سخنرانی شهلا دانشفر در اکسیون اعتراضی مقابل اجلاس آل ال او

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۸۲

من شهلا دانشفر سخنگوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی هستم. از همه نهادها و جریاناتی که ما را در برگزاری این میتینگ اعتراضی حمایت کردند تشکر میکنم. از همه شما که اینجا حضور پیدا کردید و در این برنامه اعتراضی همراه شدید تشکر میکنم.  صحبتم را با شعار زن زندگی آزادی شروع میکنم و میخواهم که همه با من یکصدا این شعار را سر بدهید.

ما اینجا جمع شده ایم که صدای اعتراض خودمان را به حضور جمهوری اسلامی در این اجلاس و  عضویتش در سازمان جهانی کار و به مماشات آل ال او با حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی اعلام کنیم. ۸ ماه است که مردم در ایران بی امان برای سرنگونی حکومت وحشی و جنایتکار جمهوری اسلامی در اعتراض و مبارزه اند و اکنون سازمان جهانی کار بیشرمانه میزبان این حکومت است. جمهوری اسلامی را بیرون کنید.

ما سالهاست که کارزار اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار را به پیش میبریم. جمهوری اسلامی نماینده مردم ایران نیست بلکه سرکوبگر و قاتل مردم ایران است و باید بخاطر جنایت علیه بشریت و همه جنایاتش در سطح جهان بایکوت و از سازمان جهانی کار اخراج شود.

جمهوری اسلامی با یک نسل کشی پایه های خود را گذاشته است. یک حکومت آپارتاید جنسی که ۴۴ سال است دارد جنایت میکند.  پایه ای ترین حقوق انسانی کارگران، زنان، کودکان، ال جی بی تی ها و همه بخشهای مردم را زیر پا له کرده است.  حکومتی که اعتراض را با سرکوب و زندان و گلوله پاسخ میدهد. در خیزش آبان ۹۸ ، ۱۵۰۰ نفر را به قتل رساند. این حکومت برای اهداف جنایکارانه اش با زدن موشک به هواپیمای اکراینی ۱۷۶ سرشنین آن را به قتل رساند .این حکومت مهسا امینی را فقط بخاطر نداشتن حجاب به قتل رساند.  در  همان آغاز انقلاب زن زندگی آزادی بیش از ۵۰۰ نفر با شلیک گلوله سرکوبگران حکومت جان خود را از دست دادند. این حکومت در سیستان و بلوچستان، این کانون داغ انقلاب نسل کشی راه انداخت. این حکومت کودک کش است و  و کیان پور فلک ها را کشت. این حکومت با اعدام جوانان معترض چون محسن شکاری و مجید رضا رهنورد و اعدامهای دیگر تلاش کرد انقلاب را عقب بزند. الان هم دنبال گردن است تا طناب دارش را آویزان کند تا خود آویزان بماند. لیست جنایات حکومت طویل است و هر کدام به تنهایی برای بایکوت حکومتی کافیست. این حکومت اعدام و  شلاق و شکنجه زندان است. حکومت فقر و توحش و بردگی است و  باید در سطح جهان منزوی شود. کارزار اخراج جمهوری اسلامی از آی ال او قدمی در این جهت است.

امسال ما با قدرت بیشتری اینجا هستیم. اولین اتکای ما به قدرت اعتراضات مردمی است. انقلاب زن زندگی آزادی که هشت ماه است جاری است و آوازه اش جهانی شده است. انقلابی با خواستهایی روشن و متعین که یک نماد آن منشور خواستهای حداقلی بیست تشکل است. مردم امروز علیرغم سرکوبگریهای وحشیانه حکومت با اشکال مختلفی از مبارزه،  ادامه انقلاب را فریاد میزنند. این جامعه دیگر به عقب بر نمیگردد. در همین هفته در آبدانان و سمیرم دیدیم مردم با اعتصاب عمومی و اعتراض کف خیابانی خود علیه اعدام بپا خاستند. بخشهای مختلف جامعه از جمله بازنشستگان که یک نیروی اعتراضی مهم در شرایط انقلابی هستند ، هر روزه در اعتراضند. در زاهدان علیرغم سرکوبها و کشتارها جمعه های اعتراض با قدرت بردوام است.

ما همانطور که  توانستیم حکومت اسلامی را از کمیسیون حقوق زن بیرون کنیم.  امروز نیز با تداوم انقلابمان و با جلب حمایتهای جهانی میتوانیم  این حکومت را از سازمان جهانی کار بیرونش کنیم. همانطور که در سال ۱۹۳۰ اتحادیه های کارگری جهانی نمایندگان آلمان هیتلری را از آی ال او بیرون انداختند. همانطور که رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی در جهان بایکوت شد. ما میتوانیم حمایت جهانی را برای بایکوت و اخراج جمهوری اسلامی از آی ال او جلب کنیم و باید برای آن تلاش کنیم. ما هم اکنون نامه ای به اتحادیه های کارگری داده ایم و خواسته ایم که با امضای آن به کارزار ما برای اخراج جمهوری اسلامی بپیوندند و ما را همراهی کنند.

 در پاسخ به این نامه فدراسیون اتحادیه های کارگری سوئییس با ۴۰۰ هزار عضو و شخصیتهای کارگری و سیاسی دیگری از این کشور از جمله کاتارینا پلیسز هوبر دبیر کل سندیکای بخش کارکنان خدمات عمومی با  ۴۰۰۰۰ عضو و پی یر یویس میلارد رئیس  شورای ملی سوئیس با امضای نامه ارسال فری دم ناو، به این کارزار پیوستند.  ما برای همین تظاهرات پیامی از سندیکای کارگران میانمار داشتیم که برخواست اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار تاکید کرده بود. از کانادا فدراسیون کار بریتیش کلمبیا با بیش از ۵۰۰۰۰۰ عضو و اتحادیه ملی کارمندان عمومی در کانادا با  ۴۰۰۰۰۰ عضو به این کارزار پیوسته اند. بعلاو ه اینکه قطعنامه ما با درخواست اخراج جمهوری اسلامی ایران از سازمان بین المللی کار به کنوانسیون اخیر اتحادیه کارگری کنگره کانادا تقدیم شد و پاسخ رسمی این اتحادیه به ILO ارسال خواهد شد. کنگره کار کانادا (CLC)، بیش از ۳ میلیون کارگر در سراسر کشور عضو دارد. بدین ترتیب نامه ما با بیست امضا  از اتحادیه های کارگری و چهره هایی از اکتیویست های کارگری و سیاسی در دفاع از کارزار اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار به ما قدرت می بخشد.

بعلاوه این صدا از د اخل ایران نیز بلند شده است. هشت تشکل کارگری از ایران در نامه خود دو خواست فوری را اعلام کرده و بر در دستور قرار گرفتن و تصویب آنها در اجلاس تاکید کرده اند که عبارتند از:

 الف) رفع فوری و بی‌قید و شرط تمامی اتهامات منتسب شده به تمامی فعالین صنفی محبوس در ایران و آزادی تمامی کارگران، معلمان و فعالین اجتماعی زندانی و دستگیر شدگان جنبش زن زندگی آزادی و همه زندانیان سیاسی و لغو فوری اعدامها.

ب) اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار و عدم اجازه به هیات این حکومت برای شرکت در اجلاس.۹ خرداد  ۱۴۰۲، 

همچنین رضا شهابی از درون زندان  نامه ای خطاب به نمایندگان اتحادیه های کارگری حاضر در اجلاس داده و در آن  مینویسد: “از شما میخواهیم که در کنار کارگران ایران بایستید و

 – این ماموران امنیتی را که به عنوان نمایندگان کارگران ایران به سازمان جهانی کار فرستاده اند، در هیئت مدیره سازمان جهانی کار یا در کمیته های کارگری و غیره نپذیرید، – خواهان اخراج آنها باشید،

– در انظار عمومی خواستار آزادی کلیه کارگران و فعالین صنفی زندانی باشید، 

 ما همین امروز که اینجا هستیم نامه کمپین برای آزادی کارگران زندانی با امضاهایش و نیز ترجمه انگلیسی نامه هشت تشکل کارگری از ایران و رضا شهابی را که به انگلیسی ترجمه کرده ا را همراه با ترجمه انگلیسی نامه هشت تشکل کارگری از ایران و نامه رضا شهابی را به سازمان جهانی کار ارائه دادیم  تا اعتراض خود را به مماشات آنها با جمهوری اسلامی اعلام کند.  در همین راستا روز ۷ ژوئن ملاقاتی با شورای حقوق بشر سازمان ملل داریم و همه این اسناد را به آنها تحویل میدهیم.

در آخر سخن من اینست که این آکسیون تنها کار ما نیست. ما تلاش میکنیم ائتلافی از اتحادیه های کارگری ای که حامی ما هستند با قدرت بیشتر کارزار اخراج جمهوری اسلامی از آی ال او را جلو ببریم. جمهوری اسلامی این حکومت ضدکارگر، ضد کودک و ضد بشر باید از این سازمان، از کنوانسیون جهانی حقوق کودک و از همه نهادها و مراجع جهانی اخراج و در سطح جهان بایکوت شود. ما این کارزار را با تمام قوا جلو خواهیم برد. من از همه شما که اینجا حاضرید  میخواهم که ما را در پیشبرد قدرتمند این کارزار همراهی کنید. جمهوری اسلامی نابود باید گردد.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب