مقابله با کشتار و اعدام معترضان در دل انقلاب جاری-کورش متین

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج درکارگر کمونیست۷۶۱

روز شنبه ۱۷ دیماه حکومت جمهوری اسلامی دو نفر دیگر از جوانان معترض به اسامی محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را اعدام کرد. هر دو آنان کارگر بودند و در اعتراض به فقر و فلاکت و زندگی جهنمی که حکومت سالهاست به جامعه‌ی ایران تحمیل کرده است دست به اعتراض زده و در تظاهرات‌ها شرکت کرده بودند. حکومت تاکنون و برای انتقام‌گیری و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم ۴ نفر از معترضین انقلاب جاری را اعدام کرده است. پیشتر محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد هم اعدام شده بودند. آنان نیز کارگر بودند.

قبل از هر چیز باید این نکته عنوان شود که این یک جنگ تمام عیار میان مردم معترض و حکومت است. حکومت با استفاده از آدمکشان مسلح‌اش دست به کشتار و سرکوب میزند. تاکنون کودکان و زنان و مردان جوان زیادی را در خیابانها و به ضرب گلوله کشته است و در تکمیل این قتل‌عام معترضین ۴ نفر از عزیزان مردم را اعدام کرده و یک لیست بلند دیگر از بازداشت‌شدگان را به اعدام محکوم کرده است.  .گرفتن جلوی سرکوبگریهای حکومت و اعدام ها یک قدم مهم در مقابله با حکومت آدمکش اسلامی و پیشروی انقلاب است.

با کارزاری قدرتمند و سراسری باید به نجات بازداشت‌شدگان و پایان دادن به کشتار مردم معترض توسط جنایتکاران حکومت در کوچه و خیابان شتافت. و نیز  تنها راه مقابله با اعدام ها و سرکوبگریهای حکومت اتحاد و همبستگی سراسری ما مردم  و تداوم انقلاب تا سرنگونی این رژیم سرکوب و جنایت است.

جمهوری اسلامی خوب میداند که هیچ مشروعیتی در جامعه ندارد و توانایی تحقق هیچ بخشی از خواسته‌های مردم را نیز دارا نیست. اگر امکانی برای بهبود وضعیت مردم وجود داشت، حکومت برای نجات خود نیز شده پس از اعتراضات دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ که خطرات بسیار زیادی علیه بقای رژیم ایجاد کرد، ناگزیر فکری میکرد. اگر چه بطور واقعی پیش از مسئله‌ی عدم توانایی حکومت برای بهبود اوضاع جامعه، اراده و تمایلی نیز در این رژیم در این راستا وجود نداشته و ندارد. به این دلیل ساده و آشکار که اساسا غارتگری و چپاولِ تمامی ثروت‌های جامعه و تعرض به معیشت و آزادیهای مردم جزو ارکان بنیادین جمهوری اسلامی از ابتدای سر کار آمدن آن است.

در نتیجه، حکومت در مقابل اعتراضات بخش‌های مختلف جامعه تاکنون تنها و تنها با رویه‌ی سرکوبگری برخورد کرده است . و مسلماً اکنون نیز در مقابل انقلاب عظیمی که شکل گرفته و در آن سرنگونی حکومت بعنوان تنها و اصلیترین خواست عمومی جامعه مطرح است، هیچ راه دیگری برای رژیم غیر از تشدید سرکوب، کُشتار و بازداشت معترضین، ایجاد فضای حکومت نظامی و اعدام بعنوان ابزاری جدی برای تعمیق رعب و وحشت میان توده‌های مردم باقی نمانده است. جمهوری اسلامی  تا روزی که بر سر قدرت باشد کشتارش را ادامه خواهد داد.

در مقابل  تنها راه برای جامعه تشدید مبارزه و جنگ علیه حکومت و سرنگونی آن است. هر روزی که حکومت زودتر ساقط گردد، جان‌های بیشتری حفظ خواهد شد.

اما تا روز سرنگونی باید تلاش کرد تا گسترش کشتار و اعدام معترضین را برای حکومت سخت کرد.

قطعاً خواستِ آزادی زندانیان سیاسی و بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر و لغو احکام اعدام، باید از شعارها و مطالبات اصلی مردم باشد، اما نباید به این امید داشت که با طرح خواست آزادی زندانیان سیاسی یا لغو اعدام‌ها، حکومت چنین خواهد کرد.

حکومت‌ها تنها در زمانی که مقابل مردم انقلابی شدیداً تضعیف شده باشند  و ببینند که دیگر با سرکوبگری امکان عقب راندن مردم را ندارند، ممکن است ناگزیر به عقب نشینی هایی شوند. از عفو عمومی و آزادی زندانیان صحبت کنند. به برخی اصلاحات و تغییراتی در جابجایی مهرهایشان تن بدهند تا بلکه سرنگونی را به عقب بیندازند. اما جمهوری اسلامی آنقدر جنایت کرده و آنقدر هست و نیست مردم را چپاول کرده که چنین راهی هم در مقابلش باز نیست. و بگذریم که وقتی حکومت به چنین نقطه ای از ضعف و ناتوانی برسد مردمی بیشتر از پیش به قدرت خود واقف شده و کل بساط نظام وحشی حاکم را جارو خواهند کرد.

 اما تا رسیدن به این مقطع و تحقق سرنگونی و  درهم شکستن دستگاه سرکوب حکومتی باید کاری کرد و اتفاقا برای پیشروی بیشتر انقلاب با قدرت مبارزات سراسری خود ابزار سرکوب را از دست حکومت گرفت و  به هر طریق ممکن تلاش برای مقابله با کشتار و اعدام‌ها را افزایش داد. همراهی با خانواده‌های محکومین به اعدام و سازمان دادن تجمعات اعتراضی مقابل زندان‌ها و محاکم قضائی، گسترش اطلاع‌رسانی‌های رسانه‌ای و شناساندنِ چهره‌های زندانیان در سطح دنیا، سازمان دادن تجمعات اعتراضی بزرگ در خارج از کشور و تشدید فشار سیاسی بر حکومت، اعلام موضع و مخالفت تشکل‌ها، نهاد و سازمانهای کارگری، معلمان، دانشجویان و مدافعان حقوق انسانی در داخل و خارج از کشور و بیانیه های مشترک و سراسری آنها در این رابطه  و اقدامات متعددی از این دست می‌تواند در شرایط جاری هزینه‌ی اعدام گسترده‌ی مخالفان را برای حکومت افزایش دهد. از این طُرُق و با گسترش اعتراض و محاصره همه جانبه حکومت در سطح سراسری میشود با اجرای احکام اعدام و کشتار بیشتر معترضان توسط جنایتکاران جمهوری اسلامی مقابله کرد.

در هر حال در مسیر پیروزی انقلاب، تلاش برای حفظ جان انقلابیون و حمایت گسترده از بازداشت‌شدگان و تلاش برای درهم شکستن دستگاه سرکوب و کشتار از موارد و ارکان مهم مبارزه خواهد بود. تمامی بازداشت شدگان باید فورا و بدون قیدو شرط آزاد شوند.احکام اعدام و مجازات اعدام این قتل عمد حکومتی باید فورا لغو شوند و اعدامها باید  فورا متوقف شوند. جمهوری اسلامی این حکومت سرکوب و جنایت باید در سطح جهان  بطور کامل بایکوت و منزوی شود.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب