کارگران در هفته ای که گذشت-سهیلا رضوای

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست ۸۰۲

روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۲

‏ – بازنشستگان مخابرات استانهای خوزستان، تهران، استان مرکزی، لرستان، ایلام، اردبیل،سیستان بلوچستان، زنجان، آذربایجان غربی، گیلان، اصفهان، کرمانشاه، فارس، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، مازندران، همدان، دزفول، هرمزگان در اعتراض به فقر و بی تامینی و عدم‌ رسیدگی به مطالباتشان از جمله اجرای کامل آئین‌نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی خود همچون دوشنبه‌های هر هفته  مقابل شرکت مخابرات ادر این شهرها  دست به تجمع زدند.

– کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در سکوی فروزان، سکوی بهرگانسر و سکوی ابوذر شرکت نفت فلات قاره، نسبت به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان و با مطالبه‌ی حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی و عودت کسورات مازاد مالیات، دست به اعتراض زدند. این کارگران اعلام کرده اند که تا وقتی به خواستهایشان پاسخ داده شود هر دوشنبه دست به تجمع اعتراضی خواهند زد. در همین رابطه  کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در همین روز دست به اعتراض زدند . این کارگران یکشنبه های اعتراض را اعلام کرده بودند و در آخرین تجمع خود از هر روزه شدن اعتراضاتشان خبر دادند.

روز سه شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲

-دادگاه رسیدگی به اتهام عباس دریس و محسن دریس از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸ روز یکشنبه سی ام مهرماه در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان خوزستان برگزار خواهد شد.

–  کارکنان رسمی شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری برای دومین روز متوالی دست به اعتراض زدند. دامنه اعتراضات کارگران رسمی نفت به هزار نفر میرسید.

-بازنشستگان کشوری از جمله معلمان در کرمانشاه، سنندج، همدان، قزوین در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق خواسته‌هایشان همچون دیگر سه‌شنبه‌های اعتراضی دست به تجمع زدند.

– در جریان آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در روستای وهن‌آباد رباط کریم، دو کارگر و دو مأمور آتش‌نشانی دچار سوختگی شدند. در این روز همچنین بر اثر ریزش آوار در باقرشهر تهران، یک کارگر ساختمانی جان خود را از دست داد دو کارگر دیگر مصدوم شدند.  محیط های نا امن کاری هر روز از کارگران قربانی میگیرد.

– مسعود زبردستی دبیر دبیرستان رجایی شهر فنوج و از اساتید سابق دانشگاه علوم دریانوردی چابهار، توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل گردید.

روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲

– کارگران رسمی شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری  در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان دست به تجمع زدند.

– در پی افزایش دردهای مزمن و خواب‌رفتگی هردو دست‌، اسماعیل عبدی معلم زندانی به بیمارستان شهید مدنی کرج اعزام و عمل سی‌تی‌اسکن بر روی دست‌های وی انجام شد. به دلیل عدم حضور پزشک متخصص نتیجه آن نا مشخص است.

-هدایت فرزادی، رئیس زندان اوین، از اعزام رضا شهابی و حسین رزاق، دو زندانی سیاسی به بیمارستان جلوگیری کرد. این ممانعت در حالی صورت گرفت که انتقال آن‌ها با دستور اکید بهداری زندان اوین همراه بوده است.

روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲

 نیروهای امنیتی سعید ریگی، ۲۳ ساله، کارگر ساختمان و ساکن زاهدان را در حالی که عازم محل کار خود بود در منطقه ثارالله خیابان انقلاب زاهدان بازداشت کردند.

روز جمعه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲

– نسرین جوادی از فعالین کارگری و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران که در بند زنان زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیت خود می‌باشد، بدلیل بیماری‌های متعدد و مزمن و همچنین عدم دسترسی به درمان و شرایط سخت زندان در شرایط جسمانی نامناسبی  قرار دارد.  نسرین جوادی کارگر بازنشسته با ۶۶ سال سن هفت سال حکم زندان دارد.

روز شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲

-کارکنان و بازنشستگان بانک ملت در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم رسیدگی  به مشکلاتشان دست به تجمع اعتراضی زدند.

-گروههایی از کارگران قراردادی نفت در اعتراض به عدم اجرای کامل مصوبه دیماه ۱۴۰۰ شورای اداری و استخدامی صنعت نفت و با خواست استخدام رسمی خود در نفت مقابل ساختمان شرکت مناطق نفت خیز جنوب در اهواز تجمع کردند.

-بازنشستگان بانک صادرات نسبت به عدم رسیدگی به مشکلاتشان و وخیم تر شدن وضع معیشتی خود مقابل ساختمان سپهر واقع در خیابان سمیه تجمع اعتراضی کردند.

روز یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲

– بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً مقابل ساختمان کانون بازنشستگان در شهرهای کرمانشاه، اهواز، شوش، اراک و دزفول دست به تجمع زدند. این کارگران با شعار لشکری، کشوری، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد صف میلیون بازنشستگان را به اتحاد مبارزاتی فرا میخوانند.

– کارکنان رسمی شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه مبارزاتشان برای پیگیری خواستهای خود دست به تجمع  زدند.

–  بازنشستگان صنایع فولاد و معدن تهران، اصفهان، اهواز و لوشان در استان گیلان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد کشور در تهران دست به تجمع زدند.

– بازنشستگان صنایع فولاد اصفهان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد این شهر دست به تجمع زدند.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب