به استقبال اول ماه مه برویم- مهران محبی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۲۶

اول ماه می روز جهانی کارگر امسال، دومین روز جهانی کارگر از زمان شروع انقلاب “زن، زندگی، آزادی” است. از اول ماه می سال گذشته تا حالا بخشهای مختلف طبقه کارگر مبارزات و اعتراضات قدرتمند و هر روزه و در ابعاد وسیعتر و با کیفیتی جدیدتر علیه وضعیت موجود و سیستم مدافع آن به انجام رسانده اند.

یک بخش اصلی از آن اعتراضات مربوط به کارگران پیمانکاری و ارکان ثالث و رسمی نفت و کارگران فولاد اهواز بوده و بخش دیگرش مربوط به بازنشستگان، معلمان و پرستاران بوده اند که خیابانها را به تسخیر در آورده بودند.

در یک سال گذشته مبارزات و اعتراضات شکوهمند در مراکز کار و در عرصه خیابان در اعتراض به حقوق ها و دستمزدهای ناچیز، بیمه های نا کارآمد و نا کافی، حضور پیمانکاری های واسطه و شرایط نامناسب کار و مرخصی و غیره، بی وقفه ادامه داشت.

همچنین سال گذشته، سال پیوند خوردن بیشتر عرصه های مبارزاتی و حمایت ها و پشتیبانی ها از یکدیگر و از زندانیان سیاسی و زندانیان محکوم به اعدام بود. نمونه برجسته این عرصه، اعتراض به اعدام و احکام اعدام بازنشستگان کرمانشاه در روز ۹ بهمن ۱۴۰۲، روز اعتراضی سه شنبه ها به دنبال اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی زندانیان سیاسی و عقیدتی بود که رو به حکومت شعار ” ما به خونخواهی زندگی آمده ایم، شما زندگی را کشته اید” سر دادند.

علاوه بر این اقدام سیاسی بازنشستگان کرمانشاه، در روز ۲۰ اسفند نیز مجددا همین بازنشستگان کرمانشاه همزمان با بازنشستگان شوش و هفت تپه و کرخه در تجمعات خود روز جهانی زن را گرامی داشته و افرادی از بازنشستگان در مورد تاریخچه و اهمیت آن سخنرانی کردند.

و سرانجام در بعد سراسری و عمومی در آخرین روزهای سال گذشته همه مردم برای پایان بخشیدن به غم، اندوه و تباهی و ناامیدی، جشنهای به پیشواز زندگی، آزادی و شادی برگزار کردند. این جشنها از نظر گستردگی و عمومیت یافتگی بی سابقه بودند و نمایشی از عزم و اراده عمومی برای زیر و رو کردن دنیای جهنمی و بر پائی دنیائی مدرن، انسانی و بهتر بود. جشنهای اخیر یک تحول مهم در مسیر میارزاتی طبقه کارگر و عموم مردم ایجاد کردند. توان مبارزات توه ای را یک پله بالاتر بردند و اکنون برای ما کارگران، بازنشستگان، معلمان و پرستاران و ….. که در حلقه حمایت توده ای و سراسری قرار گرفته ایم، شرایط مساعدی برای برداشتن گامهای عملی جدیدتری مهیا شده است.

بنابر این از همین حالا لازم است که به استقبال اول ماه می روز جهانی کارگر برویم و خواست طبقه کارگر و همه مردم خواهان رفاه، آزادی، خوشبختی و شادی که در قطعنامه ها و بیانیه های هر ساله به مناسبت روز جهانی کارگر بر آنها تأکید کرده ایم را یادآوری کنیم.

از همین حالا لازم است تا در اعتصابات و تجمعات اعتراضی کارگران، بازنشستگان و معلمان و پرستاران همانطور که بازنشستگان کرمانشاه، شوش، هفت تپه و کرخه در تجمعاتشان روز جهانی زن را گرامی داشتند و به مناسبت آن سخنرانی کردند، از اهمیت روز جهانی کارگر صحبت کنیم و همه بخشهای طبقه کارگر و عموم مردم را برای برگزاری هر چه با شکوهتر مراسمات اول ماه می آماد کنیم.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب