سخنان کاظم نیکخواه در گردهمایی مقابل سازمان جهانی کار

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۸۲

درود بر همه شما

ما امروز در مقابل کنفرانس سالانه سازمان بین المللی کار در اعتراض به حضور نمایندگان حکومت اسلامی ایران در این کنفرانس تجمع کرده ایم. رژیم اسلامی، این رژیم آپارتاید جنسیتی، این رژیم ضد کارگری، این رژیم بچه کش، رژیمی که دشمن بشریت است، در سازمانی که نام کارگران را یدک می کشد، جایی ندارد. چگونه می توانید بپذیرید که هیئت دولتی که هر روز کارگران و مردم را می کشد، حتی کودکان را اعدام می کند، در این سازمان باشد؟ و نه فقط به عنوان هیأت دولتی، بلکه حتی به نام «نمایندگان کارگران”

مردم ایران خواهان محاکمه سران این حکومت به جرم جنایت علیه بشریت هستند. مردم ایران از جامعه جهانی می خواهند این دولت را منزوی و تحریم کنند. چه اتفاقی باید بیفتد، چه اتفاق بیشتری باید بیفتد که ILO صدای مردم ایران، و کارگران ایرانی را بشنود؟ هشت ماه است که انقلاب زن زندگی آزادی در ایران در جریان است. سازمان جهانی کار نمی تواند ادعا کند که از خواست مردم ایران با خبر نبوده است. آی ال او نمی تواند ادعا کند که از کارنامه ضد کارگری، ضد زن و کودک ستیزی جمهوری اسلامی بی اطلاع بوده است.

دنیا صدای انقلاب مردمی علیه جمهوری اسلامی را شنیده است. سازمان ها و کسانی که با این دولت مماشات و سازش کنند، و یا بدتر از آن از آن حمایت کنند، در برابر مردم ایران و مردم بشردوست جهان پاسخگو خواهند بود. یک مشت جنایتکار را به عنوان نماینده کارگران ایران در کنفرانس و تشکیلات خود جای داده اید! اینها کارگر نیستند. اینها شکنجه گران کارگران هستند.

حکومت اسلامی یکی از اعضای سازمان جهانی کار است. اما هر روز دارد پروتکل های این سازمان را زیر پا می گذارد. این حکومت نه تنها به کارگران حق تشکل، حق اعتصاب، حق اعتراض نمی دهد، بلکه هر روز ابتدایی ترین حقوق انسانی کارگران و مردم را پایمال می کند. مشکل اینجاست که سازمان بین المللی کار این نکاتی را که اینجا گفتم و خیلی چیزهای دیگر در مورد حکومت اسلامی می داند، اما به آنها توجهی نمی کند و کاری نمی کند. ما به این موضوع اعتراض داریم. ما به نمایندگی از کارگران ایران به سازمان بین جهانی کار اعتراض داریم. از همه نمایندگان اتحادیه ها می خواهیم که به حرف ما گوش دهند و موضوع اخراج جمهوری اسلامی از سازمان بین المللی کار را در دستور کار این سازمان قرار دهند.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب