کسری ۲۰۰ هزار معلم و بیکاری صدها هزار تحصیلکرده بیکار-مهران محبی

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب

مندرج در کارگر کمونیست۸۰۵

یک ماه و نیم از شروع سال تحصیلی جدید می گذرد و طبق اعترافات مسؤلان حکومتی از جمله رضامراد صحرائی وزیر شیاد آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار معلم کمبود است. وضعیت کمبود معلم به حدی گسترده و جدی است که مسؤلان هر یک آمار متفاوتی از وجود کلاس های بدون معلم می دهند . صحرائی با اکراه می گوید: فرض کنید در چهار هفته اول ۲۰ هزار کلاس بدون معلم بوده اند و محمد وحیدی از وجود ۱۰۰ هزار کلاس بدون معلم حرف می زند.

 این بگو، مگوهای مسؤلان دزد و شیاد حکومتی در رابطه با کسری صدها هزار معلم، در جهت رفع معضل موجود نیست و نخواهد بود. بعد از یک ماه و نیم از شروع سال تحصیلی همچنان ده ها هزار کلاس درس بدون معلم هستند و صدها هزار دانش آموز در بلاتکلیفی و سرگردانی بسر می برند.

صحرائی مانند هر مسؤل حکومتی دیگر در مدت ۴۴ سال گذشته، تقصیر وجود مشکلات و معضلات دوران تصدی خود را به گردن دزدان قبلتر از خود می اندازد و اینگونه خود را تبرئه می کند. این روش کثیف همه مقامات و مسؤلان حکومتی بوده و هست و فقط به خاطر آن است که نمی خواهند هیچ اقدامی در جهت رفع مشکلات آوار کرده بر سر مردم کنند. تنها کاری که این دزدان می کنند، دروغ گفتن و ماست مالی کردن است.

صحرائی هم در مکتب اسلامی تربیت شده و در شیادی و ماست مالی کردن استاد شده است. خیلی راحت می گوید کسری ۲۰۰ هزار معلم را جبران کردیم! چگونه؟ می گوید ساماندهی امسال در تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه بوده است و ما توانستیم کسری بیش از ۲۰۰ هزار معلم  را با ۷۵ هزار معلم جدید جبران کنیم!

چمهوری اسلامی به حق حکومت عجوبه ها در شیادی و کلاه برداری است. چگونه ممکن است که با ۷۵ هزار معلم، کسری ۲۰۰ هزاری را حل کرد؟ مطابق با هیچ استانداردی حتی به شیوه ارتجاعی و ضد انسانی جمهوری اسلامی هم میسر نیست. این یک دروغ وقیحانه است که فقط از زبان بی شرمان اسلامی جاری می شود و از افشا شدنش در نتیجه تناقض گوئی های خودشان هم شرم نمی کنند. صحرائی که به خودش می بالد و بر گردن خود مدال کارآمدی و مشکل گشائی می آویزد ناگهان بند را آب می دهد که حتی ادعای ۷۵ هزار معلم تازه استخدام کرده اش واقعی نسیت. خودش اعتراف می کند که با بکارگیری ۷۵ هزار نفر از معلمان بازنشسته و دانشجویان سالهای سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان کسری ۲۰۰ هزار معلم را جبران کرده است. این شارلاتان ها و دروغگویان حرفه ای وقتی که زیر فشار اعتراض خانواده های دانش آموزان قرار گرفتند حتی دست به دامن اولیای دانش آموزان برای کمک شده اند و علاوه بر آن برای جبران کسری معلم از نهائی شدن مصوبه معلم شدن دانش آموزانی که خلق و خوی معلمی دارند، خبر می دهند.

تمام این صحبت های مسؤلان حکومتی در عرصه آموزش و پرورش و عکس العملهایشان در برابر اعتراضات والدین دانش آموزان بدون معلم کنار هم قرار دهید، متوجه می شوید که آنچه برای آنها اهمیت دارد، فراهم کردن بساط دزدی و چپاول برای خودشان در سایه تبدیل کردن دانش آموزان و کودکان به مشتی بسیجی، مداح و روضه خوان است. دستور اصغر باقرزاده  مرتجع به همه مدیران مدارس برای مجبور کردن همه دانش آموزان به خواندن نماز و ارسال فایل “صحیح خوانی” نماز خود در سامانه مربوطه به وضوح هدف حکومت ضد انسانی و سران کپک زده متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش، از آموزش و پرورش را بیان می کند که چیزی غیر از تربیت آخوند و بسیچی و مداح نیست. برای این دزدان نه تحصیل فرزندان عموم مردم اهمیت دارد و نه بیکاری صدها هزار تحصیلکرده بیکار که می توانند به عنوان معلم به استخدام در آیند. جمهوری اسلامی حکومت ترویج و توسعه خرافه و عقب ماندگی بر مبنای آموزه های قرآن و تحمیل فقر، بیکاری و گرسنگی بر عموم مردم است.

کسری ۲۰۰ هزار معلم و بی معلم ماندن ده ها هزار کلاس درس، تنها بخشی از مشکلات تحصیلی دانش آموزان و فرزندان اکثریت مردم تحت ستم جمهوری اسلامی است. طبق آمار اعلام شده یک میلیون دانش آموز و کودک از تحصیل بازمانده و محروم شده اند. در برخی مناطق مانند سیستان و بلوچستان دانش آموزان در کپرها و زیر سقفهای نیمه ویران درس می خوانند. بسیاری از مدارس در شهرها فاقد امکانات بهداشتی سالم و فضای استاندارد آموزشی و حتی فاقد ایمنی هستند. طبق گفته های خود مسؤلان، هفده هزار کلاس درس با تراکم جمعیت بالای ۴۰ دانش آموز وجود دارند.

علاوه بر همه اینها، به خاطر گستردگی فقر و بیکاری خانواده ها و سرسام آور بودن هزینه های تحصیلی، دانش آموزان و کودکان زیادی برای تأمین گوشه هائی از هزینه های تحصیلی خود نا جار به انجام کارهای تحقیر کننده مانند پاک کردن شیشه های ماشینها یا جمع آوری ضایعات می شوند.

این شرایط را که جمهوری اسلامی بر دانش آموزان و کودکان تحمیل کرده است، نباید پذیرفت. همانطور که در این مدت خیلی از خانواده های دانش آموزان به نبود معلم در کلاس های درس اعتراض کرده اند، باید همه خانواده ها به این وضع اعتراض کنیم و خواهان استخدام فوری معلم مورد نیاز طبق استانداردهای جهانی آموزش، استاندارد کردن مدارس و فضاهای آموزشی و حذف دروس خرافی، مذهبی و اسلامی از کتب درسی شویم.

#کارگر_کمونیست #نشریه_کارگری_حزب