سخنرانی کاظم نیکخواه در ویژه برنامه تلویزیونی حمایت از کارگران نفت

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

دنیا به کارگران نفت چشم دوخته است

مندرج در کارگر کمونیست ۸۰۶

درود میگویم به همه سخنرانان و حاضرین و همه کسانی که این کنفرانس را در کانال جدید و رسانه های اجتماعی دنبال میکنند.

اجازه میخواهم که ابتدا از جانب فری دم ناو کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران (FTN)، به کارگران معترض و اعتصابی نفت درود بفرستم و بگویم که صدای اعتراض شما امید تحولات سیاسی اساسی و جدی ای را در جامعه بسیار بارور و شکوفا کرده و همه مردم بویژه نسل هایی که تجربه سرنگونی حکومت آریامهری را دارند را به یاد روزهایی می اندازد که فریاد «کارگر نفت ما رهبر سر سخت ماا» در جامعه طنین انداخته بود. من آن موقع دانشجوی جوانی بودم که در زندان قصر زندانی بودم و این شعار را از پشت دیوارهای زندان میشنیدم و میتوانید تصور کنید که چقدر هیجان انگیز بود.

امروز کارگران نفت نه فقط دیوار پادگانی نفت را با اعتراضاتشان شکسته اند بلکه کل دیوار اختناق حکومت اسلامی را به مصاف گرفته اند و حرکت این کارگران بر متن انقلاب زن زندگی آزادی شور و امید بسیاری را در جامعه دامن زده است.

ما بعنوان « Free Them Now» کمپین برای آزادی کارگران زندانی، تمام لحظات اعتراضات نفت را دنباال میکنیم و آنرا مونیتور میکنیم و به تشکلها و اتحادیه های کارگری جهان مخابره مینماییم.  دو هفته قبل در روز ۵ نوامبر برابر ۱۴ آبان به عنوان اولین گام در حمایت از کارگران نفت کنفرانسی را بصورت آن لاین برگزار کردیم که فعالینی از کارگران و معلمان و فعالین سیاسی در آن شرکت داشتند و با کارگران نفت اعلام همبستگی وحمایت کردند. در این کنفرانس پیامهایی از کارگران از ایران در حماایت از نفت ارائه شد و همچنین پیام دبیر کل اتحادیه های سندیکائی سویس با ۳۶۰ هزار عضو در حمایت از نفت به کنفرانس ارائه شد. این پیام در پاسخ به نامه فری دم ناو به اتحادیه ها توسط دبیر کل این اتحادیه پیر ایو مایارد داده شده بود. همچنین لیزا مازون نماینده مجلس سنای سوئیس از حزب سبزها در پاسخ به فری دم ناو از کارگران نفت حمایت کرد. همچنین اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا BCGEU  نیز در پاسخ به نامه ما از کارگران نفت اعلام حمایت کرده است.

تماس های ما با اتحادیه های متعددی در دنیا برای جلب حمایت  از کارگران ادامه دارد و امیدواریم که بتوانیم جنب جوش بسیار گسترده تری را در میان کارگران دنیا در حمایت از کارگران نفت به جریان بیندازیم.  

ما در ای میل لیست فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری ITUC قرار داریم و آنها اخبار مبارزات کارگران را از طریق فری دم ناو مستقیما دریافت میکنند و دنبال میکنند.

این را هم اضافه کنم که ما اخبار مبارزات کارگران نفت و کل اعتراضات کارگری در ایران را مرتبا به زبان انگلیسی ترجمه میکنیم و در سایت فری دم ناو منعکس میشود و مستقیما این اخبار روی سایت پر بیننده و شناخته شده بین المللی کارگری لیبر استارت منعکس میشود و به منبعی برای دستیابی به اخبار مبارزات کارگران ایران به زبان انگلیسی در سطح بین المللی تبدیل شده است.

بعلاوه ما به شورای حقوق بشر سازمان ملل هم منظما اخبار مبارزات کارگران نفت و دیگر کارگران را ارسال میکنیم و این خود زمینه ای ایجاد میکند که در تماسهای بعدی مان با این نهاد سازمان ملل، بتوانیم روی آنها فشار بگذاریم که علیه جمهوری اسلامی تندتر موضع بگیرند و گفتمان بایکوت جهانی جمهوری اسلامی به دلیل نقض پایه ای ترین حقوق کارگران و مردم را در سطح جهان گسترش بدهیم.

در تماسهایی که ما با اتحادیه های کارگری و دیگر نهادها داشته ایم این روشن است که همه این اتحادیه ها برای مبارزات کارگران نفت بسیار اهمیت قائلند و ابراز امیدواری میکنند که این مبارزات بتواند روی فضای سیاسی جامعه تاثیرات گسترده ای بگذارد.

برای کارگران نفت آرزوی موفقیتهای بسیار دارم و امیدوارم که تمام بخشهای نفت به اعتراضات بپیوندند و شاهد اعتصاب سراسری نفت باشیم که در صورتی که به جریان بیفتد قطعا کمر جمهوری اسلامی را خواهد شکست. به امید آن روز.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب