا سرنگونی حکومت به پیش برود- حمید تقوایی

از ساعات اولیه  بامداد امروز دوشنبه ٩ خرداد  تظاهرات مردم آبادان و تجمعات اعتراضی در چند شهر دیگر از جمله شیراز، خرمشهر، مینوشهر و زاهدان آغاز شده است.

یک هفته از فاجعه ریزش برج متروپل میگذرد و بیشتر از ٢٠ روز از اعتراضات در شهرهای مختلف علیه سونامی گرانی و تورم. این جنبش به کجا می انجامد؟    

 در چند سال اخیر فجایعی که جمهوری اسلامی آفریده بارها جامعه را به لرزه درآورده است. از قتل ندا آقاسلطان بدست نیروهای ضد شورش در سال ٨٨ و  جنایاتی که رژیم در این سال علیه معترضین در شکنجه گاه  کهریزک مرتکب شد تا کشتار آبان ٩٨، و از شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی تا فاجعه متروپل، تنها چند نمونه از جنایاتی است که حکومت در سیزده سال اخیر مرتکب شده. علیه این جنایات که از همان ابتدا با روی کار امدن حکومت و با کشتاردهه شصت شروع شد همیشه ما مردم، معترض بوده ایم. همیشه بپا خاسته ایم و اعتراض کرده ایم. امروز هم در ادامه همین اعتراضات است که خیزش جاری در شهرهای مختلف شکل گرفته و به پیش میرود. سئوال امروز اینست که آیا باز مانند ٩۶ و ٩٨  رژیم سرکوب میکند، و جنبش فرو میخوابد تا  یکسال و یا دو سال دیگر دوباره سر بلند کند؟ به نظر من این بار میتواند اینطور نباشد.

این بار شرایط کاملا متفاوت است. توازن قوا بعد از ٩٨ به نفع ما مردم و به ضرر حکومت تغییر کرده و ما مردم میتوانیم کاری بکنیم که خیزش جاری تا وارد کردن ضربه نهائی به حکومت به پیش برود. راهش اینست که همه ما مردم بجان آمده بمیدان بیائیم. این بعهده ما سازماندهندگان اعتصابات، امضا کنندگان بیانیه های حمایتی، تشکلها و فعالین جنبشهای کارگری و دیگر جنبشهای اعتراضی، نویسندگان، هنرمندان، سلبرتی ها و سینماگران، ان جی او ها، مادران دادخواه، خانواده های زندانیان سیاسی و همه بخشهای معترض جامعه است که به کمک خیزشهای شهری بشتابیم.   

همه ما میتوانیم به شیوه های مختلف در مدیای اجتماعی و در کف خیابان، با شرکت در تظاهرات شبانه و در تجمعات روزانه، با کلیپ و دیوارنویسی و انتشار بیانیه، و فراخوان و سازماندهی اعتصاب، دست در دست هم جنبش جاری را به یک حرکت پیگیر و سازمانیافته و سراسری برای سرنگونی جمهوری اسلامی تبدیل کنیم.  پیروزی از آن ما است.

٩ خرداد ١۴٠١

برگرفته از صفحه فیسبوکی حمید تقوایی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب