حمید تقوایی، سخنی با مردم:قدرت جمعیت در برابر کودک کشان حاکم!

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۵۴

(متن کتبی گفتار ویدیوئی)

در سومین روز یادمان و بزرگداشت جانباختگان آبان  ٩٨ تظاهراتها و اعتصابات ما گسترده تر شد. نه تنها در شهرهای زیادی بلکه در روستاها هم مردم به خیابانها آمدند. و اعتصابات که از دو روز قبل شروع شده بود در سطح گسترده تری ادامه پیدا کرد و بسیاری از شهرهای اعتصابی اعلام کردند که بعد از این سه روز هم به اعتصاب ادامه خواهند داد.  در همه استانها و در بسیاری از شهرها بازار و مغازه ها تماما تعطیل بود.

در تظاهراتهای شهری هم ما شاهد نه تنها جمعیت بیشتری در خیابانها بودیم بلکه تعرض مردم  و درگیری با نیروهای سرکوبگر، قیامهای شهری، باریکاد بندی و سنگر بندی بخصوص در تظاهراتهای شبانه در بسیاری از شهرها شکل گرفت.

نکته تازه جمعیت بیشتری بود که به خیابانها آمد. نه تنها تظاهرات گسترده تر بود بلکه در هر شهر هم جمعیت انبوه تری به خیابان آمد.  بخصوص در مراسم چهلم ها، از جمله در شهرهای کردستان، جمعیت در ابعاد چندین هزار نفره در آرامستانها تجمع کرد و یاد جانباختگان خود را با شعارهای کوبنده علیه حکومت و علیه کل این ماشین جنایت و سرکوب بزرگ داشت. 

در این سه روز حکومت جنایات بیشتری مرتکب شد. تنها در شهر ایذه حداقل ۶ نفر با شلیک مستقیم مزدوران حکومتی کشته شدند و بیش از ١٠ نفر مجروح شدند. از جمله کشته شدگان کودک ٩ ساله ای بود بنام کیان پیرفلک که احتمالا ویدئواش را بسیاری از شما در مدیای اجتماعی دیده اید و قلبتان بدرد آمده است. از زمان آغاز این انقلاب حکومت نزدیک به ۵٠ کودک را کشته است. و امروز نام کیان پیرفلک هم در کنار نیکا شاکرمی و اسرا پناهی به فهرست جنایات این حکومت کودک کش اضافه میشود.

این بما نشان میدهد که بزیر کشیدن این حکومت امری عاجل و مبرم است. ما برای زن زندگی آزادی انقلاب میکنیم و زندگی امروز یعنی حیات کودکانمان! یعنی زندگی کودکانمان. برای نجات جان آنها هم که شده باید این حکومت را هرچه زودتر بزیر کشید. و این امر ممکن است. تنها نقطه قدرت ما تعداد ما و جمعیت ما است. باید با قدرت جمعیت بپا خاست و به خیابانها آمد. باید تظاراتهای شهری ما ابعاد چندین ده هزار نفره و صدهزار نفره و میلیونی پیدا کند. ما میتوانیم با قدرت خودمان، با قدرت اتحاد و صف فشرده خودمان،  با قدرت جمعیت، این حکومت کودک کش و آدمخوار را بزیر بکشیم و به سزای جنایاتش برسانیم. 

پیروزی از آن ماست. در این تردیدی نداشته باشید.

٢۶ آبان ١۴٠١

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب