ما بازنسستگان زندگی های ربوده شده مان را از حلقوم تان بیرون خواهیم کشید! منصور رسا

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۷۳۲

دیگر فغان و شکوه نخواهیم کرد ،حتی از همه مصیبت هایی که چهار دهه بر هست و نیست مان آوار کرده اید به ‘زبان غرولند ‘سخن نمبگوئیم .

ما همه حرف هامان را قبلا زده ایم.

سهم از زندگی میلیونها خانوارهای بازنشستگان و نسل ها از پی هم را به زور ربودید و سوزاندید، چیزی برای ندانستن وجود ندارد.

فریبکاری ها و همه وعده هایی که تا به الان داده آید و دو زار نمی ارزند را که کنار بگذاریم، ولع غارتگری و سرکوب و وقاحت و گروکشی نان و جان مان  اساس رویکرد و اقدامات شما حکومتی ها از پائین تا بالایتان بوده است!

دیگر هیچ چیز برای پنهان ماندن وجود ندارد، در هیچ جائی این جدال و جنگ برای نان (بمفهوم وسیع ش) تا به این درجه گسترده و علنی و لخت و عور نبوده است.

ما بازنشستگان سهم و حق زندگی مان را در کف جامعه و خیابان از شما خواهیم گرفت.

مسئولیت همه غارتگری ها و لفت و لیس های اشرافیت تان را که با چهار دهه آوار بدبختی بر زندگی هامان رقم زدید بر دوش تان خواهیم گذاشت.

این خشم شعارها و مطالباتی که از گلوی نفرت ما فریاد زده میشود تنها گوشه ا ی از کیفرخواست ما علیه شماست.

خیابان میدان ما و پهنه به محکمه آوردن شماست!

با علم کردن ‘دولت رئیسی با آن سوابق و تصویرش در اذهان مردم ‘  و دارو دسته ششلول بندش  خط و نشان تان را در برابر و علیه منافع ما بازنشستگان و همه طبقه کارگر و این مردم به رخ کشیده اید.

 ….با گفتن نداریم و نمیشود و صندوقها ورشکسته اند و مردم باید تحمل  و قناعت کنند  و بسازند و…، از همان لحظه شمشیر تان را تیز کرده اید.

و نه تنها ما که همه نیروی کارمزدی بی لکنت پاسخ همه وقاحت هایتان را در کف خیابان و کارخانه ها و جامعه بر صورت تان کوبیده اند.

کجا و چه وقت ما میلیونها خانواده بازنشستگان به شما حکومت و نهادهای مرتبط تان…این اجازه و حکم را داده ایم که بر صندوق ها و منابع و داشته های حاصل از مزدها و کار انباشته ما چنبره غارت بزنید؟

کدام مرجع ضد بشری این حق را به شما داده که در ولع غارتگری هایتان نان سفره ما مردم را بشمارید و معیشت مان را با محرومیت و جیره بندی و …تعریف کنید ؟!

شما بیجا کرده آید که صندوقها و منابع بازنشستگان ورشکسته اند و منابع ش فلان و بهمان.

مگر ما گفته ایم همه اندوخته های حاصل عمر و جوانی مان را بچاپید  و ببرید کاخ بسازید و یا مشتی  دسته جات وحوش را در آفریقا و اینور و آنور به جان زن و بچه های مردم بیاندازید.

کدام ورشکستگی؟!

ثروت و منابع به غارت رفته مان را بگذارید سر جایش.

با اجازه چه کسی پولها و اندوخته هامان را برده اید خرج معارف و تبلیغات و طلبه و لفت و لیس هایتان میکنید؟!

همه ثروت و داشته های اجتماعی این سرزمین حاصل دسترنج کار و متعلق به مردمان زحمتکش  است.

زندگی امروز بازنشستگان سیمای فردای شاغلین کارمزدی است که الان دارد با نکبت و بدبختی میلیونها خانوار روایت میشود.

هم اکنون نارضایتی از گسترش فقر معاش و زندگی، در هم تنیدگی و همسوئی کارمزدی (شاغل و بازنشسته و بیکار و….) در اعتراضات میدانی و خیابانی و با قامت اجتماعی در کف جامعه ، خصلت نمای این دوره از جدال های جنبش بازنشستگان و همه کارمزدی و یک فرض قطعی ست.

جنبش بازنشستگان و همه جنبش های کارگری و معلمان و….نه تنها برای دست یافتن به مطالبات فوری معیشتی و…که برای پس گرفتن زندگی های به غارت رفته شان رژه متحدانه را بجلو میبرند.

نپذیرفتن این وضعیت و مطالبه رفاه و داشتن افق خوشبختی در دنیای امروز و برایش جدال کردن و متحد شدن و تشکل یابی و سازمان یافتن از ضرورت زندگی اجتماعی و مبارزات مشترک و درهم تنیده و از پایه ای ترین منفعت های طبقاتی و انسانی شان بیرون زده و جدال هامان بر چنین متنی استوار است.

ما بازنشستگان در کنار و دوشادوش همه کارمزدی و توده مردمان به شما مسببان این وضعیت نفرت انگیز هشدار میدهیم،

همه این سرکوب ها و سناریوهای رسوا و تهوع آورتان  قادر به عقب راندن و منکوب جنبش حق خواهی بازنشستگان و طبقه کارمزدی و مردمان زحمتکش در کف جامعه نخواهد بود.

دیگر خشم ها فرو خورده نیست، میلیونها پا در آورده است و دارد رژه حق خواهی و تغییر همه وضعیت را به پیش میراند!

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب