کارگران در هفته ای که گذشت- تنظیم از کارگر کمونیست

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۲۸

دوشنبه ۳ اردیبهشت

– در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، پرستاران در بیمارستان‌های شهرهای مختلف،  اعتراضاتی علیه اضافه‌کاری اجباری و فشار سنگین کاری و سطح نازل حقوقهایشان داشته اند. از جمله برخی از پرستاران مشهد به دیوان عدالت شکایت برده‌ا و دست از اضافه‌کاری اجباری کشیده‌اند. در روزهای اخیرنیز حدود ۲۰۰ پرستار بیمارستان شهید رجایی شیراز در اعتراض به شیفت‌های زیاد و مبلغ بسیار ناچیز اضافه‌کاری اجباری، درخواستِ عدم اضافه کاری اجباری را پر کرده‌اند. این پرستاران می‌گویند که دیگر حاضر نیستند که به اضافه‌کار اجباری که بیکاری صرف است، تن بدهند. مزد اضافه کاری اجباری پرستاران بسیار ناچیز و رقمی بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان برای هر ساعت کار است.

یکشنبه ۲ اردیبهشت

– بازنشستگان تامین اجتماعی مثل یکشنبه های گذشته برای پیگیری مطالبات خود تجمع کردند. این تجمعات در شهرهای تبریز، اراک ، اهواز، کرمانشاه و شوش برگزار شدند.

– بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در مقابل  کانون بازنشستگی در چهار راه نقاشی و فولاد مقابل صندوق بازنشستگی فولاد در خیابان نشان تجمع داشتند. اعتراض بازنشستگان به فقر ، بی تامینی، اختلاسها و بی پاسخ ماندن مطالباتشان است.

– بازنشستگان زغال سنگ کرمان علیه وضعیت وخیم اقتصادی و وعده‌های پشالی دست به تجمع زدند.

– بیش از۴۰۰ نفر از کارگران کاغذ سازی پارس و طبیعت سلولز زیر مجموعه شرکت کاغذ سازی پارس و شرکت میان آب هفت  تپه در اعتراض به اخراجها و حمایت از همکاران اخراجی خود مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند.

– شماری از کارگران اخراجی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، در ادامه اعتراضاتشان علیه اخراجها مقابل ساختمان مجلس در تهران دست به اعتراض زدند.

باغداران و نمایندگان چاه های آب تاکستان در اعتراض به وضع بد معیشتی و مشکل آب برای کشت و مشکلات باغات بخاطر  قطع برق در فصل تابستان،  با مطالبه حقابه از سدهای طالقان و کینه ورس مقابل درب فرمانداری  جمع شدند.

شنبه ۱ اردیبهشت

– محمد صادقی، معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان جهت اجرای حکم یک سال حبس خود  به زندان اراک منتقل گردید .

– عزیز قاسم زاده خواننده و معلم زندانی است که در روز  اول اردیبهشت ۱۴۰۳ برای ۱۰ روز به مرخصی درمانی اعزام شد. عزیز قاسم زاده به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال زندان محکوم شده بود که علیرغم پایان مدت محکومیت در تاریخ ۷ فروردین تا کنون آزاد نشده است. او می بایست با اساس قانون تجمیع پرونده در هفدهم اسفند مه ۱۴۰۲ آزاد می‌شد .

 جمعه ۳۱ فروردین

-۳۱ فروردین کارگران رسمی عملیاتی نفت شاغل در شرکت نفت فلات قاره در لاوان همچون جمعه های گذشته برای پیگیری مطالباتشان تجمع کردند.  اهم مطالبات کارگران رسمی نفت عبارتست از:  خواستهای فوری اعلام شده کارگران  رسمی نفت عبارتند از:  حذف کامل سقف‌حقوق، حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت معوقات آن و عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی نفت.

– کسبه و مغازه داران شهر مریوان در اعتراض به قتل پی در پی کولبران و تعرضات هر روزه به کولبران توسط نیروهای انتظامی جنایتکار جمهوری اسلامی است.

پنجشنبه ۳۰ فروردین

– کشاورزان در اعتراض به مافیای آب و با خواست حقابه  مقابل استانداری  تجمع کردند.

چهارشنبه ۲۹ فروردین:

-کارگران اخراجی  “گروه ملی صنعتی فولاد ایران” در برابر کارخانه ، در اعتراض به اخراج ی خود دست به تحصن زدند. کارگران گروه ملی هشدار داده اند که در صورت عدم بازگشت بکار، مقابل ساختمان مرکزی بانک ملی دست به اعتراض خو اهند زد.

– کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در اعتراض به فروش سهام شرکت در بورس، وضع عوارض ۲ درصدی، فساد مدیریت دست به تجمع و اعتصاب زدند.

– کشاورزان در قزوین در اعتراض به خشک شدن باغ و زمین‌های کشاورزی به‌دلیل بی‌آبی، مقابل استانداری شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

سه شنبه ۲۸ فروردین

– بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در اعتراض به فقر و گرانی و برای پیگیری مطالبات خود تجمع مشترکی در شهر اهواز برپا کردند.

دوشنبه ۲۷ فروردین

– کارگران راه آهن ناحیه اراک بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده در اعتراض به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت بد شغلی خود در میدان راه آهن مقابل اداره کل راه آّهن تجمع کردند

– کشاورزان در اصفهان در اعتراض به خلف وعده برای بازگشایی آب زاینده رود و   وضع بد کشت و معیشت خود و با خواست حقابه در فلکه خوراسگان تجمع کردند. همزمان با تجمع اعتراضی در میدان خوراسگان، کشاورزان در شرق و غرب اصفهان نیز تراکتورها شان را به خط کردند.

 

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب